Gå til innhold

Dere som bruker nyperoseolje (rose hip oil)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte nyperoseolje (rose hip oil) for en stund siden fra iherb. Har lest mye bra om oljen på MUA og diverse forum, her inkludert. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke den? I en ukes tid nå har jeg brukt den i ansiktet, tatt noen gode dråper på før leggetid. Har ikke merket noe som helst forskjell. Jeg har også prøvd den ut på eksem jeg har, der synes jeg bare det forverret rødheten og tørrheten.

Hvordan bruker dere denne oljen? Skal man blande den med noe annet? Har lest så mye skryt men skjønner ikke helt enda :vetikke:

Anonymous poster hash: 651bd...7fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker det i ansiktet på natten sammen med emu olje :)

Skrevet (endret)
Hvis du ikke har for fet hud, eller akne, kan du bruke den i ansiktet på dagtid. Jeg bruker den da i stedet for serum. Ellers kan du bruke den over natta. Smør da gjerne på litt mer enn vanlig med en bomullspad, la oljen virke i 10-20 minutter og tørk deretter av det overflødige med en ny pad. Huden skal da føles glatt og fin neste morgen. Hvis du vil, kan du selvfølgelig bruke den sammen med en fuktighetskrem/nattkrem etc.
Ellers kan nyperoseolje motvirke dannelse av arrvev, man skal da smøre oljen på sår/skader om natten.
Den hjelper også mot tørr og sprukket hud, f.eks. på albuer, føtter. Man kan da bruke nyperoseolje først, og event. smøre på en fuktighetskrem i tillegg. Den funker også bra mot solskader, og kan brukes på negler og neglebånd.
Hvis man har akne, skal man ikke bruke den i ansiktet, men ellers på kroppen er det greit.
Endret av Bea »-(¯`v´¯)-»
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har litt tørr, uren og ujevn hud. Har ikke merket at jeg har fått mer kviser av oljen. Det er mer at huden føles fet ut? Ikke myk eller fuktet, heller vanlig tørr OG fet... Jeg ser du skriver at den skal føles glatt og fin neste morgen. Det er det jeg har lest så mange sier, men får ikke det resultatet selv i det hele tatt. Huden min føltes mykere og bedre ut da jeg i påskeferien måtte ty til en Dove Bodylotion i ansiktet, og det sier jo litt.

Glemte å si at jeg også har brukt den på hendene, merker ingenting der heller.

Skjønner ikke hvorfor så mange skryter av denne oljen, jeg :vetikke: Akkurat nå føler jeg at den bare er skikkelig oppskrytt.

Anonymous poster hash: 651bd...7fd
Skrevet

Jeg elsker nyperoseolje. Har veldig fuktfattig (og semi-kombinert) hud og denne hjelper å holde tørrheten i sjakk. Jeg bruker den under vanlig fuktighetskrem, både dag og natt, og ofte også som øyekrem.

Men du må huske på at alt ikke kan funke på alle. Det er superkjipt når noe som funker så bra på så mange ikke funker på seg selv - tro meg, det har jeg opplevd mer enn én gang med denne teite huden min - men da gjelder det bare å kaste skiten (evt. gi den til noen andre som kan sette pris på den) og prøve noe nytt. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...