Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte kjøpe meg gnagsårplaster i går da jeg akkutt fikk stor heftig gnagsår av mine nye sommersko.

Dumpet inn på et apotek og måtte betale 89kr for sånn "Compeed gnagsårplaster" det er 5 plastere i esken altså koster ett plaster nesten 18 kroner! Er ikke det ran så vet ikke jeg. Men de har jo ingen reelle konkurenter så de tar vel den prisen de vil...

Samme med barberhøvler. Hvorfor skal det være så utrolig dyrt?

Hva syntes du er overpriset?

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Compeed blemmeplaster er litt hightech ennå. Du får ikke en pakke på eBay under seksti-sytti kroner hit. Tjue ryker i frakt, og da er ikke det så kjempedyrt på apotek som skal ha høytlønnet fagutdannede ansatte og gjerne dyre lokaler. De driver ikke veldedighet. Er du storforbruker endres frakten lite av noen flere plasterlapper, så kjøper du 25-pakning eller større på nettet, kommer du rimeligere fra det. Men dette er et produkt hvor de ennå tar seg betalt for utviklingskostnader. Vanlige gammeldagse gnagsårplastre kommer i en helt annen prisklasse.

Barberhøvler? Dropp sjublads gillette og kjøp andre dobbel- eller trippelbladede kvalitetsblader på nettet. For en tohundrings kjøpte jeg tvillingblader av et kjent kvalitetsmerke så jeg har barberblader de neste seks-sju årene. Gilette er overpriset, og du betaler for design, emballasje og varemerket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Boliger. Og ikke bare litt overpriset, men enormt overpriset.

Anonymous poster hash: 0c715...9ed
  • Liker 26
Skrevet

Boliger. Og ikke bare litt overpriset, men enormt overpriset.

Boliger kan man jo ofte tjene penger på, så det kan vell ikke akkurat falle under "overpriset". Da er det snakk om kun visse plasser isåfall.

AnonymBruker
Skrevet

Boliger kan man jo ofte tjene penger på, så det kan vell ikke akkurat falle under "overpriset". Da er det snakk om kun visse plasser isåfall.

Det er ikke mye å tjene på å kjøpe bolig når snart ingen kan betale det du vil ha for boligen den dagen du skal oppgradere til større bolig.

• Liker 3
Skrevet

Alt på apoteket som kan kjøpes uten resept :)

• Liker 9
Skrevet

Biola, hvorfor så utrolig mye dyrere enn Cultura, er ikke det sånn ca. det samme?

• Liker 2
Skrevet

Barnevogner!

• Liker 4
Skrevet

Karbonadedeig! Og ellers sunnere alternativer.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Sykler

Anonymous poster hash: aabef...6c5
  • Liker 1
Skrevet

Bryllups (sett inn hva som helst her).

Brudekjoler er flere tusen dyrere en hvis man kjøper en omtrent tilsvarende kjole som festkjole. Oppsatser blir hundrelapper dyrere pr. stk hvis de skal til et bryllup osv.

• Liker 4
Skrevet

Det meste av baby accessories..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Medlemsskap på treningssenter, barberblad og freia påskeegg.

Endret av mandel92
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent alt som har med hest å gjøre, spesielt merkevarer

:P For eksempel gpa speed air som koster nærmere 5000 kr enkelte plasser, det er jo helt sykt! Greit at gpa er behagelig, jeg har en selv (som jeg kjøpte på tilbud!), men det kan umulig koste halvparten en gang å produsere den.

Eller tretorn ridestøvler til nesten 3000 kr, hørt så mange som har slitt med at glidelåsen går i stykker etter bare få måneder. Rart at de har såpass dårlig kvalitet når de koster såpass.

Ferdig blandet sjokoladepose (for eksempel Nidar favoritter) til 50 + kroner. Kan gå i smågodtdisken å plukke sjokolade til halvparten av prisen..

Anonymous poster hash: 6a505...db9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Medlemsskap på treningssenter, barberblad og freia påskeegg.

SÅÅÅ sant, skulle akkurat till å skrivs freia påskeegg :P

Anonymous poster hash: b76d1...ea5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bryllups (sett inn hva som helst her).

Brudekjoler er flere tusen dyrere en hvis man kjøper en omtrent tilsvarende kjole som festkjole. Oppsatser blir hundrelapper dyrere pr. stk hvis de skal til et bryllup osv.

hehe, jeg skal være forlover for venninnen min og da jeg spurte på pris på å få satt opp håret hos frisør kostet det 600 for en time, men for "brudeoppsats" kostet det 1200 :P

Anonymous poster hash: b76d1...ea5

• Liker 2
Skrevet

Energidikk i innspurten av master. 30 kr for å forgifte kroppen og holde seg våken :/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...