AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Dere som er del av et borettslag eller sitter i styre - hvor lang tid tar det før det sendes ut referat fra møtet? Jeg kunne av flere grunner ikke delta ved møtet og det var viktig informasjon som ble diskutert. Styret er ikke veldig samarbeidsvillig og jeg mottar ikke svar der. Pleier referat sendes ut ganske raskt? Anonymous poster hash: b7547...b3e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Om det var viktige saker som gikk på utgifter, eller oppfordringer til beboerne, så ble det vel skrevet og sendt ut uken etter. Ellers så sendte vi ut alle saker som ble behandlet hele året i januar sammen med innkallingen til generalforsamlingen. Du sier styret ikke er samarbeidsvillig? Styrer har beboerne valgt, og om du ikke får opplysninger om noe som angår deg, så skal du sende skriftlig henvendelse. Styret representerer beboerne, og kan ikke gjøre sånn som å holde tilbake informasjon osv som berører de andre beboerne Anonymous poster hash: fc97d...ee1 2
Rosalie Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 (endret) Referat etter styremøte sendes ut til styremedlemmer sammen med innkalling til neste møte (vi har møte ca 1 gang i måneden). Referat etter generalforsamling sendes ut til alle beboere to til tre uker etter møtet. Viktig info til beboere i løpet av året, henges opp på oppslagstavler fortløpende. Endret 28. april 2014 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Om det var viktige saker som gikk på utgifter, eller oppfordringer til beboerne, så ble det vel skrevet og sendt ut uken etter. Ellers så sendte vi ut alle saker som ble behandlet hele året i januar sammen med innkallingen til generalforsamlingen. Du sier styret ikke er samarbeidsvillig? Styrer har beboerne valgt, og om du ikke får opplysninger om noe som angår deg, så skal du sende skriftlig henvendelse. Styret representerer beboerne, og kan ikke gjøre sånn som å holde tilbake informasjon osv som berører de andre beboerne Anonymous poster hash: fc97d...ee1 Takk for svar. Det handler mest om at jeg har litt dårlig erfaring, tidligere en gang fikk jeg ikke referat uten å be om det (bor i utlandet). Og en gang jeg sendte en epost til styreleder med et spm. ang. et salg av en seksjon så fikk jeg frekt svar (skrevet i caps lock). Jeg regner med at det var flere beboere som hadde stilt samme spm. og at han var lei av å svare, men det kan jo ikke jeg vite. Derfor vegrer jeg meg litt for å ta kontakt nå. Siste samling var forrige uke og jeg fikk en liste over saker som skulle gjennomgås. Et par av disse er jeg veldig nysgjerrig på resultatet på. Siden de har glemt å sende meg tidligere kan det jo skje igjen, derfor jeg lurer på når jeg kan forvente et referat. Jeg skrev feil i tittelen - jeg sitter ikke i styret, det jeg mente var referat fra sameiermøte/generalforsamling. Anonymous poster hash: b7547...b3e
Rosalie Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Referat gis ut i postkasse/på dørmatte. Å sende til eiere som ikke bor i borettslaget for tiden er ikke en prioritert oppgave. Er nok andre preserende oppgaver å bruke tiden på.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Referat gis ut i postkasse/på dørmatte. Å sende til eiere som ikke bor i borettslaget for tiden er ikke en prioritert oppgave. Er nok andre preserende oppgaver å bruke tiden på. Jeg er jo langt fra den eneste som leier ut leiligheten. Alle skal motta referat og jeg er blitt fortalt tidligere at det er standard å sende dette ut via epost. Finansansvarlig sa at det var en glipp at det ikke var blitt sendt sist. Det er jo mer praktisk og oversiktlig å scanne og sende ut fellesmail enn det er å legge i postkasser. Anonymous poster hash: b7547...b3e
smilo Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Referat fra styremøter KAN sendes ut hvis det ikke er sensitive saker som avgjøres. Saker som angår enkeltpersoner skal svares skriftlig til den det gjelder og IKKE sendes ut via referat. Noen borettslag sender ikke referat fra styremøter i det heletatt. Referat fra generalforsamlingen sendes ut så snart denne er ferdigskrevet og signert. Det er ingen innsynsrett i styreprotokoller for andre enn de det gjelder. Generalforsamlingprotokollen har alle innsynsrett i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå