AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Nå har det vært noen tråder her hvor brukere skriver at de har valgt å la katta få et kull fordi kattunger er så søøøøøøte. Jada, de er søte, men om motivasjonen din er å oppleve kattungefødsel kan du ta kontakt med dyrebeskyttelsen. De trenger rett som det er fosterhjem til gravide kattedamer, og til mødre med nyfødte unger. Anonymous poster hash: f707c...3b0 7
Howl Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 (endret) H *slett* Endret 20. desember 2016 av Howl 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Uff, trist. Enkelte mennesker er gjengangere under "dyr gis bort" på finn, jeg forstår ikke at de har samvittighet til å drive på slik. Anonymous poster hash: f707c...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Denne artikkelen er bare 6 dager gammel. http://dyrebeskyttelsen-bodo.no/hjelp-vi-trenger-flere-fosterhjem-na/ HJELP! VI TRENGER FLERE FOSTERHJEM NÅ! «Dumpingsesongen» har startet, og akkurat nå ser det ut til å bli den heftigste vi har opplevd. Vi har helt fulle fosterhjem, og det står hjemløse drektige katter i kø for å få hjelp fra oss. Vi trenger desperat flere fosterhjem nå! Det er også behov for fosterhjem for katter som ikke er drektig. Som fosterhjem er man ansvarlig for det daglige stellet av dyret. Alle utgifter til mat, veterinær o. l. dekkes av oss. Vi har også nødvendig utstyr hvis det er behov for det. Du får tildelt en kontaktperson i Dyrebeskyttelsen som du kan ringe hvis du har spørsmål, hvis det er noe galt med dyret eller at det er tid for veterinærbesøk. Man sender inn bilder og informasjon om dyret slik at det kan annonseres. Katter i fosterhjem skal holdes innendørs, så det gjør ingenting om du bor i blokk eller lignende. Tidsperspektiv kan variere helt fra dager og uker til måneder. Kattemor med kull skal være sammen til kattungene er 12 uker, så da må en regne med minst dét. Men vi har også behov for feriehjem, når fosterhjemmene ikke har pass. Med andre ord så kan dette tilpasses noe. Er du interessert? Send en e-post til [email protected] Anonymous poster hash: f707c...3b0 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Pga de er så søte. Noen burde ikke ha dyr. La katta føde for så å gi de vekk. Det er så mye katter som lider, så hvorfor få flere. Anonymous poster hash: eab02...a7b 1
Gjest Kaffekrus Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Så nettopp på FB en annonse der 3 kattunger på 7 uker skulle gies bort snarest. Like ille er de som faktisk tar i mot så unge katter. Galskap! 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Så nettopp på FB en annonse der 3 kattunger på 7 uker skulle gies bort snarest. Like ille er de som faktisk tar i mot så unge katter. Galskap! Du kan rapportere slike annonser, så blir de fjernet. Jeg har selv rapportert et par slike. Stakkars små Anonymous poster hash: f707c...3b0 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Oida, jeg beklager Kaffekrus. Jeg leste feil, og trodde det sto finn, ikke FB. Anonymous poster hash: f707c...3b0
ninuska_ Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 (endret) Husker naboen min fikk kattungekull hvert eneste år, de var jo såååå søte. Endte med at de måtte avlive 1-2 kattunger fordi de ikke fikk gitt dem bort etterhvert. Rett og slett kvalmt. Edit: Skrivefeil.Helt enig med deg. Min herremann er fra et kull hvor deres eier lot katten bli drektig (gang på gang) og ble deretter lei både kattemor og kattungene - og de skulle avlives hele gjengen. Noen snille mennesker reddet dem, og pus kom etterhvert til oss. Moren ble på mystisk vis påkjørt dagen før de ble hentet... jeg mistenker at han drepte henne, og jeg orker ikke se for meg hva han planla for de små. Uansett, alle er ikke kattemordere, og man skal selvsagt ikke dra alle under samme kam. Det er sikkert kjempekos og helt herlig å oppleve at katten føder og hjemmet fylles med små tassende kattepoter. Hvor herlig - og helt ærlig så blir jeg varm om hjertet av tanken på de små nydelige vesnene... MEN... man tenker ikke særlig lenger enn sin egen nese når det er grunnen. Da bør man tenke seg om hva man faktisk bidrar til - at et annet levende vesen mister et hjem for man bevisst setter kull på katta si.... Endret 28. april 2014 av ninuska_ 3
Gjest New_Girl Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Lurer på om det er derfor de fikk barn selv også? Fordi babyer er jo såååå søøøøte! 5
Anciol Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Jeg reddet en kattunge fra dyrlegen som skulle avlives , pappa bifalt valget mitt og hjalp meg med å ordne alt:) pappa er like glad i dyr som jeg og sier alltid: Er du glad i katten din så kastrerer du eller steriliserer den:) Dermed kastrerte vi den lille katten vi reddet:) 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Jeg har noen søskenbarn som synes katter er flotte dyr. Men likevel velger de avlivning når det blir for mye og et nytt kull par ganger i året. Det nytter ikke å si at de må sterilisere kattene sine. Konklusjonen er at jeg har mistet all respekt for disse søskenbarna siden de bare ser sin egen lille nesetipp. Anonymous poster hash: 371c9...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå