Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar T-banen på jobb og en ting jeg har lagt merke til er at damer (spesielt de over 35) er ekstremt opptatt av å få sitteplass på T-banen.

Hva er det så farlig med å stå noen minutter?

Anonymous poster hash: 4eb8e...464
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar T-banen på jobb og en ting jeg har lagt merke til er at damer (spesielt de over 35) er ekstremt opptatt av å få sitteplass på T-banen.

Hva er det så farlig med å stå noen minutter?

Det er ikke alltid det bare er noen få minutter. Etter jobb f.eks er jeg så sliten i beina atte hjælp, og da er det godt å sitte. Har ca 15 min med banen til jobb.

Anonymous poster hash: d5664...79c

• Liker 14
Skrevet

Fordi det er godt å sitte fremfor å stå? For min del som både tar t-bane og buss dreier det seg ikke "bare" om noen få minutter. Dessuten er jeg trøtt, og da er det bedre å sitte enn å stå.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hater å stå på t-banen tidlig på morgenen. Hjernen fungerer ikke ordentlig da rett og slett. Må sitte ned for å slippe å tenke så mye.

Anonymous poster hash: ed1ac...791

AnonymBruker
Skrevet

For min del (34 år gammel) så handler det om at jeg er gravid, og veldig lett får blodtrykksfall og står i fare for å besvime hvis jeg blir stående lenge av gangen. Dette synes imidlertid ikke siden jeg bare er 13 uker på vei foreløpig, så jeg kan meget vel være en av dem du sikter til.

Anonymous poster hash: f51a6...0f5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke problemstillingen. Hvordan vet du at det er så viktig for dem? Og gjør det noe? Regner med de setter seg et sted fordi det er ledig.

Anonymous poster hash: c7b08...e0c
  • Liker 4
Gjest Awzm me
Skrevet

Fordi det er slitsomt å stå oppreist på en ikke så veldig stødig bussrute. La oss hoppe over til neste verdensproblem nå...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke problemstillingen. Hvordan vet du at det er så viktig for dem? Og gjør det noe? Regner med de setter seg et sted fordi det er ledig.

Anonymous poster hash: c7b08...e0c

Fordi de stresser med å komme først inn og jakter på en plass. Jeg går bare rett frem og stiller meg i ståsonen hvor jeg finner en del menn. Eneste gangen jeg setter meg selv er de gangene jeg har vært på byen og det liksom er 3 personer i vognen. (da er jeg sikker på at alle andre får sitte)

AnonymBruker
Skrevet

Når man betaler 1000 kr for månedsbillett eller 50 kr for enkeltbillett, skjønner jeg veldig godt at man vil ha sitteplass.

Gidder ikke å betale så mye for å stå 20 min liksom.

Anonymous poster hash: a974d...42f
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er godt å sitte fremfor å stå? For min del som både tar t-bane og buss dreier det seg ikke "bare" om noen få minutter. Dessuten er jeg trøtt, og da er det bedre å sitte enn å stå.

Vi menn er også trøtte og slitne, men det er oss du finner i ståsonen på banen.

Jeg bruker selv t-bane og buss og bruker ofte 1 time til jobb.

Får vel bare innse at damer er det svake kjønn.

• Liker 2
Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Først og fremst for å vinne konkurransen om plassen, egentlig viktigere at andre(som jeg ser prøver å sikre seg en sitteplass) ikke får den enn at jeg får sitte.

Endret av Steamboat
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de stresser med å komme først inn og jakter på en plass. Jeg går bare rett frem og stiller meg i ståsonen hvor jeg finner en del menn. Eneste gangen jeg setter meg selv er de gangene jeg har vært på byen og det liksom er 3 personer i vognen. (da er jeg sikker på at alle andre får sitte)

Er ikke din oppgave å få sitteplasser til alle, sett deg ned selv neste gang selv om det bare er to ledige seter.

Anonymous poster hash: e22cb...e8f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Haha, ja vi er skikkelig pingler! Snakk for deg selv!

Skrevet

Én ting er at det er digg å sitte. En annen ting er når man skal sloss og kjempe seg inn på trikken for å kapre et sete. Det er faktisk ganske egoistisk. "Meg først, så alle andre".

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid det bare er noen få minutter. Etter jobb f.eks er jeg så sliten i beina atte hjælp, og da er det godt å sitte. Har ca 15 min med banen til jobb.

Jeg synes 15 min er ingenting. Jeg passer alltid på at eldre, funksjonshemmede og gravide får plass fremfor meg selv. Det er også OK for meg ay noen andre tar plassen enn meg. Gjør meg ingenting, spesielt når jeg bare skal være på i 15 min. Dersom jeg skal være på 30 min ++.. Da synes jeg det er greit å sitte, men det er ikke et must. Hvis jeg også har veldig mye med meg, så er det også greit å ha en sitteplass.

Jeg tar selvfølgelig plass dersom det er mye ledig, men jeg kjemper aldri om plassen. Jeg synes også det er helt forkastelig at det er SÅ mange som holder fast på plassen sin når de ser at en eldre, gravid eller funksjonshemmet må stå. Jeg blir kvalm.

Anonymous poster hash: 6874b...829

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke din oppgave å få sitteplasser til alle, sett deg ned selv neste gang selv om det bare er to ledige seter.

Det kunne aldri falt meg inn. Det er egoisme.

Skrevet

Øh? På t-banen er det like mange menn som kvinner som tar sitteplasser. Og det er like mange kvinner som menn som står. Ofte har man uansett ikke noe valg siden det er såpass fullt som det er.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Det har jeg aldri merket noe til? Syntes det er like mange menn som kvinner som sitter/står. Selv står jeg alltid, selv om det er ledig sete.

Men! Det kan hende at en del damer går i sko med høye heler, og da forstår jeg godt at vil sitte!

Endret av Alice123
AnonymBruker
Skrevet

Øh? På t-banen er det like mange menn som kvinner som tar sitteplasser. Og det er like mange kvinner som menn som står. Ofte har man uansett ikke noe valg siden det er såpass fullt som det er.

Det er del menn som sitter, men de har en helt annen holdning. De setter seg når det er ledig plass og den er lett tilgjengelig. Her om dagen så jeg ei som gikk gjennom hele vognen for å komme til en ledig plass.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 15 min er ingenting. Jeg passer alltid på at eldre, funksjonshemmede og gravide får plass fremfor meg selv. Det er også OK for meg ay noen andre tar plassen enn meg. Gjør meg ingenting, spesielt når jeg bare skal være på i 15 min. Dersom jeg skal være på 30 min ++.. Da synes jeg det er greit å sitte, men det er ikke et must. Hvis jeg også har veldig mye med meg, så er det også greit å ha en sitteplass.

Jeg tar selvfølgelig plass dersom det er mye ledig, men jeg kjemper aldri om plassen. Jeg synes også det er helt forkastelig at det er SÅ mange som holder fast på plassen sin når de ser at en eldre, gravid eller funksjonshemmet må stå. Jeg blir kvalm.

Anonymous poster hash: 6874b...829

Jeg reiser meg for eldre og gravide jeg, så bare ro deg ned du nå :) Jeg har en jobb der jeg løper rundt hele dagen, har så vondt i beina at jeg klarer såvidt å gå så da er det bare nydelig å få sitte litt. Jeg viser dog hensyn til andre. Altfor mange som er ego ja..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...