Gå til innhold

Skade i beinet på trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde noe for første gang i dag på trening.

Det var under en øvelse som belaster leggmusklene ganske kraftig. Jeg har ikke trent så mye den siste måneden, og kanskje det var derfor dette skjedde?

I alle fall under en maks belastning, så knakk det liksom bak i leggmusklene og så begynte det å gjøre vondt. Det gjør ikke så veldig vondt når jeg sitter og beinet er i ro, men er veldig vondt å gå på beinet.

Noen som har opplevd tilsvarende og vet hva det er? går det over av seg selv? kan jeg ha skadet noe ordentlig slik at jeg trenger behandling av noe slag for å bli bedre?

Anonymous poster hash: b1327...696
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde noe for første gang i dag på trening.

Det var under en øvelse som belaster leggmusklene ganske kraftig. Jeg har ikke trent så mye den siste måneden, og kanskje det var derfor dette skjedde?

I alle fall under en maks belastning, så knakk det liksom bak i leggmusklene og så begynte det å gjøre vondt. Det gjør ikke så veldig vondt når jeg sitter og beinet er i ro, men er veldig vondt å gå på beinet.

Noen som har opplevd tilsvarende og vet hva det er? går det over av seg selv? kan jeg ha skadet noe ordentlig slik at jeg trenger behandling av noe slag for å bli bedre?

Ta en pause fra type treninger hvor du bruker beina (kondisjon/styrke trening av beina), og se om det blir bedre.. Hvis ikke oppsøker du lege.

Et tips i fremtiden er å alltid ha knærne vendt litt utover når du presser fra deg med beina, da blir ikke beina og knærne unødvendig belastet, og du får et bedre ''trykk'' om du skjønner :)

Anonymous poster hash: 5f8b8...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Ta en pause fra type treninger hvor du bruker beina (kondisjon/styrke trening av beina), og se om det blir bedre.. Hvis ikke oppsøker du lege.

Et tips i fremtiden er å alltid ha knærne vendt litt utover når du presser fra deg med beina, da blir ikke beina og knærne unødvendig belastet, og du får et bedre ''trykk'' om du skjønner :)

Men igjen, ville kanskje oppsøkt lege allerede nå, dersom du har vondt bare av å gå!!

Viktig å vite om du har bare har forstuet et bein, eller om du faktisk kan ha brukket noe.

Skrevet

Stikk på legevakta! Jeg røyk akillessenen på den måten, det gjorde ikke så vondt som man ofte hører at det skal være, men jeg hørte et smell og etterpå klarte jeg ikke å belaste beinet noe særlig. Du kan ha også ha fått en brist eller andre ting som AB over nevner, og jeg anbefaler virkelig den turen til legevakta selv om det er ubeleilig.

AnonymBruker
Skrevet

Da var jeg på legevakten.

beinet er igrunnen vondt når jeg sitter også nå....

AnonymBruker
Skrevet

Da var jeg på legevakten.

beinet er igrunnen vondt når jeg sitter også nå....

Da høres det ut som om du er på rette plassen. Håper det ikke er for ille og at dette går fort over. Hold oss oppdatert.

God bedring.

Anonymous poster hash: ab31d...674

AnonymBruker
Skrevet

jeg har revet over muskelen i tykkleggen.

recovery er 5-8 uker hvis det bare er en delvis avrivning og3-4 måneder hvis hele muskelen er avrevet, så nå blir det krykker fremover :(

Gjest bustyvel
Skrevet

Så bra du dro til legen. Lykke til med å bli frisk, og med opptrening :)

AnonymBruker
Skrevet

Rart jeg hadde tenkt å ikke dra først.

Fikk forresten info skriv hos legevakta om at det beste hadde vært å holde foten høyt, og i ro rett etter skade siden den blir verre av at det blør inn i musklene og dannes hevelse. Så vet jeg det også ;).

Stod forresten også at risikoen for denne typen skade forhøyes dersom tøying og oppvarming har vært mangelfull og vi varmet opp ganske lite til denne økta. I tillegg er det jo en del av de trenerne som påstår at tøying er oppskrytt og en del av de har jeg dessverre hørt på i det siste, slik at jeg har vært dårlig med å tøye ut etter øktene. Ser ut som at jeg har fått igjen får det nå, så nå kommer jeg til å tøye mer igjen tror jeg nok ja ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...