Gå til innhold

Ville du tatt en tur hit hvis du kunne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker sjeldent dyr mat og drikke, så nei, dette hadde jeg ikke sløst penger på. Sko eller vesker derimot kunne jeg lett svidd av den summen og gjerne 3 ganger så mye på.

Har vært på plenty dyre restauranter (har en mann som er glad i gourmet mat) og jeg går stortsett alltid derfra både skuffet og sulten

Endret av Miss Lucky
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt - om jeg hadde hatt bedre råd enn jeg har nå. Denslags er opplevelser for livet, og jeg ville gladelig ofret luksuriøst hotell og dyre merketing for en sånn kveld.

Anonymous poster hash: ca86b...189

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde vært lykkelig om jeg hadde hatt muligheten til å oppleve noe slikt.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg hatt 12,000 kr å sløse, så ville det jo vært spennende for et engangstilfelle. Dog, jeg hadde nok brukt de 12,000 på en annen opplevelse om jeg måtte velge mellom flere engangsopplevelser.

Skrevet (endret)

Nei, jeg hadde aldri giddet å betale så mye for noe andre sier er sååå fantastisk bra... Du finner mye bra mat i lokale små restauranter rundt i andre land. Billig er det også. At det er dyrt betyr ikke at maten nødvendigvis er sååå bra.

Endret av Tris
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det hadde jeg sett på som vanvittig sløsing med penger.

• Liker 1
Gjest Imaginary
Skrevet

Hadde ikke betalt en hundrelapp en gang. Flerretters middager og restauranter er noe jeg piner meg gjennom hvis jeg absolutt må. Lager heller pizza og ser en film hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg hadde faktisk det. Hvis jeg hadde vunnet storpotten i lotto. Da er det lov å være gær'n og en tur på denne restauranten hadde virkelig markert et slags overgangsrituale fra 'fattig' til rik :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hadde aldri giddet å betale så mye for noe andre sier er sååå fantastisk bra... Du finner mye bra mat i lokale små restauranter rundt i andre land. Billig er det også. At det er dyrt betyr ikke at maten nødvendigvis er sååå bra.

...og hvis man tror det eneste en sånn restaurant serverer er "bra mat", så er det ihvertfall lurt å holde seg unna - da får man ikke noe ut av det. :)

• Liker 5
Skrevet

...og hvis man tror det eneste en sånn restaurant serverer er "bra mat", så er det ihvertfall lurt å holde seg unna - da får man ikke noe ut av det. :)

Det jeg vet er at slike steder ikke nødvendigvis serverer bedre mat enn en lokal liten kro i Portugal feks.

Ellers forstår jeg ikke hva du egentlig ville med det svaret ditt.

Skrevet

Rett skal være rett, jeg har aldri vært på sånne steder og spist "fin mat", men jeg mistenker at man ikke bør være spesielt sulten før man setter seg til bords der; porsjonene er bare ment som fryd for øyet. Saus ser ut som hendelige uhell som har falt på tallerkenen. Det er ikke middag å bli mett av for min del. :(

Tror ikke jeg hadde villet spise der om noen hadde betalt for meg heller.

Maten hadde smakt penger. Ingen middagsopplevelse er verdt så mye.

Jeg reparerer heller bilen for den summen. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er små porsjoner, man får jo gjerne ett eller annet sted mellom 5 og 20 retter. Hadde de ikke vært små, hadde gjestene endt opp med mageknip, og man måtte ha kastet en masse mat. Det ville jo ikke vært noe særlig :) Jeg har vært på endel sånne "fine" steder og spist, og har endt opp veldig god og mett hver eneste gang - trilla nesten like rund ut av døra som jeg gjør etter en middag hos svigermor (men bare nesten).

Helt greit å ikke være interessert i sånt, ingen er jo interessert i alt. Og ikke alle kan være interessert i det samme, det hadde jo uansett bare vært kjedelig? :) Jeg styrer unna kunstutstillinger og fotballkamper fordi jeg ikke ser poenget. Men da lar jeg også være å synse så veldig mye om hvordan det er å være på fotballkamp.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg vet er at slike steder ikke nødvendigvis serverer bedre mat enn en lokal liten kro i Portugal feks.

Ellers forstår jeg ikke hva du egentlig ville med det svaret ditt.

Ikke annet enn å påpeke at om du ikke oppfatter noe særlig forskjell på hva du får servert der og på en annen, vanlig, restaurant så er det jo like greit å spare noe sånt som 11.800 kroner og spise på den vanlige. :P Det er vanskelig å forklare uten å høres ut som en besservisser og snobb, og det er virkelig ikke meningen. Det er ikke akkurat som om det å like fancy mat gjør en til et bedre menneske på noen som helst måte. Men det betyr at du er interessert i fancy mat og kan noe om det, og dermed vil få glede av å bruke penger på det. Og har du ikke den interessen, så vil du jo få mye mer glede ut av 200 kr brukt på en vanlig god restaurant, og store summer på noe HELT annet. :)

• Liker 5
Skrevet

Ikke annet enn å påpeke at om du ikke oppfatter noe særlig forskjell på hva du får servert der og på en annen, vanlig, restaurant så er det jo like greit å spare noe sånt som 11.800 kroner og spise på den vanlige. :P Det er vanskelig å forklare uten å høres ut som en besservisser og snobb, og det er virkelig ikke meningen. Det er ikke akkurat som om det å like fancy mat gjør en til et bedre menneske på noen som helst måte. Men det betyr at du er interessert i fancy mat og kan noe om det, og dermed vil få glede av å bruke penger på det. Og har du ikke den interessen, så vil du jo få mye mer glede ut av 200 kr brukt på en vanlig god restaurant, og store summer på noe HELT annet. :)

Selvfølgelig ser jeg forskjell. Men, det er ikke dermed sagt at maten på en fancy restaurant er noe bra eller smaker godt selv om prisen er på blodsugernivået. Den beste maten er enkel og ren. Ikke dandert som et kunstportrett.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig ser jeg forskjell. Men, det er ikke dermed sagt at maten på en fancy restaurant er noe bra eller smaker godt selv om prisen er på blodsugernivået. Den beste maten er enkel og ren. Ikke dandert som et kunstportrett.

Maten man mest sannsynligvis får der er jo eksklusiv mat, mat man aldri vil ha muligheten til å kjøpe uten å måtte punge ut med blodpenger uansett. Så det er jo litt av opplevelsen det da isåfall, at man spiser mat som et fåtall andre får oppleve.

Skrevet

Ja, jeg ville dratt dit. Bruker heller penger på en slik opplevelse enn dyre klær, vesker og sko. Har vært på flere Michelin-restauranter, og det er stort sett en helaften med sanseopplevelser mer enn "bare en middag". En av de beste var faktisk på norske Maaemo :)

• Liker 4
Skrevet

Synst maten på sånne steder stortsett blir for sær jeg.

Iskrem laget av gammelost

Gåselever

Tarmer

Salater dynket i eddik

• Liker 2
Skrevet

Gåselever

Tarmer

Salater dynket i eddik

:fnise:

Skrevet

Gåselever

Tarmer

Salater dynket i eddik

Ja, jeg er ikke så ekstremt kresen, men trur noe av maten der hadde vært for spesielt interesserte jeg også, men slik blir det jo gjærne når man får sjeldne ting. De skal på en måte smake litt annerledes og spesielt. Rogn fra en fisk som kun lever 2000meter under havnet liksom, er jo et eksempel som sikkert kunnet dukket opp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...