Gjest Blubbs Skrevet 27. april 2014 #1 Del Skrevet 27. april 2014 Vi skal få noen til å hjelpe med vask en gang inni mellom. Og har i forkant noen spørsmål til deg som har vaskehjelp, har vært vaskehjelp, eller vet noen som hvordan dette fungerer. - Er man hjemme når hun kommer for å vaske, eller forsvinner man ut? Det vil skje på dagtid, så mye mulig vi allerede er ute, men noen ganger jobber vi skift, har fri eller ferie. Hva skjer da? Tar vi en tur ut for å handle, trene ? Tenker det vil kunne være ubehagelig å være hjemme mens noen vasker rundt deg. - Legger du ut nøkkel i postkassen? Låser opp når hun kommer, går ut, og kommer hjem når hun er ferdig? Kopierer opp og gir egen nøkkel? - Betaler du i handa når hun går? Etterskuddsvis? Legger igjen pengene? Overfører på konto? Betaler etter hver gang? Betaler en gang i mnd? - Har du vaskemidler, tar hun dette med selv? Hvem står for det? - Vil du også forklare hva som er inkl. i rengjøringen? Gjør man noe ekstra, ber man om noe ekstra? Hva betaler du, hvor stort er det, og hva er inkl.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #2 Del Skrevet 27. april 2014 Min vaskedame har egne nøkler og hun vasker når jeg er på jobb. Jeg legger igjen penger på kjøkkenbenken. Jeg står for vaskemidler, hun gir beskjed når noe er tomt eller hun trenger andre vaskemidler. så kjøper jeg. Vi avtale på første møte hva hun skulle gjøre, og hun ga meg en pris på dette. Hos meg er det vask av overflater, støvtørking, ta med søpla ut og skifte på sengen. Anonymous poster hash: 13396...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Del Skrevet 27. april 2014 Vi bruker et firma og får faktura en gang pr mnd. Anonymous poster hash: 92ba1...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg lurer på om det er vanlig å få se en vandelsattest før de blir ansatt? Anonymous poster hash: be6e5...464 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 27. april 2014 #5 Del Skrevet 27. april 2014 Kan svare på vegne av mine foreldre som har vaskehjelp. Vaskehjelpen kommer på formiddagen, da er mine foreldre som regel på jobb, så stort sett er det ingen hjemme når vaskehjelpen er der. Jeg har ved et par anlendninger vært hjemme når vaskehjelpen har vært der, men har holdt meg på rommet mitt da sånn at jeg ikke er i "veien". Foreldrene mine har rett og slett latt døra vært ulåst de dagene vaskehjelpen er der. Pengene har de lagt i en kovolutt på kjøkkenet. Foreldrene mine har stått for vaskemidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubbs Skrevet 27. april 2014 #6 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg ønsker gjerne å spesifisere hva jeg ønsker at hun skal gjøre, og kanskje en ekstra ting hver gang. Kan dere hjelpe meg med å spesifisere hva eg ønsker hun skal gjøre hver gang, og annet ekstra som må gjøres innimellom? F.eks. Ønsker jeg at hun tar å støvsuger og vasker ale gulv, tar overflater, støvtørker og vasker overflater, lister, håndtak og lignende. Også gjerne en ekstra ting hver gang, som f.eks. vinduer, micro i blant, stekeovn, kjøkkenskap. Noe annet jeg kan presisere? Hva som kan tas en gang i blant? Styrer hun evt. dette selv, og ser hva som trengs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #7 Del Skrevet 2. mai 2014 Jeg var vaskehjelp på ungdomsskolen og vgs. Første huset jeg vasket, var 3 t i uka. Hadde egen nøkkel og vasket mens de var på jobb. Det var riktignok venner av familien da, så de stolte på meg Hun la alltid igjen en liste over det jeg skulle gjøre (både faste ting som støvsuging, støvtørking, vaske bad osv. og det de hadde behov for fra gang til gang, f.eks. skifte sengetøy, gulvvask). Så fikk jeg kontanter hver måned etterskuddsvis. Andre huset var 2 t i uka, fikk også kontanter i etterkant og lister Jeg var ung da, så vet ikke om det er vanlig å gjøre det sånn Anonymous poster hash: c5338...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #8 Del Skrevet 2. mai 2014 Jeg ønsker gjerne å spesifisere hva jeg ønsker at hun skal gjøre, og kanskje en ekstra ting hver gang. Kan dere hjelpe meg med å spesifisere hva eg ønsker hun skal gjøre hver gang, og annet ekstra som må gjøres innimellom? F.eks. Ønsker jeg at hun tar å støvsuger og vasker ale gulv, tar overflater, støvtørker og vasker overflater, lister, håndtak og lignende. Også gjerne en ekstra ting hver gang, som f.eks. vinduer, micro i blant, stekeovn, kjøkkenskap. Noe annet jeg kan presisere? Hva som kan tas en gang i blant? Styrer hun evt. dette selv, og ser hva som trengs? Vi vet jo ikke hva du vil hun skal gjøre. Og nei, som regel styrer de ikke det selv, de gjør hva som er avtalt. Anonymous poster hash: 9bf95...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #9 Del Skrevet 2. mai 2014 Vi har et sted hvor vi legger ut nøkkelen når vaskedamen kommer. Hun vasker stort sett når vi er på jobb, og vi legger pengene klare på bordet. Vi har ikke gått i detalj over hva hun skal gjøre, men vi er fornøyde med det vi ser hun gjør. F.eks. er ikke dusjkabinettet vasket hver gang, men hun tar det når det er blitt skittent. Jeg prøver å huske å se over vaskemidler etc innimellom, slik at vi alltid har stående det som trengs. Anonymous poster hash: 61902...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå