Gå til innhold

Bryllup, kjedelig for gjester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en stor dag for paret, selvfølgelig. Hvordan er det for gjestene?

Jeg har vært i en del bryllup, og det er ingen som har gitt meg den store ahaopplevelsen.

Det er ventetid, etter vielse og middag. Noe som kan bli lenge for tilreisende gjester.

Det tar veldig lang tid ved middagsbordet. Har hendt at maten ikke er helt varm når du får den også. Lange taler av folk som ikke burde holde tale.

Maten skal være spesiell på en slik dag, og når de legger mye penger i en slik dag, så blir jeg skuffet om det kommer ordinær mat på bordet.

Så disse dumme lekene hvor man absolutt skal tvinge gjester. Leker som er kopier av alle andre brylluper man har vært i.

Så er det dans, ofte til et innleid lokal trio...zzzzzzzzzzz eller en spiller

Jeg er ikke fan av bryllup. Sorry

Anonymous poster hash: e6789...87d
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det som gjør det kjedelig, er at folk gang på gang velger å legge opp bryllupet lik alle andre (taler, leker, middag som er en kopi av tidligere bryllup man har vært i, osv osv), slik det er "vanlig". Vi skal ha det noe annerledes - middags- og dessertbuffet med retter fra våre hjemland, kun et par taler og ellers fritt fram. Musikk (spilleliste på iTunes), dans osv, + andre overraskende innslag tar vi med også ;) Ingen skal føle at dette er stivt og altfor høytidelig.

Endret av Babi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som gjør det kjedelig, er at folk gang på gang velger å legge opp bryllupet lik alle andre (taler, leker, middag som er en kopi av tidligere bryllup man har vært i, osv osv), slik det er "vanlig". Vi skal ha det noe annerledes - middags- og dessertbuffet med retter fra våre hjemland, kun et par taler og ellers fritt fram. Musikk (spilleliste på iTunes), dans osv, + andre overraskende innslag tar vi med også ;) Ingen skal føle at dette er stivt og altfor høytidelig.

:spise:

Hva slags retter er det snakk om?

Anonymous poster hash: 5682b...1d3

Skrevet

Det trenger ikke å være kjedelig nei.

• Liker 1
Skrevet

Nei, må ikke være kjedelig men har opplevd et par av den sorten. Stort sett syns jeg det er hyggelig med taler og god mat, og leker. Har opplevd et bryllup hvor det ikke var nok mat og ikke nok kake, og den eneste dansen var brudeparets bryllupsvals på en liten scene og så var festen ferdig i god tid før kl. 22. Men brudeparet var fornøyd. Flere av gjestene gikk til nærmeste pølsebu for å få seg noe å spise, deriblant meg. Så lenge det er nok mat, nok drikke (må ikke være alkohol) og et sted å slappe av mens man venter så er jeg fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper lite med lekker kjole og en flott oppdekning, når resten er bånn i bøtten. Jeg er den gjesten som stadig ser på klokken....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er ikke spesielt spennende eller gøy, men jeg hygger meg så lenge jeg får nok mat og kaker.

Anonymous poster hash: a025e...a3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De bryllupene jeg har vært på som er morsomme, har vært med mange venner og et feststemt vertskap som sørger for at glassene er velfylte - slik at det føles som en fest! Er SÅ viktig at gjestene føler man blir tatt godt vare på. At ikke brudeparet har tenkt at "det ordner seg nok" uten å gjøre noe mer.

Mindre brylluper må helst IKKE bli et rent slektstreff med small talk med tanter og besteforeldre over en kaffekopp. Det blir litt antiklimaks når man gjerne har reist et stykke, ordnet med barnevakt etc.

Det å vente på brudeparet kan være problemfritt hvis det er snacks, rikelig med velkomstdrinker og en eller annen stemningsskaper. Var i et gårdsbryllup der en jazztrio underholdt oss ventende gjester på en plen, mens det var overflod av sprudlevin og jordbær, i varm sol. kan ikke si jeg savnet brudeparet da. :)

Anonymous poster hash: b2502...7f4
  • Liker 3
Skrevet

Så lenge jeg slipper selskapsleker og polonese (grøss!), og brudeparet kort fortalt har et ønske om å være et godt vertskap og har lagt opp feiringen, tidsplanen og lignende etter det, så er jeg stort sett en rimelig fornøyd bryllupsgjest.

• Liker 2
Skrevet

Det absolutt mest avgjørende for hvor mye jeg koser meg i bryllup er de andre gjestene - nærmere bestemt hvem de andre gjestene er. Har jeg venner og/eller nær familie der jeg kan skravle med hele kvelden kan jeg ha det strålende nokså uavhengig av hva som ellers foregår. Tilbringer jeg kvelden med å smile stivt og tørrprate med folk jeg ikke kjenner kan bryllupet være så flott og godt planlagt og prikkfritt gjennomført med gjestenes beste i fokus hele veien uten at det blir noen stor opplevelse.

Forøvrig er jeg et voksen menneske, jeg trenger ikke aktviseres og underholdes med selskapsleker. Aldri. Noensinne.

• Liker 8
Skrevet

:spise:

Hva slags retter er det snakk om?

Tja, er kanskje ikke retten i seg selv men det at det skal være 3-retters i den og den rekkefølgen, også en tale innimellom rettene :klo: Inntrykket jeg har ihvertfall...

AnonymBruker
Skrevet

Tja, er kanskje ikke retten i seg selv men det at det skal være 3-retters i den og den rekkefølgen, også en tale innimellom rettene :klo: Inntrykket jeg har ihvertfall...

Jeg mener hvilke retter er det dere skal ha i bryllupet deres? :)

AnonymBruker
Skrevet

Leker? Hæ? Har folk leker i bryllup? Som hva da? *forvirret og rødmende*. Har bare vært i ert bryllup i mitt liv og der var ingen leker. Vi skal heller ikke ha det...Men vi gjør altså noe "unormalt" vi da?

Anonymous poster hash: b1e88...b87

• Liker 2
Skrevet

Leker? Hæ? Har folk leker i bryllup? Som hva da? *forvirret og rødmende*. Har bare vært i ert bryllup i mitt liv og der var ingen leker. Vi skal heller ikke ha det...Men vi gjør altså noe "unormalt" vi da?

Jeg har opplevd det et par ganger, og da har det stort sett vært forloverne/andre festlige venner som har stått bak. Det store flertallet av de jeg kjenner har ikke hatt eller hatt noe ønske om å ha leker.

Skrevet

Jeg mener hvilke retter er det dere skal ha i bryllupet deres? :)

Tradisjonelle småretter fra våre hjemland :)

Skrevet

Unormalt? Hvorfor det, folk er forskjellig og ønsker forskjellige ting i sine brylluper. Ingen må ha selskapsleker, helt frivillig. Noen syns det er moro, andre ikke og som oftest er det ingen tvang å delta.

• Liker 1
Gjest Trappetroll
Skrevet

Den eneste "leken" vi vurderer å ha er en dans for alle parene. Også når du hører lengden på forholdet ditt bli ropt ut, så skal de av dansegulvet. Det siste paret blir premiert med et eller annet.

Men det er kun under vurdering.

AnonymBruker
Skrevet

Siste bryllupet måtte jeg være kvass, skulle presse folk oppå en stol med bind for øynene. Så skulle noen andre med bind for øynene kjenne å ta på de som sto på stolen for å gjette hvem det var.

Så var det polonese....atter et bryllup ja.

Så var det store hjertet med masse telys som paret skulle blåse ut. vet du....da begynner jeg å gjespe.

Så hadde de pyntet så fint, de selv var vakre....så serverer de hjemmebrent. Ville spy. hadde de sagt ifra at det var hjemmebrent så har vi kunne tatt med en flaske bare for å holde ut litt lengre. Laget likører og Cognac av hjemmebrent. Hva byr dere....

Ikke kom med de3t der at noe hjemmebrent er så bra at du kjener ikke forskjell på det og kjøpbrennevin. Så bra hjemmebrent finns ikke. Ja, jeg har vært hver en bygd i hele Trøndelag. Nå er ikke alkohol et must for meg, men det kunne i alle fall vært vin til de som ikke drikker hjemmebrent. Og jeg drikker det ikke. Og det er en prinsippsak for meg. Neste bryllup takker jeg nei til...får se hvem som sal gifte seg først da..

• Liker 3
Skrevet

Siste bryllupet måtte jeg være kvass, skulle presse folk oppå en stol med bind for øynene. Så skulle noen andre med bind for øynene kjenne å ta på de som sto på stolen for å gjette hvem det var.

Så var det polonese....atter et bryllup ja.

Så var det store hjertet med masse telys som paret skulle blåse ut. vet du....da begynner jeg å gjespe.

Så hadde de pyntet så fint, de selv var vakre....så serverer de hjemmebrent. Ville spy. hadde de sagt ifra at det var hjemmebrent så har vi kunne tatt med en flaske bare for å holde ut litt lengre. Laget likører og Cognac av hjemmebrent. Hva byr dere....

Ikke kom med de3t der at noe hjemmebrent er så bra at du kjener ikke forskjell på det og kjøpbrennevin. Så bra hjemmebrent finns ikke. Ja, jeg har vært hver en bygd i hele Trøndelag. Nå er ikke alkohol et must for meg, men det kunne i alle fall vært vin til de som ikke drikker hjemmebrent. Og jeg drikker det ikke. Og det er en prinsippsak for meg. Neste bryllup takker jeg nei til...får se hvem som sal gifte seg først da..

Du får ha med deg en flaske vin i veska. Maken til krisemaksimering :P .

Skrevet

Polonese? Hvor holdes disse bryllupene - på slottet? :vetikke:

Jeg har vært i mange brylluper, men det har jeg aldri opplevd. Jeg hater selskapsleker, men ellers er bryllup greit nok.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...