Gå til innhold

Baby og pollenallergi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen foreldre her som har testet barnet/babyen for pollenallergi?

Anonymous poster hash: ba0af...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er veldig lite sannsynlig at en baby har pollenallergi om dette er første vår. De må gjennom en sesong før de kan utvikle allergi, så de tidligste får det først i ett-årsalder, mens det vanligvis ikke kommer før 2-3 års alder. Les litt om det her: http://www.lommelegen.no/artikkel/pollenallergi-hos-barn.

Det kan være at babyen reagerer på pollen allerede første vår, men da er det fordi det er store mengder og det plager luftveiene f.eks, ikke direkte allergi.

Du kan teste for allergier allerede fra de er bittesmå. Men for slikt som pollen og dyr så kan resultatene være feil (både positive og negative), siden kroppen ikke har rukket å finne ut av det selv ennå.

Anonymous poster hash: 8f679...4c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan legge til at jeg har ei med atopisk eksem og matallergier selv, og tok allergitest når hun var 11 mnd. Fikk da samme beskjed, at det som ga/ikke ga utslag da, gjerne kan endres på 2-3 år. Eggallergien er f.eks borte, mens hun har begynt å reagere på katt nå (3,5 år) som ikke ga utslag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, AB.

Hun har også atpisk eksem. Kan stemme det med at det plager luftveiene, er så utrolig stor spredning nå.

Tror vi bare venter da med å få henne allergitestet.

TS

Anonymous poster hash: ba0af...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et tips er å bruke saltvannsskylling (du får det som både nesespray og dråper) i nesen, da får du bort evt pollen og støv som samler seg og irriterer. Jeg bruker det selv i sesongen, for selv om jeg ikke er veldig allergisk selv lenger, så er det plagsomt når det er på det verste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...