AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Hvor mye er det "greit" at en roommate har typen over? Hva er normalt og når er det slik at man reagerer? Jeg bor hos en jente og hun eier leiligheten, jeg betaler leie til henne. Hun presiserte da jeg flyttet inn at jeg måtte si ifra hvis jeg skulle ha gjester mer enn to netter. Det er en liten leilighet der vi har hvert vårt soverom og ett fellesrom (kjokken/stue i ett). Typen hennes er her ganske ofte. I tillegg jobber han ikke, så han sitter i fellesrommet og ser på TV/sitter på PC hele dagen. Hun hadde nettopp moren sin her i en uke, og rett etter hun dro kom typen hit igjen. Jeg begynner å bli smågal. Når er det dere reagerer på slikt? Anonymous poster hash: d9ca1...9ff
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde ikke klart å si fra for jeg er så konfliktsky. Min løsning ville vært å si at "jeg flytter, det er for dyrt å betale 6.000kr for et lite soverom når jeg så sjeldent kan bruke stuenog kjøkkenet".Anonymous poster hash: c9712...81c 2
Zilas Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Ville flytta hvis det irriterer. Samma hva som er avtalt blir du ikke kvitt typen og morra hennes
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Ville flytta hvis det irriterer. Samma hva som er avtalt blir du ikke kvitt typen og morra hennes Har faktisk tenkt tanken, men det er så vanvittig vanskelig å finne et bra sted å bo her samt at jeg allerede har flyttet på meg utallige ganger. Kun bodd her 3 mnd, så akkurat kommet inn i de fleste rutiner. Hun reiser mye med jobb og da er jeg selvsagt alene. Og jeg har forståelse for at hun vil se han hun dater. Men hun jobber lenge hver dag og han sitter i leiligheten - det virker ganske tåpelig. De ser hverandre kun om kvelden. Anonymous poster hash: d9ca1...9ff
Zilas Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Jeg veti kke hvor mye du betaler eller hvor det er. Men du kan høre om det er mulig å få for eks 500-1000 i rabatt.Hvis det faktisk er tilnærmet tre personer der store deler av tiden.. Spørs vel også hvor lenge hun gidder å være sammen med en som sitter på ræva i leiliheten hennes.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Vel, du leier i hennes hjem. Enten får du si fra og forklare hvordan du føler det. Eller så må du flytte hvis du ikke vil ta det opp med henne Anonymous poster hash: b2f7f...f00 1
Gjest bustyvel Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Hun eier, hun bestemmer. Trives du ikke, flytt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Spørs vel også hvor lenge hun gidder å være sammen med en som sitter på ræva i leiliheten hennes. Han fikser iblant ting i leiligheten og betaler for ting når de drar og handler så jeg tror hun synes det er ganske bra. Jeg synes han er en gammel grinebiter og han er alltid sur (sitter og banner der ute stadig vekk) men hver sin smak. Han er hjemme fordi han er pensjonert og ikke jobber. Har fingre krysset for at hun skal reise med jobb snart og da er det i hvert fall ingen grunn til at han skal bli her. Han har sitt eget hus som står tomt mens han sitter her. Jeg er jo klar over at jeg evt. må flytte og at det er opp til meg, men kan jo havne i samme situasjon et annet sted. Derfor jeg lurte på hvor vanlig dette var for andre. Anonymous poster hash: d9ca1...9ff
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Du er ute etter hva som er vanlig, og da tenker du KG? At kvinneguiden skulle gi deg svaret sier mye om deg.. Hiv deg over google og finn ut av hva loven sier i stedet. Det er vel det som er mest normalt! Anonymous poster hash: 96e7f...6b4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Du er ute etter hva som er vanlig, og da tenker du KG? At kvinneguiden skulle gi deg svaret sier mye om deg.. Hiv deg over google og finn ut av hva loven sier i stedet. Det er vel det som er mest normalt! Anonymous poster hash: 96e7f...6b4 Loven sier hva som er lov, ikke hva som er normalt. Det sier vel ikke mer om meg at jeg er på KG enn det sier om deg. Anonymous poster hash: d9ca1...9ff
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Jeg ville tatt opp besøkene hans, for det høres jo mer ut som om han bor der enn er gjest. Jeg ville spurt om det ikke ville blitt mer rettferdig å dele strømregningen på 3 og om dere ikke kan ha et skjema hvor dere "booker" stuetid om dere skulle trenge det. Anonymous poster hash: 218b6...b6a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Du får installere deg i stua og okkupere TV'en du også, så innser han forhåpentligvis at det er best å geise hjem. Sett på noe han synes er dørgende kjedelig. Anonymous poster hash: 84fa9...431
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Jeg mener at man må ta hensyn til at man bor med flere før man renner full leilighetens fellesrom med besøk. Det virker tåpelig av han kjæresten hennes å ikke ha mer antenner også. Siden hun eier, så har du vel ikke så mye du skulle sagt rent "formelt." Hadde saken vært at dere leide sammen, så hadde det nok stilt seg litt annerledes angående hva hun hadde tatt seg lov til. Skjønner at du blir gal. Jeg hadde klikka. Anonymous poster hash: 629be...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå