AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Vi leier, har sagt opp og skal flytte ut. Vi er veldig åpne for at de skal ha visning, men jeg er litt redd for at huseier bare dukker opp med folk en dag og forventer at alt skal være i orden og plettfritt. Ser i husleieloven at det er: I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet. Hvor lenge i forveien er det rimelig? Og må vi si ja til et hvilket som helst tidspunkt som de foreslår? Feks hvis de sender spørsmål om lørdag kl 17 og vi skal ha middagsgjester - kan vi si at dette ikke passer? Takk! Anonymous poster hash: d2d6a...8c3
ekkoet Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Jeg er huseier selv. Enten så ville jeg avtalt med leieboer på forhånd at "jeg tenker å ha visning mandag kl xx, passer det for deg, hvis ikke, kan du komme tilbake med et tidspunkt som passer"? Hvis jeg får inn en plutselig kort frist-visning spør jeg leieboer og tar et nei for et nei. Men det har alltid gått greit. Har du planer eller gjester kan du selvsagt si nei. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 som regel foreslår vel megleren et tidtpunkt god tid i forveien (leiligheten skal jo fotograferes takseres etc) så man burde jo få vite det mange uker før hvis de skal selge. Men kanskje litt mindre fleksibel på tidspunkt. Om det er visning for folk som skal leie videre så må det jo kunne være veldig kurrant å funne finne et tidspunkt som passer for alle... Anonymous poster hash: d55e0...fb8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Dette er for folk som skal leie videre - og vi syns det bare det er positivt om de får i gang så raskt som mulig, men det krever jo gjerne litt av oss som bor der også. I og med at vi fremdeles leier og det er vårt hjem, så håper jeg de kan forstå at det feks ikke passer hvis vi skal ha besøk eller lignende. Ellers er vi veldig fleksible Anonymous poster hash: d2d6a...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå