AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Vi bor i en horisontaldelt tomannsbolig hvor vi har 2.etasje og loftsetasje. Hagen er delt ca. 50/50 og begge har hver sin terrasse tilhørende hver sin hage. På veggen bak/ved vår del av terrassen, er vinduene til to av soverommene deres, vinduet starter ca. 1.5 m overfor gulvet på vår terrasse. Når har jeg lenge ønsket meg en såkalt paviljong; altså versjonen som har et "skjellett" med metallrør og tekstiler oppå dette, veggene består da av "gardiner" som kan åpnes og lukkes ved behov. Nå er det dessverre slik at den laveste paviljongen jeg har lett meg frem til, er den på IKEA som er 258 cm høy.....Altså mye høyere enn der hvor vinduet til naboen starter. Men kan det være ok å sette opp en sånn paviljong 1 eller halvannen meter unna vinduene deres, slik at det ikke direkte hemmer sikt? Synes det er ganske fortvilende å tenke at jeg kanskje ikke har lov til å sette opp noe sånt..... Erfaringer? Anonymous poster hash: 096a0...74f
Kong Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Hvorfor spørr du ikke bare naboen? Hørtes for meg ganske ubehagelig å ha soveromsvinduene mine ved siden av naboens uteplass, så kanskje dere kan bytte terrasse? 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Du skal bevare en god tone med naboen fremover. Hvem vil vel ha noe sånt foran sine vinduer. Du kan sette opp, men du skal ikke hindre dagslyset til de. Det er regler som kommer her. Så er det vel regler for x antall meter fra deres tomt. Når du velger en slik boform så må du ta høyde for mye. At du vil ha en slik er en ting, men du har naboer. Sett deg inn i regler, så tar du en prat med naboen. Så er det vel ikke akkurat idielt å ha uteplass foran naboens soveromsvindu? Anonymous poster hash: 64683...207
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Det er også "bråk" fra en uteplass. Kan hende dere har lyst til å sitte der sene sommerkvelder, og naboen vil legge seg kl 20. Kom på der vi bodde før. Tomannsbolig. Mellom husene var det utbygg med to boder. Så veggen min var inntil et vindu hos meg, og andre endeveggen mot nabovindu.(ikke soverom) Vi skulle montere varmepumpe. Vi ville ha den nederst på frontveggen vår på den boden, for da slapp de å strekke rør så veldig langt rundt huset. Var bare en vegg i stuen vi kunne ha den. De som monterte sa at det kunne vi ikke, og om nabo klagde så kunne vi få beskjed om å fjerne den. da brukte vi ikke den på sommeren engang, men det er bråk fra disse varmepumpene.. Vi hadde ikke tenkt tanken engang, men er glad vi lyttet til råd. Nå har vi montert ny, og sørget for at naboer ikke blir sjenert av den lyden. Anonymous poster hash: 64683...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå