Gå til innhold

Emmaljunga city cross - grei for våre behov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får vår første i august, og har såvidt begynt å kikke på vogner. Er helt grønn på dette, men har ihvertfall kommet frem til at dette er viktigtig for oss:

- liten og lett. Bor i Oslo og vil gjerne ha noe som er så smidig som mulig på gata, i butikker og på kollektivtransport.

- fungere både på asfalt og grusvei, og på snøføre

- "grei" størrelse når sammenslått. Vi har stort bagasjerom, men litt fårlig plass i gangen

- gjerne så praktisk som mulig å ta av/på bagdel, og alle mulig andre praktiske ting

Egentlig har jeg snust litt på en Bumbleride Indie etter å ha lest så mye positivt om dem. Eller en Bugaboo Cameleon. Men - så fikk vi plutselig tilbud fra et vennepar om å kjøpe deres ett år gamle Emmaljunga City Cross for en god pris. Og det frister jo. Navnet tilsier vel egentlig at den burde være ypperlig i byen, samtidig så ser jeg at den er en 4-5 kg tyngre og litt større enn de andre vognene. Er det en forskjell man egentlig merker?

Dere som har hatt City Cross: var dere fornøyd? Positive og negative sider, spesielt i byen? Og hvordan tror dere den er i forhold til de andre to? :)

AnonymBruker
Skrevet

Syntes den er for brei i andre butikker enn matvarebutikker. God vogn men for bri for byvogn mener jeg

Anonymous poster hash: 19481...a3f

Skrevet

Jeg har den og er veldig fornøyd! Men vi bor litt utenfor Oslo, og jeg synes den har vært for stor når jeg har vært i Oslo. Ville gått for en mindre hvis du bor i sentrum:)

Skrevet

Mindre enn city cross? Kan vel ikke finnes så mange? Den er hvertfall lett. Vi var veldig fornøyd med vår. Den er ganske lav da så hvis dere er høye ser det kanskje litt "feil" ut.

Skrevet

VI bor sentrumsnært i Bergen.

Vi hadde city cross til førstemann. Var fornøyd med bagdelen, men likte ikke sportsdelen. Synes den var "klumpete" og knotete. Jeg foretrekker også lufthjul.
Etter et par mnd med sportsdelen byttet vi til Mountain Buggy.

Nå venter vi nummer 2, og vil bruke Mountain Buggy'en som turvogn, og en quinny zapp xtra som byvogn.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har city cross og den er veldig tung å kjøre i forhold til tvillingvogna vår, TFK twinner twist, som har samlede forhjul og er en drøm å svinge. Begge guttene våre vokste ut av bagdelen på city crossen når de var 6 måneder gamle, bagdelen er liten!

Anonymous poster hash: 760be...4f0
AnonymBruker
Skrevet

VI bor sentrumsnært i Bergen.

Vi hadde city cross til førstemann. Var fornøyd med bagdelen, men likte ikke sportsdelen. Synes den var "klumpete" og knotete.

Veldig enig med dette! Vi er også misfornøyde med sportsdelen, stor og slamsete trekk, dårlige festeanordninger på tekstilene, så alt slenger og flagrer når det blåser.

Anonymous poster hash: 8a913...f3c

Skrevet

Takk for hjelpsomme svar! Vi kommer nok til å stikkeinnom en butikk og prøvekjøre endel modeller, men det er veldig kjekt med erfaringer som dette og altså!

Jeg synes forresten det er helt håpløst å finne målene på City Cross-en noe sted på nett? Det står jo bare sammenslått jo! Men bredden er vel kanskje fortsatt den samme da? (som sagt, helt grønn på det her. Hehe.)

Skrevet

Veldig fornøyd med bagdelen - ikke fornøyd med sportsdelen.

Gutten vår sov ikke godt opp i der. Følte han ble for lang allerede før han rundet året.

Kjøpte Babyjogger City Elite og er frelst. Beholder city crossen til nestemann for å bruke bagdelen.

Skrevet

Enig i mye av det som er sagt om city cross, men vil fremheve noe positivt også. Vi er mye i skogen, går tur på grusveier, er mye ute i vær og vind, snø. Den fungerer ypperlig til disse formålene! Den er også stødig og stabil. Jeg er veldig fornøyd med city cross, har brukt den til begge mine barn, og skal bruke den til nestemann også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også fornøyd med min, selv om den er litt brei til shopping. Hadde bugaboo i starten som var liten og fantastisk å kjøre, men liker city crossen mye bedre som sportsvogn. Lun og god med god liggestilling, god å trille og med god demping.

Anonymous poster hash: 19481...a3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 173, men sportsdelen er altfor lav.

Anonymous poster hash: 7e20b...cee
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 173, men sportsdelen er altfor lav. Anonymous poster hash: 7e20b...cee

Og min samboer er 188 og den er absolutt ikke for lav for ham ;)

Anonymous poster hash: 62aee...b01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...