Cessa74 Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 I disse loppistider; hvordan fjerne maling fra malte møbler? Har kjøpt en kommode som har mange lag med maling - og lurer på hvordan jeg enklest kan få fjernet malingen så jeg kommer ned til selve treverket (altså at all maling blir borte). Ikke så lett å skrape av lag på lag med maling, og dessuten er det endel innskjæringer/mønster i treverket som man ikke kommer til skikkelig med skrape heller. Noen raske husmortips?
Rotemor Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Du kan prøve å lute. Jeg husker ikke helt hvordan man gjør det, for det er så mange år siden sist. Så vidt jeg husker skal du smøre med lut og la det virke noen dager. Men hør på Jernia e.l. 1
Eirasi Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Jeg kjøpte en malingsfjerner på biltema, kosta ikke mye. Var noe som skulle gnis på og la det være en stund. Etterpå gikk malingen av som smør. Tror om det er flere strøk så må en la den virke lengre, men står på den ihvertfall. Var veldig lettvint, selv om den ikke tok absolutt alt såklart. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå