Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det forsåvidt er flaut at jeg på 32 år ikke klarer å komme meg opp til jobb når jeg må alltid. Jeg får rett og slett ikke sove om natten. Når jeg først sovner er det gjerne kun to til tre timer igjen til jeg skal stå opp. Å sove så lite går engang i blant men jeg gjør dette 90 prosent av alle dagene jeg skal på jobb. Det fører derfor over tid til at jeg ikke klarer å stå opp når klokka ringer da jeg er utslitt grunnet mangelen på søvn. Når jeg ikke skal opp derimot da får jeg nok søvn og er opplagt men da er gjerne kl ti eller 11 på dagen før jeg våkner.

Jeg legger meg kl 2330 ca i ukedagene og skal stå opp 0700. Men sovne gjør jeg ikke før sånn 0400 som sagt tidligst. Jeg ligger i senga og er lys våken men får ikke sove. Har prøvd å legge meg tidligere og senere men med samme resultat. Jeg blir liggende våken. Jeg pleier å si at den energien jeg burde ha om morgen har jeg på kvelden.

Jeg klarer heller ikke å gi 100 prosent på jobb når jeg sover så lite som jeg gjør. Kroppen er utslitt på en måte.

Vet ikke helt hva problemet egentlig er her

Anonymous poster hash: 362ff...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt ville jeg stått opp til samme tid hver dag, uansett jobb eller ikke. Om du sover lenge når du har fri vil du vel være enda mindre trøtt kvelden før jobb og du vil få enda mindre søvn og bli enda trettere dagen etter. 07.00 er jo ikke så tidlig, så det burde gå fint på hverdager, så kan du kanskje sove litt ekstra i helgene (08-08.30?).

Jeg slet skikkelig med søvnen tidligere. Lysvåken om kvelden og trøtt trøttesen om morgenen. Sov bare 2-3 timer hver natt, gikk som en zombie hele dagen - hadde heller ikke en striks sove-rutine. Begynte i ny jobb for et halvt års tid siden, er skikkelig streng med meg selv og nå er jeg rene morgenfuglen! Opp 03.55-04.55 (alt etter som når jeg begynner), full av energi, sover godt om natten og alt er bare fint. Opp 06.10 på lørdager også, men jeg sover litt ekstra på søndager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det forsåvidt er flaut at jeg på 32 år ikke klarer å komme meg opp til jobb når jeg må alltid. Jeg får rett og slett ikke sove om natten. Når jeg først sovner er det gjerne kun to til tre timer igjen til jeg skal stå opp. Å sove så lite går engang i blant men jeg gjør dette 90 prosent av alle dagene jeg skal på jobb. Det fører derfor over tid til at jeg ikke klarer å stå opp når klokka ringer da jeg er utslitt grunnet mangelen på søvn. Når jeg ikke skal opp derimot da får jeg nok søvn og er opplagt men da er gjerne kl ti eller 11 på dagen før jeg våkner.

Jeg legger meg kl 2330 ca i ukedagene og skal stå opp 0700. Men sovne gjør jeg ikke før sånn 0400 som sagt tidligst. Jeg ligger i senga og er lys våken men får ikke sove. Har prøvd å legge meg tidligere og senere men med samme resultat. Jeg blir liggende våken. Jeg pleier å si at den energien jeg burde ha om morgen har jeg på kvelden.

Jeg klarer heller ikke å gi 100 prosent på jobb når jeg sover så lite som jeg gjør. Kroppen er utslitt på en måte.

Vet ikke helt hva problemet egentlig er her

Du trenger en pause fra jobb og maset, det er typisk tegn når man biologisk innstiller seg mot natten istedenfor dagen. Si opp jobben, bryt med rutinene og alt som gjør deg deprimert.

Er det rart man ikke klarer å jobbe 100% for alle andre enn en selv?

Start på ny...

32 år er en fin alder å starte fresh med å finne og søke hvem man egentlig er. Kan ikke holde på å måtte stå opp å gå på jobb hver dag resten av livet. Greit i perioder til en viss alder, men man kommer raskt til det punktet i starten på 30åra hvor det må gi litt mer enn den samme lønna i mnden uansett hvor tungt det er å stå opp. Det blir ihvertfall ikke lettere å stå opp som åra går osv.

Anonymous poster hash: 3c2ef...a59

Skrevet

Du trenger en pause fra jobb og maset, det er typisk tegn når man biologisk innstiller seg mot natten istedenfor dagen. Si opp jobben, bryt med rutinene og alt som gjør deg deprimert. Er det rart man ikke klarer å jobbe 100% for alle andre enn en selv? Start på ny... 32 år er en fin alder å starte fresh med å finne og søke hvem man egentlig er. Kan ikke holde på å måtte stå opp å gå på jobb hver dag resten av livet. Greit i perioder til en viss alder, men man kommer raskt til det punktet i starten på 30åra hvor det må gi litt mer enn den samme lønna i mnden uansett hvor tungt det er å stå opp. Det blir ihvertfall ikke lettere å stå opp som åra går osv. Anonymous poster hash: 3c2ef...a59

Uenig. Jeg syns det er enklere å stå opp om morgenennå enn det var for noen år siden

• Liker 1
Skrevet

Tips som garantert fungerer:

1. 2-3 timer før du skal legge deg, så tren litt slik at du legger deg sliten.

2. Om du sitter forran en PC eller TV'en rett før du skal legge deg, så lurer du også hjernen til å tru at det er lysere enn det er, sånn angående din "interne" klokke. Så stopp tv/pc greiene en halvtime før du skal legge deg, og legg deg i senga med en bok /blad istedet. Demp også lys 30 minutter før du skal sove.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å gjespe rundt den samme tiden. Jeg vet da at jeg har en knapp halv time på meg å komme meg til sengs, ellers våkner jeg igjen og det er da som for deg, 4 timer med våketid.

Har du denne "gjespe-perioden"? Sitter du over den?

Før var det ikke vanlig å sove i ett strekk som vi gjør nå. 4 timer ser ut til å være ett "magisk tall" når det gjelder søvn.

Myte at du trenger åtte timer søvn.

Jeg lurer på om du har lavt melatonin-nivå.

Melatonin - Kevin ble aldri trøtt

Melatonin bedrer søvnen

Anonymous poster hash: 835aa...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å gjespe rundt den samme tiden. Jeg vet da at jeg har en knapp halv time på meg å komme meg til sengs, ellers våkner jeg igjen og det er da som for deg, 4 timer med våketid.

Har du denne "gjespe-perioden"? Sitter du over den?

Før var det ikke vanlig å sove i ett strekk som vi gjør nå. 4 timer ser ut til å være ett "magisk tall" når det gjelder søvn.

Myte at du trenger åtte timer søvn.

Jeg lurer på om du har lavt melatonin-nivå.

Melatonin - Kevin ble aldri trøtt

Melatonin bedrer søvnen

Anonymous poster hash: 835aa...aa6

jo jeg har en gjespe periode. Men den kommer gjerne i seks eller syv tiden på kvelden. Så tidlig kan jeg jo ikke legge meg. Har prøvd å sove litt når den verste gjespingen er men det utgjør ingen forskjell på natta når jeg skal sove. Om jeg hadde lagt meg kl syv på kvelden hadde jeg våknet kl to eller tre hver natt og vært uthvilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...