AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Hva tenker du om jenter som kun har guttekompiser, og ingen jentevenner? Jeg kjenner ei sånn, og hun mener at venninner er lik drama og løgner. Er det hun det er noe "feil" med, eller er det noe riktig i det hun sier? Vil høre deres meninger Anonymous poster hash: a1933...e39
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Ingen? Anonymous poster hash: a1933...e39
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Hva tenker du om jenter som kun har guttekompiser, og ingen jentevenner? Jeg kjenner ei sånn, og hun mener at venninner er lik drama og løgner. Er det hun det er noe "feil" med, eller er det noe riktig i det hun sier? Vil høre deres meninger Anonymous poster hash: a1933...e39 Mye riktig i det:) Anonymous poster hash: 92a2e...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Ja, jeg tenker det er noe galt. Ingenting galt i guttevenner, men hvis hun mener "alle" jenter er bitcher, er det som regel hun som er en bitch. Det er noe galt dersom man avskriver halve befolkningen. Gutter jeg kjenner godt som har datet slike jenter har sagt det samme og at de ettersom de har fått mer erfaring forsikrer de seg om at en jente de dater har noen solide jentevenninner. Anonymous poster hash: f9362...6b3 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Ja, jeg tenker det er noe galt. Ingenting galt i guttevenner, men hvis hun mener "alle" jenter er bitcher, er det som regel hun som er en bitch. Veldig enig i dette. Eventuelt at hun sliter med å knytte seg til andre av samme kjønn på grunn av usikkerhet eller andre lignende plager. Hvis det er slik at det alltid blir drama når hun omgås andre jenter så burde hun virkelg ta seg en runde med seg selv, for det sier mer om henne enn om kvinner som helhet. Anonymous poster hash: 64d23...bb8 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Veldig enig i dette. Eventuelt at hun sliter med å knytte seg til andre av samme kjønn på grunn av usikkerhet eller andre lignende plager. Hvis det er slik at det alltid blir drama når hun omgås andre jenter så burde hun virkelg ta seg en runde med seg selv, for det sier mer om henne enn om kvinner som helhet. Anonymous poster hash: 64d23...bb8 Nettopp. Det bunner veldig ofte ut i flere problemer fra hennes side - usikkerhet (og velger derfor å kutte av alle andre jenter), ekstremt behov for bekreftelse fra menn, eller andre negative sider ved personligheten som leder til at genuine vennskap blir umulig. Det er lett å ha guttevenner, ettersom de fleste gutter ikke sier nei til å henge med en jente, spesielt hvis hun er nogenlunde attraktiv. Jeg kjenner mange jenter som mener de er "en av gutta" mens guttene i realiteten ikke anser henne som en av dem, kun en som slenger seg på. Anonymous poster hash: f9362...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Men så er det jo baksnakking og sjalusi en ting som så og si alle venninner opplever og utsetter hverandre for, så sånn sett er gutter kanskje mer til å stole på? Jeg hører ofte jenter som baksnakker venninnene sine, mens gutta virker litt mer avslappet og ikke så preget av følelser, og er litt enklere på den fronten. Men så er jeg glad jeg har noen gode venninner, finner mer støtte og trøst hos dem. TS Anonymous poster hash: a1933...e39
Cathrine88 Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Kaller hun seg også 'guttejente' med stolthet i blikket, og innbiller seg at hun er den eneste jenta i verden som er interessert i andre ting enn romantiske komedier og sminke? 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Nettopp. Det bunner veldig ofte ut i flere problemer fra hennes side - usikkerhet (og velger derfor å kutte av alle andre jenter), ekstremt behov for bekreftelse fra menn, eller andre negative sider ved personligheten som leder til at genuine vennskap blir umulig. Det er lett å ha guttevenner, ettersom de fleste gutter ikke sier nei til å henge med en jente, spesielt hvis hun er nogenlunde attraktiv. Jeg kjenner mange jenter som mener de er "en av gutta" mens guttene i realiteten ikke anser henne som en av dem, kun en som slenger seg på. Anonymous poster hash: f9362...6b3 Hvorfor? Jeg er venn med 4 gutter, og det er som oftest de som spør om å finne på noe. Føler derfor ikke at jeg er en som kun slenger seg på, og når jeg er med de er faktisk en av gjengen. Vi ler av det samme, og ingen gjør seg til. Og jeg er ikke en sånn typisk guttejenter med saggebukser heller Anonymous poster hash: a1933...e39
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Men så er det jo baksnakking og sjalusi en ting som så og si alle venninner opplever og utsetter hverandre for, så sånn sett er gutter kanskje mer til å stole på? Jeg hører ofte jenter som baksnakker venninnene sine, mens gutta virker litt mer avslappet og ikke så preget av følelser, og er litt enklere på den fronten. Men så er jeg glad jeg har noen gode venninner, finner mer støtte og trøst hos dem. TS Anonymous poster hash: a1933...e39 Grunnen til at gutter er mer til å "stole på" er at vennskapene er av en helt annen natur og ikke har de samme beroringspunktene som et jentevennskap. De er ikke like konfliktfylte fordi de er heller ikke like dype. En jente vil ikke kunne hente ut de samme erfaringene, sammenlikningene, dele de samme opplevelsene med en mann som hun kan med en kvinne. Det har fordeler, klart, men også ulemper. Ikke alle kvinnelige vennskap er fylt med baksnakking og intriger. Ettersom man vokser opp er det naturlig å luke ut vennene som ikke er rett for en og mer bråk og mas enn solide bånd. Som voksen har jeg baksnakking og intriger med mine venninner. Derav grunnen til at folk blir skeptiske til guttejenter som snakker om "drama" - hvis man opplever drama med alle kvinner man omgås, så ligger problemet hos en selv. Anonymous poster hash: f9362...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Hvorfor? Jeg er venn med 4 gutter, og det er som oftest de som spør om å finne på noe. Føler derfor ikke at jeg er en som kun slenger seg på, og når jeg er med de er faktisk en av gjengen. Vi ler av det samme, og ingen gjør seg til. Og jeg er ikke en sånn typisk guttejenter med saggebukser heller Anonymous poster hash: a1933...e39 Assosierer ikke saggebukser med guttejenter, heller motsatt. Hun kaller seg "en av gutta" og at alt "bare er chill", men sminker seg og ordner seg for hun skal treffe "kompisene" Anonymous poster hash: f9362...6b3
Gjest Kvinneline Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Jeg har mange gode guttevenner, og trives alltid når jeg treffer de. Har også gode jentevenninner, som det absolutt ikke er noe drama med. De guttene jeg er venn med, har enten vært dær siden skolealderen, eller kommet i samsvar med like hobbyer osv. To av de har kjærester som har blitt til gode vennepar med meg og mannen. Jeg er ei jente som er jentete, og trenger mine kvinnelige venner. I tilegg er jeg "guttete" ved at jeg er en veldig aktiv jeger, og er bil-interessert, og derfor kommer godt i lag med mange gutter. Synes det er fult mulig og være god venn med begge kjønn
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 Jeg har mange gode guttevenner, og trives alltid når jeg treffer de. Har også gode jentevenninner, som det absolutt ikke er noe drama med. De guttene jeg er venn med, har enten vært dær siden skolealderen, eller kommet i samsvar med like hobbyer osv. To av de har kjærester som har blitt til gode vennepar med meg og mannen. Jeg er ei jente som er jentete, og trenger mine kvinnelige venner. I tilegg er jeg "guttete" ved at jeg er en veldig aktiv jeger, og er bil-interessert, og derfor kommer godt i lag med mange gutter. Synes det er fult mulig og være god venn med begge kjønn Hva har dette med saken å gjøre egentlig? Anonymous poster hash: 64d23...bb8 2
Gjest Kvinneline Skrevet 27. april 2014 #14 Skrevet 27. april 2014 Hva har dette med saken å gjøre egentlig?Anonymous poster hash: 64d23...bb8 Oi, leste litt bedre over ts sitt innlegg nå. Fikk det for meg at ts ønsket andres erfaringer om det å ha guttevenner
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #15 Skrevet 27. april 2014 Min erfaring er at det er disse jentene som ikke klarer å holde på annet enn gutter som ikke får med seg en dritt. Anonymous poster hash: a0cc5...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #16 Skrevet 27. april 2014 Jeg har mest guttevenner, og kan godt hende det er meg det er noe feil med. Min erfaring med jentevenner er falskhet, at de snakker stygt om andre venninner bak ryggen deres, og henger med de dagen etter. Da klarer jeg ikke tro annet enn at de gjør det samme med meg. Jeg er også svært lojal mot mine venner, og forventer det samme tilbake. Gir aldri folk en ekstra sjanse, svikter de meg èn gang er det på ræva ut. Skjønner ikke at jenter ikke kan holde seg til en mening, er det noen de ikke liker så er det ikke verre enn å holde seg unna de. Jeg er så lei av å trøste venninner som har blitt såret av andre jenter, for så å se sukkersøte hjertestatuser om middager og filmkos sammen dagen etter. Da føler jeg meg brukt. Vet jeg gir mye av meg selv, kanskje for mye, men derfor foretrekker jeg gutta som det ikke er noe tull med. Kall det feil med meg om dere mener det, jeg har ingen sterk mening om det er meg eller andre det er noe feil med. Men jeg takler ikke jenters måte å holde vennskap på. Ps. Gutta promper og kommenterer damer og gir fullstendig beng i at jeg er jente. Jeg sminker meg ikke når jeg er med de, vet de ikke bryr seg. Kan sitte en hel kveld og diskutere damer, og så kommer kommentaren "Faen, du er jo dame du xx!" Anonymous poster hash: 3103b...d48
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #17 Skrevet 27. april 2014 Assosierer ikke saggebukser med guttejenter, heller motsatt. Hun kaller seg "en av gutta" og at alt "bare er chill", men sminker seg og ordner seg for hun skal treffe "kompisene" Anonymous poster hash: f9362...6b3 Jeg ser på guttejenter og jenter med guttevenner som to forskjellige ting. Du blander litt her. Jeg skrev at jeg ikke er noe guttejente med saggebukser fordi guttejenter, etter min mening, er jenter med en guttete livsstil og gutteklær. Dvs. skateboard, joggebukse and so on. Jeg er ikke noe guttejente fordi jeg kler meg som en alminnelig jente og jeg er opptatt av sminke og hår. Jeg et par gode guttevenner, men jeg sminker meg ikke noe mer enn vanlig om jeg skal møte de. Tvert i mot faktisk, da bruker jeg heller muligheten til minimalt med sminke. Skal jeg møte jentevennene mine derimot, er det på med full pakke da jeg VET at det kommer til å bli tatt massevis av selfies og noen av dem havner på facebook og instagram. Anonymous poster hash: a1933...e39 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #18 Skrevet 27. april 2014 Jeg har mest guttevenner, og kan godt hende det er meg det er noe feil med. Min erfaring med jentevenner er falskhet, at de snakker stygt om andre venninner bak ryggen deres, og henger med de dagen etter. Da klarer jeg ikke tro annet enn at de gjør det samme med meg. Jeg er også svært lojal mot mine venner, og forventer det samme tilbake. Gir aldri folk en ekstra sjanse, svikter de meg èn gang er det på ræva ut. Skjønner ikke at jenter ikke kan holde seg til en mening, er det noen de ikke liker så er det ikke verre enn å holde seg unna de. Jeg er så lei av å trøste venninner som har blitt såret av andre jenter, for så å se sukkersøte hjertestatuser om middager og filmkos sammen dagen etter. Da føler jeg meg brukt. Vet jeg gir mye av meg selv, kanskje for mye, men derfor foretrekker jeg gutta som det ikke er noe tull med. Kall det feil med meg om dere mener det, jeg har ingen sterk mening om det er meg eller andre det er noe feil med. Men jeg takler ikke jenters måte å holde vennskap på. Ps. Gutta promper og kommenterer damer og gir fullstendig beng i at jeg er jente. Jeg sminker meg ikke når jeg er med de, vet de ikke bryr seg. Kan sitte en hel kveld og diskutere damer, og så kommer kommentaren "Faen, du er jo dame du xx!" Anonymous poster hash: 3103b...d48 Anonymous poster hash: a1933...e39
cattleya Skrevet 29. april 2014 #19 Skrevet 29. april 2014 Jeg tenker ofte at "da er det du som er problemet," hvis noen sier at de har vansker med å få seg gode jentevenner. Og så mistenker jeg guttevenner for å godt kunne tenke seg å ha sex med sin venninne også, så "so much for no drama!" 1
Alice123 Skrevet 29. april 2014 #20 Skrevet 29. april 2014 (endret) Min erfaring er at jenter som utelukkende har guttevenner pga "no drama" er så bitchy at de ikke fikser andre damer, og den eneste grunnen til at guttevennene hennes gidder å være med henne er fordi de egentlig vil ligge med henne. Jeg har selv mannlige venner (bla. min forlover er mann) så jeg mener ikke at menn og kvinner ikke kan være venner. Men det den der "jeg har bare guttekompiser for jenter er så jævlig dølle"-greia er en egen type damer som har til felles at de er jævlig bitchy og må være midtpunktet hele tiden. Endret 29. april 2014 av Alice123 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå