Gjest M1A Skrevet 4. mai 2014 #41 Skrevet 4. mai 2014 Jeg gifter meg om noen måneder. Dere som pleier å kjede dere i bryllup, kunne dere gitt meg noen tips til hva vi kan gjøre for å unngå det?
embla1807 Skrevet 4. mai 2014 #42 Skrevet 4. mai 2014 Jeg koser meg i bryllup, men det er vel mest fordi jeg har vært i godt selskap og kjent mange av de andre gjestene, og da er det jo bare hyggelig! De gangene jeg ikke har kjent så mange er det litt mer stivt, og tiden går sakte. Så det kommer an på selskapet
Jade Skrevet 4. mai 2014 #43 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Jeg gifter meg om noen måneder. Dere som pleier å kjede dere i bryllup, kunne dere gitt meg noen tips til hva vi kan gjøre for å unngå det?Plasser folk sammen slik at alle har noen å snakke med. Ikke noe er så kjipt som å ikke ha noen å snakke med mens alle vennene dine sitter og storkoser seg på et annet bord. Kvalitet fremfor kvantitet kan også være noe å tenke på. (altså bruke penger på trivsel istedet for 100 kuverter) Endret 4. mai 2014 av Jade 2
Gjest Tekola Skrevet 4. mai 2014 #44 Skrevet 4. mai 2014 Personangrep og svar til dette fjernet. Tekola, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #45 Skrevet 4. mai 2014 Nei, må ikke være kjedelig men har opplevd et par av den sorten. Stort sett syns jeg det er hyggelig med taler og god mat, og leker. Har opplevd et bryllup hvor det ikke var nok mat og ikke nok kake, og den eneste dansen var brudeparets bryllupsvals på en liten scene og så var festen ferdig i god tid før kl. 22. Men brudeparet var fornøyd. Flere av gjestene gikk til nærmeste pølsebu for å få seg noe å spise, deriblant meg. Så lenge det er nok mat, nok drikke (må ikke være alkohol) og et sted å slappe av mens man venter så er jeg fornøyd. Bryllup er ikke spesielt spennende eller gøy, men jeg hygger meg så lenge jeg får nok mat og kaker.Anonymous poster hash: a025e...a3d Jeg er helt enig. Har aldri hatt det veldig gøy i bryllup, men har hatt det trivelig i de bryllupene hvor det har vært nok (alkoholfri) drikke, mat og kaker. Var i et bryllup i fjor sommer hvor jeg både "sultet og tørstet", og det var ikke noe særlig... Humøret blir jo ikke bedre av det :frown: Anonymous poster hash: e4c28...c5b
Gjest miora Skrevet 4. mai 2014 #46 Skrevet 4. mai 2014 Bryllup er dessverre ikke min greie, heller. Jeg er ikke så opptatt av brudekjolen, bryllupskaka, borddekorasjoner og taler. Angst for å være i rom med mange mennesker gjør det ikke noe bedre. Jeg liker ikke hvordan alle bryllup er ganske like og at det forventes at man kommer i en fargerik kjole med bling, og ja. Det er sjeldent taler er veldig spennende, og miksen mellom familie og venner gjør det vanskelig å skape noe som passer for alle. Ser det er flere som kritiserer de som ikke er så glad i bryllup, fordi man krever mye osv. Men siden de fleste bryllup er ganske like, så blir det fort sånn at man ikke liker noen av de. At bryllup ikke er helt etter tradisjonen trenger da ikke koste noe mer, heller.
Gjest ...sunny... Skrevet 5. mai 2014 #47 Skrevet 5. mai 2014 Til alle bryllupsgjester der ute- som aldri har det kjekt i bryllup, og som alltid har noe å utsette på maten, stemningen, programmet osv osv: SKJERP DERE!!! Brudeparet har invitert nettopp dere, fordi de ønsker å ha dere til stede på sin store dag. Vær så snill å husk på at dette er den største dagen i deres liv, som de har gledet seg til i lang tid. Ikke vær så fiksert på dere selv at dere glemmer hva et bryllup egentlig handler om. Man har ansvar som gjest for å skape god stemning, og gjøre det man kan for å lage en hyggelig dag for de som gifter seg. Slik tenker alltid jeg når jeg er i bryllup, og har det alltid kjempekjekt =)
Gjest miora Skrevet 6. mai 2014 #48 Skrevet 6. mai 2014 Til alle bryllupsgjester der ute- som aldri har det kjekt i bryllup, og som alltid har noe å utsette på maten, stemningen, programmet osv osv: SKJERP DERE!!! Brudeparet har invitert nettopp dere, fordi de ønsker å ha dere til stede på sin store dag. Vær så snill å husk på at dette er den største dagen i deres liv, som de har gledet seg til i lang tid. Ikke vær så fiksert på dere selv at dere glemmer hva et bryllup egentlig handler om. Man har ansvar som gjest for å skape god stemning, og gjøre det man kan for å lage en hyggelig dag for de som gifter seg. Slik tenker alltid jeg når jeg er i bryllup, og har det alltid kjempekjekt =) Oisann, heisann, hoppsann. Så med alt her i livet man ikke liker så kan man bare SKJERPE SEG og like det? Ikke tro at jeg går rundt med furten på utstilling, jeg smiler og er hyggelig. Men har jeg lov til å tenke for meg selv at jeg ikke liker den typen begivenheter? Ja.
Wien Skrevet 7. mai 2014 #49 Skrevet 7. mai 2014 Huff, etter å ha lest dette ble jeg nesten bekymret for mitt bryllup neste år høres jo ikke ut som folk synes det er noe trivelig å komme i bryllup, men tvert i mot en ganske fæl opplevelse. Jeg har kost meg i alle bryllup jeg har vært i, og antatt at de fleste hadde det slik. Synes det er helt grusomt å tenke på at gjestene sitter der å kjeder seg og bare vil gå hjem. Så da spør jeg dere som ikke liker bryllup: hva skal man gjøre for å underholde dere? Må da være mulig å forsøke å kose seg og gjøre sitt beste for å ha en fin dag... Og i tillegg må jeg påpeke: hvorfor går dere i det hele tatt i bryllup, om det er så UTROLIG kjedelig? Jeg vil heller at folk skal la vær å komme, i stede for å sitte der å kjede seg. Da kan jeg heller feire sammen med brudgom og foreldre, hvis det er slik å forstå at det er kjedelig for alle andre 1
losingedge Skrevet 7. mai 2014 #50 Skrevet 7. mai 2014 har vært på fler vanlige bryllup (dritkjedelig og altfor pompøst), og ett skikkelig bygdebryllup, som egentlig bare blei en fyllefest! Det var dritgøy, husker meget lite XD
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #51 Skrevet 7. mai 2014 Til alle bryllupsgjester der ute- som aldri har det kjekt i bryllup, og som alltid har noe å utsette på maten, stemningen, programmet osv osv: SKJERP DERE!!! Brudeparet har invitert nettopp dere, fordi de ønsker å ha dere til stede på sin store dag. Vær så snill å husk på at dette er den største dagen i deres liv, som de har gledet seg til i lang tid. Ikke vær så fiksert på dere selv at dere glemmer hva et bryllup egentlig handler om. Man har ansvar som gjest for å skape god stemning, og gjøre det man kan for å lage en hyggelig dag for de som gifter seg. Slik tenker alltid jeg når jeg er i bryllup, og har det alltid kjempekjekt =) Man har like fullt ansvar som verter (noe brudeparet altså er) å legge opp til en dag som går greit, og at der er nok mat og drikke. Selvsagt kan noe gå feil med matserveringen, de har jo neppe stått på kjøkkenet og kokkelert selv, men å for eksempel servere Fjordland varmet i mikroen (ref. en annen tråd her) er bare ikke godt nok. Rett og slett. Anonymous poster hash: c139b...190 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #52 Skrevet 7. mai 2014 har vært på fler vanlige bryllup (dritkjedelig og altfor pompøst), og ett skikkelig bygdebryllup, som egentlig bare blei en fyllefest! Det var dritgøy, husker meget lite XD Skulle ønske jeg kunne ha slikt bygdebryllup, men problemet for min del er å kunne ta hensyn til alle gjestene. Min 90 år gamle farmor som har vært avholds hele livet hadde absolutt ikke likt en slik fest, og jeg ønsker at hun skal være der fordi hun betyr utrolig mye for meg. Så da må vi tone det ned noen hakk. Ingen fyllefest, men med ett par glass vin til maten. Så syns de yngre at det blir kjedelig, de vil at vi skal gjøre noe mer originalt og spennende. Jeg har tenkt vanvittig mye på hvordan vi skal ha bryllupet, men jeg tror det er dønn umulig at alle gjestene skal stortrives og synes at bryllupet er helt perfekt (for det er jo subjektivt!). Jeg håper de likevel vil gjøre det beste ut av det, og feire vår store dag med godt humør.Anonymous poster hash: fe345...b59
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #53 Skrevet 7. mai 2014 Skulle ønske jeg kunne ha slikt bygdebryllup, men problemet for min del er å kunne ta hensyn til alle gjestene. Min 90 år gamle farmor som har vært avholds hele livet hadde absolutt ikke likt en slik fest, og jeg ønsker at hun skal være der fordi hun betyr utrolig mye for meg. Så da må vi tone det ned noen hakk. Ingen fyllefest, men med ett par glass vin til maten. Så syns de yngre at det blir kjedelig, de vil at vi skal gjøre noe mer originalt og spennende. Jeg har tenkt vanvittig mye på hvordan vi skal ha bryllupet, men jeg tror det er dønn umulig at alle gjestene skal stortrives og synes at bryllupet er helt perfekt (for det er jo subjektivt!). Jeg håper de likevel vil gjøre det beste ut av det, og feire vår store dag med godt humør.Anonymous poster hash: fe345...b59 Men tror du ikke din 90 år gamle farmor kommer til å ta tidlig kveld da? Og hun får det sikkert fint selv om noen må drikke seg til å tørre å danse. Jeg hadde ikke gjort om på hele bryllupet fordi en dame kanskje skulle bli misfornøyd. Det hadde stilt seg annerledes om hun hadde dårlig helse og ikke tålte mye oppstyr, men da hadde hun gjerne dratt tidlig hjem likevel. Anonymous poster hash: c139b...190 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #54 Skrevet 7. mai 2014 Men tror du ikke din 90 år gamle farmor kommer til å ta tidlig kveld da? Og hun får det sikkert fint selv om noen må drikke seg til å tørre å danse. Jeg hadde ikke gjort om på hele bryllupet fordi en dame kanskje skulle bli misfornøyd. Det hadde stilt seg annerledes om hun hadde dårlig helse og ikke tålte mye oppstyr, men da hadde hun gjerne dratt tidlig hjem likevel.Anonymous poster hash: c139b...190 Joda. Men hun var ett eksempel :-) Min familie er stort sett kristne avholdsfolk. Hans familie er ateister som er veldig glad i en dram eller to. Familien min trives ikke med for mye fyll og faenskap. Hans syns det er kjedelig uten:-) Vi har også venner i mange forskjellige livsfaser. Noen er sol oss selv, nyetablerte småbarnsforeldre. Noen er fortsatt single, og håper å sjekke opp en pen brudepike under festen. Vi kommer til å gjøre så godt vi kan, men det er ikke lett å gjøre alle fornøyde. Anonymous poster hash: fe345...b59
brightness Skrevet 7. mai 2014 #55 Skrevet 7. mai 2014 Jeg syns bryllup er kjempekjekt. Se igjen familie jeg ikke ser så ofte ellers, treffe nye mennesker, snakke og sosialisere med god mat og drikke og fine kjoler!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #56 Skrevet 8. mai 2014 +Jatakk+ + Alternativ mat for allergikeren/e, med samme kvalitet/standard som de andre rettene. + Åpen bar / medbragt drikke + Gjennomtenkt bordplassering. Foreldrene til brudeparet + nye partnere MÅ ikke på død og liv siitte nærmest brudeparet. Hvis foreldrene er skilt og har nye partnere og ikke er på talefot, ikke sett de sammen. Hvis fetter Antons eneste mål her i livet, er å utrydde veganere - ikke sett han ved siden av Lise som er veganer og som elsker å fortelle alle om hvorfor hun er veganer og hvorfor alle andre burde bli veganere. + Oversikt/kart over bordplasseringen. Gjerne ved inngang, eller aller helst i bryllups/sangheftet. Å lære seg navnet på de andre gjestene går så innmari mye raskere og det er enklere å åpne samtaler. + En helt kort presentasjonsrunde av gjestene. Hva de heter hvilken relasjon de har til brudeparet. Dette fungerte selv med litt over hundre gjester. Som gjest følger man som regel mest med på hva som sies om de som sitter ved samme bord (og om seg selv). Dette åpner mye mer for videre samtale enn bare bordkort. + Organisert toastmaster / med taleliste. Gjestene må gjerne bli oppfordret på forhånd om å varsle at de ønsker å holde tale. - Neitakk - - Å ha felles gaveåpning med høytlesning av kort. - Å danse polonaise/tilsvarende. Det var jævlig i syvendeklasse. Det var jævlig på ungdomsskolen. Det var jævlig på videregående. Det er jævlig i bryllup. - Å organsiere bordplasseringen slik at alle sitter ved siden av/tvers over partneren sin, eller nærmeste familiemedlem. - Å ha "singelbord" hvor alle uten partner er stuet sammen. Det er kleint. Alltid. - Quizz/rebus med kjempe interne og intime spørsmål / svar. - Taler som varer i mer enn 5 minutter. - Leker hvor man må klemme/kysse brudgommen. - Presentasjonskort av gjestene med innhold som er svært internt/personlig/kan virke krenkende. Bryllup er verken stedet for bekostningshumor eller å dra opp 12 år gamle småkrangler. - Presentasjon av gjestene som er direkte feil. Vær på den sikre siden. Sjekk fakta, hør med vedkommende, før du presenterer sivilingeniøren/programereren som en som bare installerer ADSL, elektroingeniøren som elektriker eller førskolelæreren eller barnevernspedagogen som "barnehagetante" (med mindre hun/han selv ønsker å bli fremtilt på den måten). Anonymous poster hash: 23ac7...b68 2
Chloe- Skrevet 8. mai 2014 #57 Skrevet 8. mai 2014 Enig med mye av det over, men unntak av "neitakk å sette folk sammen med partneren". Syns det er en uting å splitte par, og for personer med vanlig folkeskikk vil ikke dette påvirke den øvrige small-talken. 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. mai 2014 #58 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Synes alle bryllup er fryktelig kjedelig. Drømmebryllupet hadde vært hvis maten kom fort, ingen taler før all maten (inkludert dessert) hadde blitt servert, lett tilgjengelig servitører og ingen leker. Alle bør få fylt opp glasset til randen med alkohol før talene starter. Endret 8. mai 2014 av Evilposelos
Gjest Ciegus Skrevet 8. mai 2014 #59 Skrevet 8. mai 2014 Uff, jeg får også skikkelig prestasjonsangst av denne tråden. Har bare vært i ett norskt bryllup selv, så har ikke så mye å bli inspirert av, i tillegg til at vi prøver å spare. Det blir enkelt. Og jeg er veldig redd for at det blir kjedelig? Noen kjeder seg fordi det ikke er leker, andre kjeder seg fordi det er leker. Noen vil synge, andre ikke. I tillegg er det mange par i bryllupet som ikke kjenner noen andre... Angrer faktisk litt på at vi går for vanlig bryllup. Utrolig leit å bruke 100 000 på noe som i beste fall halvparten av gjestene liker. Og trives ikke gjestene, trives ikke vi. Samtidig har jeg stor forståelse for at gjester som har vært i flere bryllup kjeder seg, det er jo ikke gjestene sin feil at de har opplevd det før og at de ikke kjenner noen.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. mai 2014 #60 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Uff, jeg får også skikkelig prestasjonsangst av denne tråden. Har bare vært i ett norskt bryllup selv, så har ikke så mye å bli inspirert av, i tillegg til at vi prøver å spare. Det blir enkelt. Og jeg er veldig redd for at det blir kjedelig? Noen kjeder seg fordi det ikke er leker, andre kjeder seg fordi det er leker. Noen vil synge, andre ikke. I tillegg er det mange par i bryllupet som ikke kjenner noen andre... Angrer faktisk litt på at vi går for vanlig bryllup. Utrolig leit å bruke 100 000 på noe som i beste fall halvparten av gjestene liker. Og trives ikke gjestene, trives ikke vi. Samtidig har jeg stor forståelse for at gjester som har vært i flere bryllup kjeder seg, det er jo ikke gjestene sin feil at de har opplevd det før og at de ikke kjenner noen. Slapp av, jeg f.eks har ikke vært i bryllup hvor noen står meg veldig nær. Det kommer til å så bra så Jeg har kjedet meg, men ikke på verste vis og jeg har ikke mistrives Endret 8. mai 2014 av Evilposelos
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå