AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Vi har vært sammen i 4 år og har egentlig et veldig godt forhold. Vi krangler aldri mer enn 3 ganger i året, men problemet er at alle disse kranglene går ut på det samme: all den jævla flørtingen hans. Det første som skjedde var at jeg, gjennom en kollega, fikk vite at kjæresten min sendte skikkelig flørtende og dirty meldinger med en annen jente. Jeg ringte denne jenta for å få det bekreftet, og hun sendte meg printscreen av meldingene. Det holdt da på å bli slutt mellom oss, men vi bestemte oss for å fortsette. Kort tid etterpå ble jeg gravid, og vi har nå et barn på 3 måneder. For noen uker siden sjekket jeg hvem hans "bestevenner" på Snapchat er, og ser at han sender masse bilder med 3 jenter jeg ikke vet hvem er. Jeg søker de opp på facebook og ser at de alle nylig har blitt venn med kjæresten min sin jobbprofil, den eneste profilen han har på face. Han har kun 8 venner der og samtlige er jenter. Jeg er ikke venn med han. Jeg tok dette opp og jeg sa at selv om vi har et barn sammen så akter jeg ikke å bli behandlet sånn her, og at han må velge: meg eller all denne flørtinga. Han ba på sine knær, sa at han bare chatter med venner men at han skal slutte med det hvis jeg blir lei meg. Etter noen dager der han prøvde hardt å få meg til å føle meg som om jeg var den eneste for han, tillga jeg og vi gikk videre. Men igjen ser jeg at han fortsetter å chatte med disse jentene, fortsetter å sende bilder med dem og blir sur på meg når jeg catcher han. Jeg har ikke sett hva de skriver til hverandre, men sett på avstand at han chatter med dem. Så mitt spm er, må jeg liksom bare godta at han er en "flørter"? Vi har nettopp fått barn sammen, så jeg kan liksom ikke bare flytte ut heller. Jeg er faktisk, tro det eller ei, overbevist om at han aldri kommer til å være fysisk utro. Jeg tror han bare er avhengig av oppmerksomhet fra jenter. Pleas gi meg råd Anonymous poster hash: cf96f...fea
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Herregud han respekterer deg jo ikke overhodet. Og han er ikke happy med bare en kvinne. Beklager å si det, men du skulle da aldri fått barn med denne mannen. Og nei, dette er ikke noe jenter flest finner seg i. Anonymous poster hash: a2d86...822 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Herregud han respekterer deg jo ikke overhodet. Og han er ikke happy med bare en kvinne. Beklager å si det, men du skulle da aldri fått barn med denne mannen. Og nei, dette er ikke noe jenter flest finner seg i. Anonymous poster hash: a2d86...822 Nå har jeg jo fått barn med han da, en fantastisk baby som vi begge elsker, så unødvendig å si at jeg aldri burde fått barn med han. Sånn er det, og jeg er glad for det. Men jeg ser jo selv at det er ille at han ikke respekterer moren til barnet hans! Hvis han såppas tidlig i forholdet flørter så jævlig mye med andre, hva skjer om 5 år? 10 år? Er dette grunn nok til å forlate han? Anonymous poster hash: cf96f...fea
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Det var lurt å få barn med han.. Er det mulig. Takk for gode råd da.Anonymous poster hash: cf96f...fea
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Det alle kollektivt sier er at NEI det er ikke normalt og NEI det er ikke akseptabelt. Så som svar på spm, det er ikke noe man godtar. Hvordan du vil reagere er opp til deg. Anonymous poster hash: a2d86...822 3
Gjest Makemeloveit Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Unødvendig å si at du ikke burde få barn med han. Du har fått det og ingen trenger å kommentere det en gang. Jeg hadde ikke godtatt dette nei! Det jeg ville gjort var å si at det er slutt med begrunnelse at han flørter for mye og at det ikke er ok. Jeg tror ikke at han forandrer seg med mindre du viser at det faktisk er over. Ellers blir det bare tomme trusler. Han kommer nok til å jobbe hardt for å få deg tilbake, og hvis ikke - vel, da er han ikke verdt det. En person som er i et forhold og flørter med andre, det er ingenting å satse på. Trist at du har måttet oppleve dette! Håper alt ordner seg.
Kamikatze Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Han er ikke en flørter. Han er en flørt. En flørter er en som har en god tone og et lurt glimt til folk han møter på sin vei - der og da. Lett flørting krydrer hverdagen, men strekker seg ikke i nærheten av sjekking en gang, og den fortsetter ikke på mobil eller nett. Bærer mer preg av tull og komplementer, og er for å få folk til å føle seg glad, ikke for å sjekke. En flørt er en som bruker flørtingen som sjekkemetode. Han drar den gjerne over til alle tenkelige medier og har sine baktanker. Gubben til trådstarter er en flørt. Barn eller ikke barn, så viser han tegn til bristende viljestyrke, og forsett til å lokke kvinner til køys. Tror du gjør lurt i å gå i deg selv for å finne ut om du kan leve med ham når du fersker ham i utroskap, eller om du har det bedre uten ham. Det er nok bare et tidsspørsmål. Synes han har vist klart at dette her ligger latent hos ham. 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Takk for to seriøse svar. Jeg fryktet jo dette, at han rett og slett kommer til å dra det helt ut en dag. Problemet mitt er jo at jeg sitter uten andre verdier enn klærne i skapet mitt. Det er han som eier leiligheten, bilen og alle møblene. Om jeg gjør det slutt vet jeg ikke hvor keg skal ta veien Foreldrene mine er skilt og bor i leiligheter uten plass til meg OG en baby. Anonymous poster hash: cf96f...fea
Zilas Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Takk for to seriøse svar. Jeg fryktet jo dette, at han rett og slett kommer til å dra det helt ut en dag. Problemet mitt er jo at jeg sitter uten andre verdier enn klærne i skapet mitt. Det er han som eier leiligheten, bilen og alle møblene. Om jeg gjør det slutt vet jeg ikke hvor keg skal ta veien Foreldrene mine er skilt og bor i leiligheter uten plass til meg OG en baby.Anonymous poster hash: cf96f...fea Da ville jeg begynt å planlegge for det. Du trenger vil ikke meg til å si det er dumt å ha et forhold hvor du knapt eier gardinene. Det er jo en del stønader å få som alenemor, neppe noen fest, men du havner ikke på gata heller. Tror ikke han kommer til å forandre seg, det der virket som psykelig oppmerksomhetsbehov (altså typen din). Hvis dama hadde holdt på i nærheten av det du beskriver hadde det vært takk og farvell på flekken, unge eller ikke. 3
Gjest Tris Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Ah, kjedelig situasjon. Jeg er enig med Kamikatze ang flørten. Du må finne ut hvor grensen går for din del, og hva du kan gjøre for å stå på egne ben om det ender med det. Du burde sjekke med Nav, hva du kan få hjelp til, og om det blir krise bør foreldrene dine lage plass til deg og barnet for en stund. Det er det minste de kan gjøre. Om du velger å snakke med han og gi det en sjanse, bør du være klar på hvor grensen går. Problemet, er at han allerede har ødelagt din tillit. Den kan være hard å få tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Mitt tips til deg er å gjøre det samme. Prøv å mist følelsene for ham, men bo med ham (siden du skrev du ikke eier noe, og har lite penger osv). Så flørter du med andre, og gjør nøyaktig slik som ham, bak ryggen hans. Da kommer du til å bli mye lykkeligere, samtidig som din baby har det bra med at foreldrene bor sammen og kommer overens, men du har ingen følelser for ham innerst inne. Dette er 100% det jeg ville gjort i din situasjon! Lykke til Du fortjener bedre. Anonymous poster hash: 5497c...cd3 2
Mrs.Under Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Nei du, dette her er ikke ok oppførsel av en mann i forhold. Kamikatze beskriver det veldig godt, det er forskjell på litt hverdagsflørt og det å være en flørt. Beklageligvis tror jeg bare det er et tidsspørsmål før han går for langt. Du nok begynne å planlegge en tilværelse som ene-stående mamma. Det går nemlig helt fint. Ta vare på deg selv og babyen din, og ikke finn deg i å bli tråkka på! 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Dette er langt over normal narsissisme. Han er avhengig av spenning og bekreftelse, og det er viktigere for ham enn dine følelser og barnet. Han har selvsagt skjønt at du godtar mye/ ikke tør å forlate ham pga økonomi og barn. At han han makten fordi han eier bolig, bil og alt dere har og du frykter hva som vil skje uten det, er en klassiker på KG, dessverre. Jeg synes ikke det virker som han har planer om å stoppe spillet sitt, han manipulerer deg bare til ro når det trengs. Kanskje er det ekstra spennende for ham å se hvor lett han klarer å manipulere deg. Han trigger jo konflikt gang på gang når han bare fortsetter å gjøre mot deg det du ber ham om å la være. Jeg vil tippe (håper) at du på ett eller annet tidspunkt i livet ikke orker mer av fyren, spørsmålet er om du ikke skal begynne å sjekke mer konkret hvordan livet ditt vil se ut uten ham, både økonomisk, praktisk og emosjonelt. Kanskje er det ikke så galt som du tror! Du er kanskje sterkere og bedre i stad til å klare deg økonomisk enn du føler akkurat nå. Prøv å kjenne etter om han er bra for din selvrespekt og harmoni, og tenk på at når du velger et liv med denne mannen, blokkerer du dine muligheter til å treffe noen som er bra for deg og bygger deg opp. Anonymous poster hash: bc5a6...b83 3
Babi Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Selv om du har fått barn med han, så trenger du ikke bo med han eller fortsette å være sammen med han. Når det er et såpass stort irritasjonsmoment er det faktisk nok til å revurdere hele forholdet. Du klarer deg nok meget godt som en alenemor også, og finner sikkert en kar som tar deg mer på alvor og stiller opp for både deg og barnet 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Kjære deg, dette må du ikke finne på å godta! Elsker du han og vil dele livet med han må du si til han at du ikke godtar dette. Du må for all del ikke få han til å føle deg unormal som ikke tåler dette! Dette er ikke å være sjalu, det handler om å bli respektert. Som hun over her skrev, å flørte litt er en ting, noe jeg tror mange burde være litt flinkere til å godta, men at samboeren din omtrent sjekker opp andre damer er noe helt annet! Du kommer til å bli veldig såret en dag om du finner deg i dette! Alt kan fikses, men han virker dessverre ikke som en som bryr seg nok om deg! Dere har et nydelig barn sammen, takk han for det, og pakk ned gardinene dine å flytt om han ikke forandrer seg Om du velger å flytte får du alltid hjelp! Snakk med NAV. Du får sosialgaranti til depositum (vet at det ikke er lett å få leilighet med det, men du får til slutt) , du får etableringsstøtte osv osv Klart du klarer deg! Jeg håper enten han våkner og ser hva han har, eller at du går videre og møter en du virkelig fortjener en dag, en som setter pris på deg og tar vare på deg! Masse lykke til! Kan bli en tøff tid, men gjør det som er best for deg, og alt blir bra til slutt! Anonymous poster hash: 81249...073 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Jeg tok min samboer på fersken i å flørte heftig med en jente på nett, to år inn i forholdet vårt. Jeg ble helt fra meg og så på dette nesten som utroskap, selv om det ikke var noe fysisk. Hun sa bla. at han hadde bedt henne om å kle av seg på cam, og dette tror jeg på selv om han ikke innrømmet den delen. I hvert fall så var det like før forholdet røk, men jeg ga han en ny sjanse mot at om han gjør noe liknende igjen, så er det over. Så vidt jeg vet har det aldri skjedd igjen, og jeg tror nok at han angret dypt. Etter at det skjedde fikk jeg passordene til alle internett profiler ol. han har. I begynnelsen sjekket jeg ganske ofte, da jeg brukte litt tid på å stole på han igjen. Men nå har jeg ikke behov for det lengre... Det at din mann gjør det samme igjen og igjen tyder på at han aldri vil endre seg. Jeg skjønner at situasjonen er vanskelig, særlig når du har et lite barn å ta hensyn til. Hadde jeg vært deg ville jeg begynt å undersøke muligheter med nav osv. Snakke fortrolig med en venninne som du kan stole på, kanskje de kan hjelpe deg på et vis. Undersøk og planlegg ting FØR du går steget med å gå fra han.Også ville jeg gått fra han... Dette fortjener du ikke.... Anonymous poster hash: 40d0f...604
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 Tusen takk for så fine svar, merker at jeg trengte en liten oppbacking på at dette ikke er OK. Jeg er veldig god venn med min svigermor og jeg vurder å prate med henne. Fortelle om det sønnen hennes gjør og at den lille familien vår snart går i dass. Vi planlegger egentlig huskjøp, men nå føler jeg at det bare blir dumskap. Har aldri hatt en jobb, bare studert, så vet ikke om jeg har rett til noe fra NAV. Heldigvis tar jeg en utdannelse som gir høy lønn etterpå, men er fortsatt et par år igjen av skolen.Anonymous poster hash: cf96f...fea
Kamikatze Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 (endret) Hei, jeg påstår ikke at gubben har vært utro, eller at ingen er i stand til å endre seg. Bare at faren for det første lett følger denne typen flørt, og at sannsynligheten for det siste er syltynn. Vissheten om dette gir deg muligheten til å se det hele i et litt videre tidsperspektiv. Har du ikke allerede en fuckyou-konto, er det på tide å skaffe seg en. En fuckyou-konto er en sparekonto hvor du legger av en månedlig sum, slik at du har midler den dagen du velger å si "føkk ju" til samboeren, husverten, sjefen etc. Den bør inneholde såpass at du kommer et stykke på vei med depositum, gardiner og en måneds husleie etc.hvis du må flytte. Eller sikrer deg tilsvarende to-seks måneders lønn, hvis du vil si hadet til sjefen. - Og sånn... Edit: Planlegger dere huskjøp, kan du argumentere med at du sparer til egenkapital. Bare gjør det på en egen konto av egen inntekt, sånn at det ikke går i fellespotten. Du kan også kreve en bestemt sum i egenkapital før dere kjøper noe sammen, også for å få se om han vil fortsette med uvesenet sitt over tid. Endret 28. april 2014 av Kamikatze 1
Gjest chisandra Skrevet 28. april 2014 #20 Skrevet 28. april 2014 Hvorfor skal han slutte med noe han åpenbart finner spennende og han ikke føler at han løper noen risiko i forholdet sitt med å gjøre det? Du tilgir jo hver gang, så han tar deg ikke på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå