AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Jeg har det som mange sikkert vil se på som et luksusproblem, men det føles ikke luksus i det hele tatt. Jeg er for populær. Jeg er en helt normal jente som kommer fra en litt mindre by. Har aldri tidligere vært spesielt populær eller upopulær, og er derfor ikke kjent med all denne oppmerksomheten. Etter jeg begynte å studere fikk jeg rast et stort nettverk og merket at stadig flere ville være venn med meg, at jeg hele tiden fikk mye oppmerksomhet og derfra har det bare tatt helt av. Jeg vet det høres helt dust ut, men det er helt sykt hvor stor påvirkningskraft jeg har. Nå vet alle jeg studerer med hvem jeg er, og jeg har til og med blitt omtalt som "kjendis" på studiestedet. Jeg holdt en periode på med en studiekamerat men han endte med å avslutte det fordi han følte det ble så mye press når alle øyne var rettet mot han og hvorfor akkurat han fikk være med meg. Poenget mitt er at jeg ikke takler dette lenger. Jeg trivdes mye bedre slik det var i ungdomsårene. Jeg føler ikke jeg gjør noe annet enn å være meg selv så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre annerledes. Jeg viser selvfølgelig ikke mine sårbare sider for gud og hvermann, men annet enn det er jeg jo bare meg. Jeg er så lei av denne oppmerksomheten, lei av at folk igler seg på bare for å kunne si at de er venn med meg, lei av at mitt ord blir folks lov. Hvordan kan folk i studiealder rette seg så mye etter hva en random person sier? Har man ikke vokst fra behovet for å ha en queen bee nå? Jeg freaker helt ut av at verden er så simpel som dette. Anonymous poster hash: 22943...967 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Denne skal bli vanskelig å toppe... Anonymous poster hash: aebc8...6fc 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 synes virkelig synd på deg Anonymous poster hash: ff6df...7e5 1
Gjest Steamboat Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 lei av at mitt ord blir folks lov. Anonymous poster hash: 22943...967 Hva slags mennesker er det du omgås med? 2
Gjest heihade Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 (endret) Visste at denne tråden ville bli pepret med jantelov-pregete utsagn da jeg leste trådtittelen. Det kan faktisk være et reelt problem, folkens. Hvorfor tror du det går under med unge popartister som blir berømte og populære i ung alder? Det blir for mye press på dem. Noen folk trives bedre i skyggen. De trives med å bevege seg ubemerket og kunne gjøre feil uten at alle får det med seg. Spesielt kan det være ubehagelig for TS å plutselig være i alles søkelys når h*n ikke er vandt til det fra tidligere av. Endret 27. april 2014 av heihade 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Synes du høres veldig, veldig heldig ut. Det er mange som er ensomme og sliter med å få seg en skarve venn, mens du får det tilsynetalende servert i enorme mengder. Hvis det plager deg veldig mye kan du jo dra på utveksling et år? Pass på å ikke hold særlig kontakt med folk hjemme, så glemmer de deg litt. Ellers kan du jo prøve å date gutter utenfor klassemiljøet ditt, der du er såpass kjent. Anonymous poster hash: 222e0...b6e
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Hvorfor ikke bare nyt det? Høres ut som om du kan få deg hvem du vil og gjøre hva du vil Anonymous poster hash: e3db8...497
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Visste at denne tråden ville bli pepret med jantelov-pregete utsagn da jeg leste trådtittelen. Det kan faktisk være et reelt problem, folkens. Hvorfor tror du det går under med unge popartister som blir berømte og populære i ung alder? Det blir for mye press på dem. Noen folk trives bedre i skyggen. De trives med å bevege seg ubemerket og kunne gjøre feil uten at alle får det med seg. Spesielt kan det være ubehagelig for TS å plutselig være i alles søkelys når h*n ikke er vandt til det fra tidligere av. Tja, du sikter til kun to svar, så vil ikke akkurat si at tråden er blitt pepret med jantelov. Men jeg skjønner poenget ditt. Jeg er student selv, og synes scenarioet er så merkelig. Jeg har aldri lagt merke til at akkurat EN person har vært "queen bee" på mine fem år som student, og at alle andre svermer rundt og skifter meninger etter hva hun sier. Det høres bare veldig rart og umodent ut - studentene er jo mest sannsynlig litt oppi tjueårene? For noen tafatte, umodne mennesker? Jeg er litt nysgjerrig: TS, studerer du på et stort universitet? Vet virkelig alle hvem du er? Det gjør det jo litt vanskelig mtp. å skaffe nye bekjentskaper. Jeg tenker at det kanskje hadde vært fint for deg å "starte litt på nytt" med andre mennesker som ikke er en del av det (intense) studiemiljøet ditt. Og TS, verden er virkelig ikke så simpel som dette. Det du opplever er høyst uvanlig for voksne mennesker. Anonymous poster hash: 222e0...b6e 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Hva slags mennesker er det du omgås med? Det er jo det jeg også lurer på. Dette er oppegående mennesker som holder på med høyere utdanning, men folk er jo fullstendig underdanig og lar seg påvirke noe helt ekstremt. Visste at denne tråden ville bli pepret med jantelov-pregete utsagn da jeg leste trådtittelen. Det kan faktisk være et reelt problem, folkens. Hvorfor tror du det går under med unge popartister som blir berømte og populære i ung alder? Det blir for mye press på dem. Noen folk trives bedre i skyggen. De trives med å bevege seg ubemerket og kunne gjøre feil uten at alle får det med seg. Spesielt kan det være ubehagelig for TS å plutselig være i alles søkelys når h*n ikke er vandt til det fra tidligere av. Takk for at du tar det seriøst. Jeg forstår som jeg skrev i HI godt at det kan virke som et luksusproblem, men det er fullstendig utmattende å være i alles søkelys til enhver tid. Jeg er ikke lenger sikker på hvem som er vennene mine fordi de liker meg som person og hvem som er det fordi det er status. Folk forventer at jeg skal være så perfekt uten at jeg skjønner hvor folk har det fra at jeg er så bra, så jeg ender med å prøve å leve opp til et ideal jeg ikke forstår meg på og aldri kan nå. Anonymous poster hash: 22943...967
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Troll Anonymous poster hash: 56b7a...ac9 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Er du sosialt smart får du flere venner hvilket resulterer i at flere vil bli venn med deg? Er det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: e3db8...497
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Noen trives bedre "i skyggen" ja, men dersom man er "kjendis" på utesteder er man jo mye ute. TS får heller dra mindre ut, ikke kle seg opp så mye, ikke posere på bilder osv. Jeg er også en som ikke liker for mye oppmerksomhet, og vet at gutter legger merke til meg fordi jeg er pen, men jeg klarer da unngå å bli midtpunkt når jeg ikke vil det. Anonymous poster hash: 61946...b98 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 Tja, du sikter til kun to svar, så vil ikke akkurat si at tråden er blitt pepret med jantelov. Men jeg skjønner poenget ditt. Jeg er student selv, og synes scenarioet er så merkelig. Jeg har aldri lagt merke til at akkurat EN person har vært "queen bee" på mine fem år som student, og at alle andre svermer rundt og skifter meninger etter hva hun sier. Det høres bare veldig rart og umodent ut - studentene er jo mest sannsynlig litt oppi tjueårene? For noen tafatte, umodne mennesker? Jeg er litt nysgjerrig: TS, studerer du på et stort universitet? Vet virkelig alle hvem du er? Det gjør det jo litt vanskelig mtp. å skaffe nye bekjentskaper. Jeg tenker at det kanskje hadde vært fint for deg å "starte litt på nytt" med andre mennesker som ikke er en del av det (intense) studiemiljøet ditt. Og TS, verden er virkelig ikke så simpel som dette. Det du opplever er høyst uvanlig for voksne mennesker. Anonymous poster hash: 222e0...b6e TS her, jeg studerer ved et stort universitet ja og nei ikke alle på hele universitetet, men alle på mitt studie (ser at jeg ikke var så tydelig i formuleringen "alle jeg studerer med") og en hel del studenter fra andre studier også. Har blitt omtalt av en dekan som "synlig i studentmiljøet", uten at jeg har noen verv eller noe. Det er godt å høre det her ikke er normalen, for jeg er helt enig i at det er umodent og rart og jeg synes det er skuffende. Utveksling for å "starte på nytt" kunne absolutt vært noe å vurdere ja, men jeg har bare 1 år igjen av master så har så lyst til å bli ferdig. Anonymous poster hash: 22943...967
skreppamedleppa Skrevet 27. april 2014 #14 Skrevet 27. april 2014 (endret) Visste at denne tråden ville bli pepret med jantelov-pregete utsagn da jeg leste trådtittelen. Det kan faktisk være et reelt problem, folkens. Hvorfor tror du det går under med unge popartister som blir berømte og populære i ung alder? Det blir for mye press på dem. Noen folk trives bedre i skyggen. De trives med å bevege seg ubemerket og kunne gjøre feil uten at alle får det med seg. Spesielt kan det være ubehagelig for TS å plutselig være i alles søkelys når h*n ikke er vandt til det fra tidligere av. 3 svare før deg og da allerede var vi inne på janteloven? Jeg er også en person som trives i skyggen og jo da vist høres ts problem ut som for en person som trives i skyggen som en kjip hverdag. Men om man er et slikt individ så setter man grenser for seg selv. Man gir blanke f i andres idealer spesielt når de idealene ikke betyr noe for deg selv. Det gjør jo ikke ts noe om hun mister tillhengerskaren sin så hvorfor gidde å opprettholde den ved å være den personen de har gjort hun til? Jeg er forresten enig i at dette høres jo ut som et svært spesielt tilfelle, jeg har aldri hørt om kjendis faktor og Queen Bee på universitetet og høyskoler. Skolene pleier jo å være ganske store, menneskene pleier å være relativt voksne og det skal noe til for at en jente blir hele skolens kjendis og talskvinne. Ser nå at det var snakk om studieklassen og ikke hele skolen men dog.. Endret 27. april 2014 av skreppamedleppa
Gjest Steamboat Skrevet 27. april 2014 #15 Skrevet 27. april 2014 men jeg har bare 1 år igjen av master så har så lyst til å bli ferdig. Anonymous poster hash: 22943...967 er jo enda mer ekstremt om du er snart ferdig med studiet. Trodde det var 1. året hvor mange hadde flyttet til ny by og søkte venner.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #16 Skrevet 27. april 2014 Hvis du har så stor påvirkningskraft kan du vel bare mikse og trikse litt for å bli mindre poppis. Trist å høre at du anser menneskene rundt deg som "fullstendig underdanige" btw. Bytt gjeng. Anonymous poster hash: 41897...595 1
Gjest heihade Skrevet 27. april 2014 #17 Skrevet 27. april 2014 3 svare før deg og da allerede var vi inne på janteloven? Jeg var tidlig ut med å poste, men jeg har sett tråder som dette før og skjønte hvordan det ville gå. Tenkte jeg kunne si noe slikt før hele tråden ble fyllt opp av mennesker som ikke klarte å ta ts seriøst. Jeg kan gå med på at "pepret" var helt feil ordvalg av meg siden jeg ikke ventet lenge nok, men jeg synes ikke antallet postere har noe med hvor vidt dette er en jantelovgreie eller ikke å gjøre. At én eller to personer automatisk misliker ts fordi hun tør å innrømme at hun har et popularitetsproblem er ille nok etter min oppfatning. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #18 Skrevet 27. april 2014 Pics or it didn´t happen Anonymous poster hash: a1c44...e72 1
skreppamedleppa Skrevet 27. april 2014 #19 Skrevet 27. april 2014 (endret) Jeg var tidlig ut med å poste, men jeg har sett tråder som dette før og skjønte hvordan det ville gå. Tenkte jeg kunne si noe slikt før hele tråden ble fyllt opp av mennesker som ikke klarte å ta ts seriøst. Jeg kan gå med på at "pepret" var helt feil ordvalg av meg siden jeg ikke ventet lenge nok, men jeg synes ikke antallet postere har noe med hvor vidt dette er en jantelovgreie eller ikke å gjøre. At én eller to personer automatisk misliker ts fordi hun tør å innrømme at hun har et popularitetsproblem er ille nok etter min oppfatning. Etter min mening er janteloven altfor enkel å skylde på her. Som sagt jeg tror ts om det hun i det hele tatt forteller er sant så er hun i stor grad med på å gjøre det selv. Om hun ikke er redd for å miste tillhengerskaren sin hadde hun heller ikke Vært redd for å være seg selv i stedet for det idealet de har satt for hun. Og det har ingenting med janteloven å gjøre selv om den er billig å skylde på her på kg, nesten like billig og oppbrukt som sjalu/misunnelig Endret 27. april 2014 av skreppamedleppa 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #20 Skrevet 27. april 2014 Det der er det dummeste jeg har hørt. Anonymous poster hash: 39752...ab1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå