Gå til innhold

Har vi kvinner gjort oss selv til slaver i forholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker om at vi har likestilling, men det ert vel ikke helt sant på enkelte områder?

Nå er vi forskjellig vi kvinner og menn. Det sies at kvinner er født med husmorgenet, men jeg kan godt unnvære det.

Den største spiren til konflikt i hjemmet dreier seg om husarbeide og barn.

Jeg er hjemme i dag, og piffen er helt ute av meg. vel, jeg har vært dom i mange år. Jeg tar det selv, så slipper vi den konflikten. Noen som kjenner seg igjen?

Når kom en mann hjem fra jobb, og så at vinduer var skitten, og at det burde kjøpes inn nye gardiner? Så satte han i gang å vaske, for så å henge opp de nye etter innkjøp?

Så ser jeg på badet. Når jeg har vært der, så tar jeg litt tørkepair, så sprayer jeg av speilet og vasken. Så ser det skikkelig ut til nestemann. Ser at dusjen trenger en vask for den er grå av kalk. Det blir tatt mens gubben tar seg en kvil i stolen etter middag

Baderomsskapene er stadig fylt opp, og de blir ikke tatt før de må. I løpet av 20 år har ikke min man sett at de er nedstøvet og bør ryddes og vaskes

Samme med klesskapene. Både garderobe og andre skap. Han har aldri sett det, det er en kvinnejobb. Kjøleskapet er viktig å holde rent. Det var sølt inni der, og jeg prøvde å lukke øynene for å se om han oppdaget det. Nei, etter tre uker så fant jeg ut at han antagelig er svaksynt, så jeg tok det selv.

Sånn kan jeg fortsette gjennom hele huset. Ikke en dag gjennom hele året kan han re en seng, rive av sengtøyet oglufte dynene. Vi legger oss i en haug av et rot.

Jeg ble sykemeldt for e stund siden. Hele 6 uker. Ikke en dag kunne han ta moppen fatt. Ja, han støvsuger. Så det var litt av en jobb åm ta igjen.

Jeg tror det er mange ganger slik i de tusen hjem.

Når kom din man hjem fra jobb og sjekket skittentøyet for å sette i gang, så han ble ferdig til kvelden?

vet dere hva, jeg er drittlei

Anonymous poster hash: d11f4...192
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

- vinduer var skitten, og at det burde kjøpes inn nye gardiner? Så satte han i gang å vaske, for så å henge opp de nye etter innkjøp?

- litt tørkepair, så sprayer jeg av speilet og vasken.

- Kjøleskapet er viktig å holde rent.

- re en seng, rive av sengtøyet oglufte dynene

Anonymous poster hash: d11f4...192

I do that.

Dette handler om å være voksen. Mannen din oppfører seg som et barn og du har velvillig latt han gjøre det. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt igang et helvete fra dag én dersom partneren min begynte å droppe vask og vedlikehold av huset og lot ansvaret falle på meg.

"Står det slave i pannen min?!"

Endret av Arcturus
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i dette... Det virker som om han er totalt blind og ser ikke alt rotet og hvor møkkete det er overalt. Er også fullstendig klar over at det er min feil, fordi jeg alltid har gjort det for han når han ikke gidder (vi er ganske unge og han flyttet rett fra moren sin og til meg). Bruker altfor mye av tiden min på å dagdrømme om en mann som klarer å sette på en vaskemaskin og vet hva en støvklut er.

AnonymBruker
Skrevet

Skilsmisse neste?

Anonymous poster hash: 00057...9be
Skrevet

Bruker altfor mye av tiden min på å dagdrømme om en mann som klarer å sette på en vaskemaskin og vet hva en støvklut er.

Oooh, ja baby, jeg vrir opp kluten baby... tørker vekk støvet. Sakte. Liker du det, baby? Oi, se der ja, en stor flekk størknet ketchup. Den ber om det. Skal jeg? Okay, jeg gnikker på flekken. Hardt. Hardere. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oooh, ja baby, jeg vrir opp kluten baby... tørker vekk støvet. Sakte. Liker du det, baby? Oi, se der ja, en stor flekk størknet ketchup. Den ber om det. Skal jeg? Okay, jeg gnikker på flekken. Hardt. Hardere. ;)

Bedre lesning enn 50 shades of grey!

Anonymous poster hash: f7e38...204

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her deler vi 50/50. Han har blitt mye flinkere til å se selv hva som må gjøres (selv om han alltid har vært flink), men en del detaljting må jeg fremdeles påpeke. Det betyr ikke at jeg må gjøre det, men at jeg sier at " vi må vaske vinduer i helgen eller til uken". Og så gjør vi det.

Anonymous poster hash: b00c7...c6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...