Sol75 Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Hvordan kan man få hjelp når relasjoner til stebarn er dårlig? Mest fra stebarnets side, og viljen til å ordne det er ikke så stor.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Det er du som er den voksne og det er faren som har ansvaret. Dette er noe du og han må ha dialog om. Anonymous poster hash: fdf75...14d 3
Sol75 Skrevet 28. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2014 Det vet jeg, og vil gjøre alt for å ordne opp, men viljen er ikke tilstede fra barnets side. Giftig stemning i hjemmet. Skadelig for alle. Vi snakker ikke om stort annet for tiden, og jeg prøver å ta det opp med barnet gjentatte ganger. Sier rett ut at han hater meg, og mine barn. Han har ingenting felles med oss.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Du kan forsøke familievernkontoret Anonymous poster hash: d5618...5c8
Sol75 Skrevet 28. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2014 Vi har vært der, og er i kontakt med de. Ser ut til å ha lite effekt dessverre. Tenåring det her, og er nok vansklig fra før. Den største utfordringen er at det går så utover alle i familien, de små barna og.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Hva slags reaksjon får han når han oppfører seg ille? Anonymous poster hash: d5618...5c8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Ille når det står på. Du kan spørre om hvordan de vil ha det. Spør om de vil slippe å være der, om de vil flytte til den andre forelder. Si du er villig til å hjelpe de, for de er ikke å ha i hus. Anonymous poster hash: ecd7b...0dc
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Tenåringer kan jo være en stor utfordring om de er biologiske barn også. Har han et dårlig forhold til faren sin også, siden far ikke får gutten til å oppføre seg bedre? Hva med guttens mor? Hører han på henne? Ting tyder uansett på at tenåringen ikke ser andre enn seg selv (what's new), og han klarer ikke å se at han skader hele familien med oppførselen sin. Ergo: Far eller/og mor må på banen og finne ut hva som kan og bør gjøres med gutten, det kan sikkert være lurt å holde ham litt ekstra i ørene så han ikke gjør dumme ting i andre relasjoner også. Anonymous poster hash: 0e201...f3e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 Hvordan kan man få hjelp når relasjoner til stebarn er dårlig? Mest fra stebarnets side, og viljen til å ordne det er ikke så stor. Hvor gammelt er stebarnet, og hva er det dette sier/gjør som er spesielt problematisk? Anonymous poster hash: 35102...f6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå