HoppsyDaisy Skrevet 8. mai 2014 #61 Skrevet 8. mai 2014 #56 nevner mye bra. Det som er viktig for meg er: nok mat og drikke (med eller uten alkohol er opp til brudeparet. Men jeg er glad i et glass vin eller to) at jeg får sitte med partneren min bordkart er praktisk det er kjekt med en oversikt over alle gjestene, Og et par linjer om hvem de er ikke for lang tid fra vielse til fest. Jeg forstår at de fleste velger å ta fotograferingen etter vielsen. Men dette blir fort kjedelig for gjestene. Det er viktig med god drikke og noe snacks her. ikke for lange taler. I et bryllup jeg var i pratet brudens far i 45 min!!!! Hvis lokalet er stort husk mikrofon! Det som er enda verre enn lange taler, er å ikke høre talene. Ellers må du nok bare innse, at alle blir ikke fornøyde. Jeg arrangerte julebord to år på rad. Det første året hadde vi fireretters . Da var noen misfornøyd med det. Neste år hadde vi julebuffet. Da var det feil for noen.
Kalbakk85 Skrevet 8. mai 2014 #62 Skrevet 8. mai 2014 Oi.. Akkurat som om jeg ikke var nervøs nok for at bryllupet skal bli bra for alle. Lurer på hva slags krav dere (som er kritisk til alt) egentlig setter dere til slike begivenheter. Jeg tror nå at vi skal klare å få til en fin bryllupsfest om to måneder. Alle som kommer er innstilt på en skikkelig feiring. Det blir god mat, masse trivelige folk, fri bare kaker, dans og musikk. Litt venting tror jeg folk er innforstått med når de kommer i bryllup. En trenger vel ikke og underholdes hvert bidige minutt? Det går jo an å mingle litt med de andre gjestene også. Og til dere som syns bryllup er det kjedeligste man kan være med på.. Og at det kun er en fin dag for brudepar og nærmeste familie.. Det er lov å takke nei til innbydelsen også. Som brud ville jeg satt mye mer pris på et nei, enn en misfornøyd gjest.
Kristina Skrevet 8. mai 2014 #63 Skrevet 8. mai 2014 Oi.. Akkurat som om jeg ikke var nervøs nok for at bryllupet skal bli bra for alle. Lurer på hva slags krav dere (som er kritisk til alt) egentlig setter dere til slike begivenheter. Jeg tror nå at vi skal klare å få til en fin bryllupsfest om to måneder. Alle som kommer er innstilt på en skikkelig feiring. Det blir god mat, masse trivelige folk, fri bare kaker, dans og musikk. Litt venting tror jeg folk er innforstått med når de kommer i bryllup. En trenger vel ikke og underholdes hvert bidige minutt? Det går jo an å mingle litt med de andre gjestene også. Og til dere som syns bryllup er det kjedeligste man kan være med på.. Og at det kun er en fin dag for brudepar og nærmeste familie.. Det er lov å takke nei til innbydelsen også. Som brud ville jeg satt mye mer pris på et nei, enn en misfornøyd gjest. Tror ikke du trenger å bekymre deg - vi er mange her som har pekt på nettopp de tingene du viser til som viktige for et vellykket bryllup: god og nok mat, bar, dans og musikk. Jeg er ikke "kritisk til alt" og jeg har vaert i mange flotte og morsomme bryllup men også noen som var langtekkelige og kjedelige og synes ikke det er noe galt i å diskutere det. En over her sa jo for eksempel at masse venting ikke er ideelt, men noen ganger blir det litt venting og da er det viktigste at man er komfortabel og har noe å drikke og noe å spise. De aller, aller fleste "klagene" går jo på lite mat og drikke, for mye venting eller for lange taler. Tror forresten ikke så mange brudepar ville satt pris på et avslag av typen "Beklager jeg kommer ikke for jeg tror det blir kjedelig!" :D
Jade Skrevet 8. mai 2014 #64 Skrevet 8. mai 2014 Jeg tror ikke folk er så kravstore og kresne som det gis inntrykk av i denne tråden, og mange andre tråder i forumet. De som har noe å pirke på, er alltid de som skriker høyest. Du hører oftere fra dem som løpte skrubbsultne inn på McDonald's etter bryllupet, enn de som hadde det kjempekoselig og elsket maten Jeg har kost meg i alle bryllupene jeg har vært i. Og de har vært helt "vanlige". Noen med betalbar, og noen uten. Like koselig begge deler. Ingen hadde noe voldsom underholdning. Det var middag og mingling og dans og mye koselig prat. Også kjekt å ta en titt på gavebordet om det ble noe "dødtid". Og jeg kan si det at bryllupet hvor folk ble fullest, var det med betalbar
Gray Skrevet 8. mai 2014 #65 Skrevet 8. mai 2014 Dere som hater bryllup og syntes alt som følger med en slik begivenhet er gørrkjedelige, hvilke mennesker er dere egentlig? Er dere folk med vanlig sosial omgang? Er dere ofte eller skjeldent på store (familie-)fester? Jeg merker jeg begynner å lure litt, for alle jeg kjenner gleder seg alltid når de skal i bryllup. Enten det er datteren som gifter seg eller om det er en vennine. Om dere går inn på en fest med innstillingen "dette er kjedelig allerede jo!" så er det jo en selvfølge omtrent at hele opplegget blir gørr. Dere kan jo ikke forvente at brudeparet og de andre gjestene gjør hele jobben for dere? Selvfølgelig, brudeparet bør legge til rette for sine gjester så godt de kan, men resten av jobben er faktisk deres. Og ja, noen fester bare er mislykket av ymse grunner, men i det store og hele så kan da ikke hvert bryllup dere er i være elendig?? Snakker om å se glasset som halvtomt da.
Gjest miora Skrevet 8. mai 2014 #66 Skrevet 8. mai 2014 Dere som hater bryllup og syntes alt som følger med en slik begivenhet er gørrkjedelige, hvilke mennesker er dere egentlig? Er dere folk med vanlig sosial omgang? Er dere ofte eller skjeldent på store (familie-)fester? Jeg merker jeg begynner å lure litt, for alle jeg kjenner gleder seg alltid når de skal i bryllup. Enten det er datteren som gifter seg eller om det er en vennine. Om dere går inn på en fest med innstillingen "dette er kjedelig allerede jo!" så er det jo en selvfølge omtrent at hele opplegget blir gørr. Dere kan jo ikke forvente at brudeparet og de andre gjestene gjør hele jobben for dere? Selvfølgelig, brudeparet bør legge til rette for sine gjester så godt de kan, men resten av jobben er faktisk deres. Og ja, noen fester bare er mislykket av ymse grunner, men i det store og hele så kan da ikke hvert bryllup dere er i være elendig?? Snakker om å se glasset som halvtomt da. For meg går det ikke på om det er kjedelig eller ikke, det har vel vært endel andre ting som har blitt dratt opp i denne tråden også. Som for lite mat, lange taler, mye venting f.eks. At miksen mellom gamle og unge fra alle slags lag ikke gjør den mest idelle miksen. Noen liker ikke å pynte seg, å være sammen med mange fremmede, og så videre. Har vel ikke handlet om bryllup er elendlig eller kjedelig, men for noen er det kanskje ikke det stedet de helst vil være, da. Og det syns jeg da må være helt i orden å mene.
Gjest ...sunny... Skrevet 8. mai 2014 #67 Skrevet 8. mai 2014 Synes alle bryllup er fryktelig kjedelig. Drømmebryllupet hadde vært hvis maten kom fort, ingen taler før all maten (inkludert dessert) hadde blitt servert, lett tilgjengelig servitører og ingen leker. Alle bør få fylt opp glasset til randen med alkohol før talene starter. Har et forslag til deg; takk pent nei neste gang en bryllupsinvitasjon havner i din postkasse! Gjester som deg er siste sort man vil ha på den største dagen i ens liv.
Gjest Tigress Skrevet 9. mai 2014 #68 Skrevet 9. mai 2014 Eg elskar bryllaup, det er jo så koseleg! Dårlege talar er grusomt, men eg har opplevd verre ting på songfronten enn på talefronten, heimelaga songar synest eg er ille. Men eg elskar jo bal og slikt også, og synest det er heilt greitt å sitje til bords i fem timar om det er den tida det tek...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå