katinkatinka Skrevet 28. april 2014 #21 Skrevet 28. april 2014 Det er en stor dag for paret, selvfølgelig. Hvordan er det for gjestene? Jeg har vært i en del bryllup, og det er ingen som har gitt meg den store ahaopplevelsen. Det er ventetid, etter vielse og middag. Noe som kan bli lenge for tilreisende gjester. Det tar veldig lang tid ved middagsbordet. Har hendt at maten ikke er helt varm når du får den også. Lange taler av folk som ikke burde holde tale. Maten skal være spesiell på en slik dag, og når de legger mye penger i en slik dag, så blir jeg skuffet om det kommer ordinær mat på bordet. Så disse dumme lekene hvor man absolutt skal tvinge gjester. Leker som er kopier av alle andre brylluper man har vært i. Så er det dans, ofte til et innleid lokal trio...zzzzzzzzzzz eller en spiller Jeg er ikke fan av bryllup. Sorry Anonymous poster hash: e6789...87d Jeg pleier egentlig ikke å være språknazi jeg, altså.. Men.. Det var underlig bruk av dette uttrykket syntes jeg, vet du hva det betyr? 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #22 Skrevet 28. april 2014 Tradisjonelle småretter fra våre hjemland Kan jeg få vite noen eksempler? Jeg synes bare det høres så spennende ut, jeg er allerede gift så jeg skal ikke stjele menyen, lover Anonymous poster hash: 5682b...1d3 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #23 Skrevet 28. april 2014 Personlig synes jeg bryllup er velkomne innslag i hverdagen! Tenk så kjedelig om det ikke var noen begivenheter i livet. For meg er bryllup en begivenhet, som jeg finner stor glede i. Anonymous poster hash: 50975...cac 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #24 Skrevet 28. april 2014 Bryllup er utrolig kjedelig og uinteressant for alle bortsett fra brud, brudgom og deres familier. Jeg kommer aldri til å bli gift siden ingen vil ha meg men hvis jeg skulle så hadde det blitt på danskebåten eller Las Vegas kanskje. Anonymous poster hash: 276b8...d59 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #25 Skrevet 29. april 2014 Det er mange som holder taler som aldri burde fått lov, og det er få ting som er mer kjedelig enn dårlige taler. Jeg foreslår å innføre at alle som åpner med "jeg er ingen taler, men..." får buksevann. Anonymous poster hash: 97f16...465 1
*Frida* Skrevet 29. april 2014 #26 Skrevet 29. april 2014 Polonese? Hvor holdes disse bryllupene - på slottet? Jeg har vært i mange brylluper, men det har jeg aldri opplevd. Jeg hater selskapsleker, men ellers er bryllup greit nok. Polonese er veldig vanlig å ha med her i distriktet, og det er ein selvfølge i vårt bryllup. Sist me var i bryllup blei min kommande mann bede om å leia an polonesen. Og alle er med! Selskapsleiker har eg ikkje opplevd i bryllup. Eg kunne godt tenke meg å komme på noko, ikkje ein leik, men meir som ei adjektivhistorie eller noko. Noko som alle (som vil) kan vere med å bidra til, og som kan bli litt moro å framføre. Eg har ikkje vore i mange bryllup, men ingen av dei har vore kjedelige i alle fall. Dei har vore svært ulike då! 1 var låvefest med grillmat. Eg sat i graset i bunad og snakka med venner og kjente heile natta. Kun avbrutt av ein svingom inni låven innimellom. 1 var et Oslobryllup. Lokalet var et lite slitt forsamlingslokale, og mange av gjestene hadde ballkjolar! Ingen plass til å danse, men etter middagen var det et musikkanlegg som laga bakgrunnsmusikk. 1 var me invitert til kaffe, og det var masse folk (venner). Polonese og masse dansing!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #27 Skrevet 29. april 2014 Men hva er vitsen med å holde taler? De som vil si noe til brudeparet kan vel si det direkte til de eller sende en melding? Vi andre BRYR oss ikke. Taler er så kjedelig. Hvis jeg noen gang blir gift får ingen lov å holde noen jævla taler. Anonymous poster hash: 276b8...d59 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #28 Skrevet 29. april 2014 Men hva er vitsen med å holde taler? De som vil si noe til brudeparet kan vel si det direkte til de eller sende en melding? Vi andre BRYR oss ikke. Taler er så kjedelig. Hvis jeg noen gang blir gift får ingen lov å holde noen jævla taler. Anonymous poster hash: 276b8...d59 Haha, vet du, jeg er helt enig. Jeg vil ikke ha tåler i bryllupet mitt i sommer for jwg syns det er flaut. Men det er ikke sjans å få foreldregenerasjonen med på det...sukk... Så da er set tidsbegrwnsing og ingen "ordet er fritt"! Bare de som "må" får holde en kort tale.Anonymous poster hash: b1e88...b87
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #29 Skrevet 29. april 2014 Feilen er at det er brudeparet kopierer et annet bryllup de har vært i. Sikkert like kjedelig. Eller de plukker litt fra alle bryllup de har vært i. Gjestene har vært i like mange bryllup, så det blir en ene reprisen etter den andre Ser her inne så er temaet blomster, kjole og hvor mange kaker, gjester og ringer. Jeg har vært i bryllup der borddekkingen kan overgå kongelig bryllup. Kjoler tl titusener, men det var ellers ikke noe innhold. Hadde brudeparet konsentrert seg om hvordan de vil ha bryllupet, hvordan få en minnerik kveld, hvordan engasjere gjester, og at gjestene skal trives. En dag alle, også gjestene husker som spesiell. Noe alle kan mines med glede den dagen sølvbryllupet kommer. Hadde de brukt tid på dette, så kommer kjoler, ringer, gaver uansett. Ser brudene er mest opptatt av kjolene, ikke engang maten vier de så stort tema Jeg kan ikke skille alle de brylluper jeg har vært i, for det er en reprise alt sammen Ingen som utmerker seg noe spesielt Anonymous poster hash: e6789...87d
Smeagol Skrevet 29. april 2014 #30 Skrevet 29. april 2014 Jeg elsker å være gjest på bryllup, og syns bare det er kjedelig når talene blir for mange og for lange 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #31 Skrevet 29. april 2014 Jeg forstår meg ikke helt på de skyhøye forventningene enkelte har til bryllup. Jeg trenger verken masse gratis alkohol eller diverse utradisjonelle overraskelser for å kose meg i bryllup. Alle bør jo bidra til å gjøre dagen så flott som mulig.. Hver enkelt har faktisk ansvar for seg selv, man må ikke kjede seg noe sted. Det eneste jeg har merket meg, er at det bør foregå noe mens brudeparet fotograferes etter vielsen, før middagen. Småretter og god drikke, kanskje litt live musikk, "leker" etc. Kan bli drygt å knapt ha et sted å sette seg ned mens man venter. Anonymous poster hash: e73c5...613 2
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 29. april 2014 #32 Skrevet 29. april 2014 Nå har jeg bare vært i 2 bryllup, men det andre bryllupet jeg var i, var perfekt! Lokalet var en slags gård utenfor byen. Det var fint vær, kjempe hyggelige gjester, fri bar og fantastisk (vegetar)-mat! Under slutten av talene snek jeg meg ut for å lage en kaffe-bayleys Ble kjent med mange hyggelige mennesker også (Dette var et stort bryllup, cirka 100 gjester). Kjedet meg ikke i det hele tatt faktisk.
Hvitløk Skrevet 29. april 2014 #33 Skrevet 29. april 2014 Disse trådene kan jo gi en kommende brud prestasjonsangst! Makan til høye krav noen har som gjest i et bryllup. Brudeparet legger opp dagen etter hvordan de ønsker at deres dag skal være for seg og gjestene. Men man kan dessverre ikke tilfredstille alle gjestene. Håper virkelig ingen ytrer like stor misnøye i selve bryllupet eller til brudeparet som her.. 3
Gjest Hjertesukk Skrevet 30. april 2014 #34 Skrevet 30. april 2014 Gud av meg for noen forventinger fra tidligere gjester.. Håper dere har fri tilgang til penger og ressurser når dere selv skal gifte dere en gang i tiden, for det er jo der det som regel skorter. I tillegg må dere jo ha kontroll på alle de som taler, gjerne avbryt dem midt i talen om de overskrider 5 min. Nei, hvert bryllup har sin skjarm. Det "verste" bryllupet jeg har vært i, var et bryllup hvor hverken brud eller brudgom smilte eller virket glade.. Det var ikke på noen måte et "fælt" bryllup, men jeg fikk litt klump i magen og antok at de var veldig slitne (lite søvn, nerver, ingen matlyst etc). Forøvrig så elsker jeg bryllup, og syntes det er herlig å være med på markeringen av to mennesker som har valgt å bli en enhet. Og til dere som syter over at det er kjedelig å høre på taler tilegnet brudeparet; For gudsskyld - slutt å være så selvsentrerte, et bryllup handler om brudeparet.. IKKE om dere. La være å komme om det er så hinsides grusomt å høre godord om andre, og dele deres lykke. :opplyser: :opplyser:
viren Skrevet 30. april 2014 #35 Skrevet 30. april 2014 Gud av meg for noen forventinger fra tidligere gjester.. Håper dere har fri tilgang til penger og ressurser når dere selv skal gifte dere en gang i tiden, for det er jo der det som regel skorter. I tillegg må dere jo ha kontroll på alle de som taler, gjerne avbryt dem midt i talen om de overskrider 5 min. Nei, hvert bryllup har sin skjarm. Det "verste" bryllupet jeg har vært i, var et bryllup hvor hverken brud eller brudgom smilte eller virket glade.. Det var ikke på noen måte et "fælt" bryllup, men jeg fikk litt klump i magen og antok at de var veldig slitne (lite søvn, nerver, ingen matlyst etc). Forøvrig så elsker jeg bryllup, og syntes det er herlig å være med på markeringen av to mennesker som har valgt å bli en enhet. Og til dere som syter over at det er kjedelig å høre på taler tilegnet brudeparet; For gudsskyld - slutt å være så selvsentrerte, et bryllup handler om brudeparet.. IKKE om dere. La være å komme om det er så hinsides grusomt å høre godord om andre, og dele deres lykke. :opplyser: :opplyser: En god toastmaster vil gi klar beskjed til de som kontakter vedkommende om at talene skal holdes under 5 minutter (feks), og vil gjenta det før talerne slipper til. Med mindre man er stand-up komiker er det få som greier å holde gjestenes interesse noe særlig lenger, og er man så fryktelig glad i å høre sin egen stemme kan man snakke med andre senere. Det er forøvrig ganske vittig at du skriver "for gudsskyld - slutt å være så selvsentrerte, et bryllup handler om brudeparet...IKKE om dere." Hvis bryllupet kun handler om brudeparet, så kan vel brudeparet bare invitere forlovere og ikke noe mer? Er man vertskap og inviterer til fest, så er det en SELVFØLGE at man sørger for gjestene sine. Har man ikke økonomi eller ressurser til det, så får man invitere færre gjester, det er ikke så vanskelig. For lite mat og drikke (spesielt for lite alkoholfri drikke selvfølgelig) er katastrofalt, da har man virkelig tabbet seg ut som vertskap. Om alt man bryr seg om er dyr kjole og matchende servietter, men gir seg katta om gjestene kjeder seg ihjel så kan man ærlig talt bare feire for seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #36 Skrevet 30. april 2014 Anser ikke at bryllup skal være noen stor ahaopplevelse (vet ikke helt hvordan de skal være det da...), eller den mest minnesrike festen jeg noen sinne har vært på. Ingen i min omgangskrets har så mye penger at de kan leie slott i utlandet og påspandere reise, kost og losji til alle gjestene. Men en hyggelig sammenkomst rett og slett. Taler må folk gjerne holde, men de som skriver talene bør tenke på at de ikke skal bli for interne. Blir det for mye internt hinting til ting som har skjedd, faller jo flesteparten av lasset. Og de trenger ikke være for lange. Det eneste jeg forventer i en bryllup er å få servert mat og drikke egentlig. Det trenger ikke å være de største kulinariske opplevelsene, men noe annet enn hva man har til middag en normal mandag når man er sliten og trøtt etter jobb og finner fram noe enkelt noe. Anonymous poster hash: 0e464...1f6
Jade Skrevet 30. april 2014 #37 Skrevet 30. april 2014 Har bare vært i kjekke brylluper Det som gjør et bryllup kjekt, er god mat og drikke, hyggelige gjester, god musikk, men ikke så høy at man ikke kan prate. Koselige lokaler med masse og gode sitteplasser (litt kjedelig med bare en haug med bord og pinnestoler). 1
Gjest Whitestripes Skrevet 30. april 2014 #38 Skrevet 30. april 2014 Jeg synes bryllup stort sett er trivelig og hyggelig. De jeg har vært i, har vært til mennesker jeg har et nært forhold til, så da kjenner jeg jo de fleste andre gjestene også. Da er det alltid noen å skravle og danse med. Det er det viktigste for meg Maten har alltid vært god, det har vært fri bar og god stemning, så da er jeg en fornøyd gjest. Selskapsleker kan man med fordel droppe, talene bør ikke være for mange og for lange, og sanger kan man bare droppe. Mer artig med noen innslag av litt underholdning, hvis man har mulighet for det. Og selvfølgelig god dansemusikk.
Gjest Skrevet 1. mai 2014 #39 Skrevet 1. mai 2014 Jeg har ikke vørt i så veldig mange brylluper som gjest selv, men vi har gjort om låven hjemme på gården til selskapslokale så i løpet av de siste 7-8 årene så har jeg jo observert veldig mange. Og det virker som om de aller fleste har en avslappet tone og er veldig hyggelige og personlige. Har ikke sett så veldig mange med (mer eller mindre pinlige) selskapsleker så det tror jeg er litt på vei ut. Hos oss så er gjestene stort sett ute og får litt forfriskninger mens paret blir fotografert, i hvertfall på sommeren. Og det ser ut som folk flest koser seg i både de store og de litt mindre bryllupene.
Kristina Skrevet 3. mai 2014 #40 Skrevet 3. mai 2014 Gud av meg for noen forventinger fra tidligere gjester.. Håper dere har fri tilgang til penger og ressurser når dere selv skal gifte dere en gang i tiden, for det er jo der det som regel skorter. I tillegg må dere jo ha kontroll på alle de som taler, gjerne avbryt dem midt i talen om de overskrider 5 min. ----- Og til dere som syter over at det er kjedelig å høre på taler tilegnet brudeparet; For gudsskyld - slutt å være så selvsentrerte, et bryllup handler om brudeparet.. IKKE om dere. La være å komme om det er så hinsides grusomt å høre godord om andre, og dele deres lykke. :opplyser: :opplyser: Det var da voldsomt! Det er jo ingen her som har krevd noe spesielt, annet en OK mat og helst drikke, og litt omtanke for eksempel når det gjelder timeplan slik at man ikke må stå å henge i timesvis? Flere har jo til og med påpekt at de ikke forventer masse alkohol men hvertfall nok alkoholfri drikke? Som gjest har man faktisk ofte en del utgifter, slik som reise, noen ganger hotell, gave, kjole... Da er det jo hyggelig å fole seg verdsatt. Jeg har vaert i en del bryllup og har ikke noe problem med å si at det bryllupet hvor vi satt til bords i 5 timer og 45 minutter, hvorav vi var ferdig med maten i lopet av time nummer tre, var veldig kjedelig! Det var 14 taler og de var laaange og ikke spesielt kreative. Porsjonene var små, vi fikk ikke mer drikke og min bordkamerat var en 14 år gammel gutt. (Kjaeresten min satt på samme bord men ikke ved siden av meg.) Jeg satt ikke på bord med kjente, noe som var veldig rart siden det var mange venner av meg der, og det var rett og slett veldig kjedelig, pluss at jeg syntes det var rart at min gode venninne hadde arrangert det slik. Så jeg sier som andre sier: en morsom fest, med ok og nok mat, og ikke altfor lang middag, det er det jeg ser som oppskriften på et bra bryllup. Har ikke noe å si om det er spleiselag eller koldtbord eller Grand Hotel så lenge man foler at brudeparet er et godt vertskap som har tenkt gjennom hvordan opplevelsen er for gjestene. Og jeg synes IKKE dette er å vaere kravstor! 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå