AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Hjelp- kan noen få meg til å forstå dette! Forutsetninger: -5 uker ferie -arbeidsplassen betaler ut feriepenger i juni -Jeg skal ha ferie i juli Blir dette riktig?: I juni får jeg feriepenger + vanlig månedslønn - ferietrekk (5 uker) I juli når jeg tar ferie, får jeg vanlig lønn ? Huff, føler meg så dum, men har aldri helt skjønt detteAnonymous poster hash: fc034...293
dillyduzit Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Hos oss når jeg jobbet: I juni kom feriepengene rundt 15 sammen med skattepengene noen dager senere og blitt trukket for 5 uker ferie. Altså, jeg fikk kun utbetalt feriepenger + ub tilleggene, ingen lønn. Du vil få penger for de dagene du er i ferie. Dersom du jobber 4 av 6 dager vil du få lønn 4 av 6 dager mens du er på ferie. Om dette er feil: Jobben min var shady as hell.
Kamikatze Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Hvorfor ikke ringe lønningskontoret, så vet du hvordan det blir i ditt konkrete tilfelle?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 På min jobb fungerte det slik: Juni: Kun feriepenger, disse er basert på lønnen året før. Har du jobbet 100% hele året før får du en normal månedslønn, begynte du f.eks på sommeren får du feriepenger basert på lønnen i 6 mnd = halv normal månedslønn. Man kan i og for seg også se det som du skrev med feriepenger + vanlig lønn - ferietrekk, som da vil si feriepenger + full lønn - full lønn = feriepenger + 0 = feriepenger. Juli: Vanlig lønn. Anonymous poster hash: 3653a...41d
Glitnir Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Hjelp- kan noen få meg til å forstå dette! Forutsetninger: -5 uker ferie -arbeidsplassen betaler ut feriepenger i juni -Jeg skal ha ferie i juli Blir dette riktig?: I juni får jeg feriepenger + vanlig månedslønn - ferietrekk (5 uker) I juli når jeg tar ferie, får jeg vanlig lønn ? Huff, føler meg så dum, men har aldri helt skjønt detteAnonymous poster hash: fc034...293 Ja, dette er en vanlig måte å gjøre det på gitt forutsetningene du oppgir.
smilo Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Hvis du har 5 uker ferie så trekkes det 4/ 26 mer enn en månedslønn- Dette fordi du ar ferie i 1 mnd og 4 dager..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå