Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med å gå 7fjellsturen? Syns det høres kjekt ut. Er middels erfaren med å gå i fjellet - er ikke kjempetrent, men noe midt på treet. Er det overkommelig, om jeg kan si det sånn?

Hva er lurt å ha med seg av mat og drikke? Det er jo en lang tur.

Anonymous poster hash: b4790...847
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg på også! Tenkte å melde meg på, men må innrømme at bena verker etter tur opp Ulriken, over Vidden og ned til svartediket. Går til Fløien ca 3 dager i uken, 1-2 ganger videre til rundemanen. Løper ca 5 km 2 dager i uken, svømmer 2 km hver tirsdag, og trener litt lett styrke. Hørt noen sier at 7-fjellturen ødelegger bena?

Kan man fylle på vannflaske underveis? Sett det står slike vannvogner ved Rundemanen.

Anonymous poster hash: 06c81...57d

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått flere ganger. Den er absolutt overkommelig om du er normalt trent og sånn noenlunde vant med å gå i fjellet.

For meg er nedstigningene de verste, spesielt ned fra Ulriken og ned fra Rundemanen.

Ang mat og drikke: Jeg hadde med meg brødskiver og nøtteblanding med litt roisiner i. Og så en sjokolade på lur til når motivasjonen klikker litt. Har kun hatt vann og drikke, det legges ut hageslanger o.l lignende underveis slik at man får fylt på. Og på Krohnsminde får man fruktsuppe og saft.

God tur!

Anonymous poster hash: 35e42...88b
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gå i kø bak tusenvis av svette rumpeballer ???? Når man kan gå samme turen hvilke som helst dag og faktisk nyte den flotte naturen? ..... og lykke til med toalett mulighetene... :fnise:

Og for dere som ikke har gått den... prøv 4-fjells turen først, så ser dere hvordan den er. 7-fjells turen er tøff for de aller fleste godt trente.

Anonymous poster hash: 20e59...817
AnonymBruker
Skrevet

Det er gøy å fullføre slikt, litt konkurranse i det selv om det er mye folk og man tusler.

Er toalettforholdene så umulige? Skjønner det blir køer, men...?

AnonymBruker
Skrevet

Det er toaletter på Krohnsminde, det er helt greit. Ellers hadde jeg ikke så veldig store toalettbehov så vidt jeg husker, man svetter jo endel. Men det er uansett toaletter på Ulriken og Fløyen - eller bak en busk.

Et tips er å starte tidlig, dvs litt før starten går, da får man et lite forsprang på de første fjellene i hvert fall. Kø blir det gjerne på de fire siste, for da treffer man alle de som går firefjellsturen. Og så har jeg gått sammen med en gjeng på syv-åtte stykk, og det er ikke å anbefale. Da blir det enten mye venting (kjipt, for man blir kald og det er tung å komme i gang igjen) eller man føler at man sinker. Lurt å gå sammen med en eller to som er omtrent i samme form som en selv. Sånn kondismessig syntes jeg ikke det var ille, man blir sliten opp, men så er det jo et godt stykke nedover før man skal opp på nytt. Det som er ille er nedover dersom man har noen plager i knær eller lignende. Jeg kan ikke gå turen lenger pga det, dessverre.

Anonymous poster hash: 35e42...88b
Skrevet

Og for dere som ikke har gått den... prøv 4-fjells turen først, så ser dere hvordan den er. 7-fjells turen er tøff for de aller fleste godt trente.

Nåja, gikk da 7-fjellsturen med null problem da jeg var en lubben liten unge. På barneskolen klarte alle helt fint å gå 4-fjellsturen, bortsett fra den tjukkeste i klassen.

AnonymBruker
Skrevet

Nåja, gikk da 7-fjellsturen med null problem da jeg var en lubben liten unge. På barneskolen klarte alle helt fint å gå 4-fjellsturen, bortsett fra den tjukkeste i klassen.

På barneskolen ja... barn har ikke føkka opp kroppen sin som de aller fleste voksne har....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...