AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Jeg kjøpte meg en ny mobil for 1 mnd siden. I går var jeg så uheldig å miste den i bakken, så skjermen sprakk Jeg får jo brukt den men er litt kjedelig å ha sprukket skjerm. Jeg kjøpte ikke forsikring da jeg kjøpte telefonen, men har reiseforsikring. Tror dere jeg kan gå innom expert og reklamere på dette? Syns det er litt dårlig at telefonen ikke tåler mer. Anonymous poster hash: 7da0c...bc3
Missy1 Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Reklamere? Det er da ikke en feil eller mangel telefonen hadde da du kjøpte den, du har vært uforsiktig og ødelagt den. Du må betale for reparasjon eller kjøpe deg en ny mobil hvis du ikke vil ha telefon med knust skjerm. Og kanskje velge forsikring neste gang 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Dette har ikke noe med reklamasjon å gjøre.. Dette er din egen feil, og ikke noe galt med produktet. Innboforsikring dekker noen gang dette, dersom det skjedde i hjemmet, og om den inneholder tabbeforsikring. Anonymous poster hash: f5110...aea 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Pass på å si at noen andre dyttet deg så du mistet den. Da vil du kunne få igjen penger på reiseforsikring. At du selv mistet den i bakken gir ingenting, desverre... Anonymous poster hash: 6e9a5...881
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Pass på å si at noen andre dyttet deg så du mistet den. Da vil du kunne få igjen penger på reiseforsikring. At du selv mistet den i bakken gir ingenting, desverre...Anonymous poster hash: 6e9a5...881 Hvis man vil drive svindel så.. Anonymous poster hash: f5110...aea 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Jeg hadde idiot forsikring den gang, men det var en en episode hvor jeg var så forbanna at jeg kasta mobilen i veggen så den ble ødelagt. Fortalte det slik det var at jeg hadde gjort det, mannen i service kassa så rart på meg og skjønte ikke hvorfor jeg heller bare tok en spansk en, siden idiot forsikring kun dekker uhell (liksom miste telefonen i bakken). Men fikk den på forsikringa, og ble husket godt som hun som slang telefonen i veggen og fikk den dekka. Av og til lønner det seg å være ærlig. Fikk helt ny mobil gratis. Anonymous poster hash: 49be7...54b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Får vel bare kjøpe ny mobil da.. utrolig kjipt. Men hvordan gjør jeg det, jeg har bundet meg for 12 mnd med telenor og har abonnementet medium. Hvis jeg kjøper nye kan jeg bare overføre abonnementet på den nye da? Anonymous poster hash: 7da0c...bc3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Kan du ikke bytte skjermen? Nå vet jeg ikke hva slags telefon du har, men kjenner flere som har fått byttet iPhone-skjerm for en liten tusenlapp. Anonymous poster hash: fc7ce...867
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Kan du ikke bytte skjermen? Nå vet jeg ikke hva slags telefon du har, men kjenner flere som har fått byttet iPhone-skjerm for en liten tusenlapp. Anonymous poster hash: fc7ce...867 Da er det faktisk billigere å kjøpe ny tlf.. Koster 1 kr for en nokia f.eks. Håper bare jeg får overført abonnementet mitt. Anonymous poster hash: 7da0c...bc3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Trodde 1 krones telefoner var kun ved nytegning av abonnement? Anonymous poster hash: fc7ce...867 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Da er det faktisk billigere å kjøpe ny tlf.. Koster 1 kr for en nokia f.eks. Håper bare jeg får overført abonnementet mitt. Anonymous poster hash: 7da0c...bc3 Det koster 1 krone for nokia om du binder deg til et nytt abonnement, men du har allerede bindingstid, så da kan telefonene fort bli dyrere. Anonymous poster hash: ec8be...8f5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Det koster 1 krone for nokia om du binder deg til et nytt abonnement, men du har allerede bindingstid, så da kan telefonene fort bli dyrere. Anonymous poster hash: ec8be...8f5 Så håpløst! Men jeg må jo ha en telefon som bruker og abonnementet vil jo være det samme, telenor medium. Anonymous poster hash: 7da0c...bc3
Lila Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 Siden du allerede har bindingstid blir det nok billigere å ordne den. Kan godt hende du får den på reiseforsikringen, det skader hvert fall ikke å prøve. Vær for all del ærlig om hva som skjedde, ærlighet varer lengst
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Så håpløst! Men jeg må jo ha en telefon som bruker og abonnementet vil jo være det samme, telenor medium. Anonymous poster hash: 7da0c...bc3 På hvilken måte er det håpløst mener du? Mener du at de burde selge deg ubegrenset antall telefoner til 1 kr? Om du faktisk hadde fått ny til 1 kr og knuste den også, hva da? Skal du få enda en til 1 kr?Anonymous poster hash: 925b4...b5b
Missy1 Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Du vet at telefonen ikke faktisk koster 1kr. Det er en slags nedbetaling der du betaler et beløp hver mnd i 12mnd i tillegg til at du er bindt til et abonnement. Det er ikke slik at hvis du bare har telenor i 1år så får du "gratis telefon av de". Du kan jo sikkert kjøpe ny 1kr mobil, men du binder deg opp til ny nedbetaling av telefon og sikkert nytt abonnement så det blir dobbelt opp. Er nok billigere å reparere den du allerede har
TN-># Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Som noen nevner i tråden når det gjelder telefon til redusert pris (eks. 1 kr) er disse telefonene på nedbetaling. Står som oftest i avtalen hvilket beløp som nedbetales hver måned. Abonnement som ender opp på 549,- / mnd er som oftest 249,- i abonnement og 300,- i nedbetaling. Skulle man kjøpe ny telefon etter dette, blir man belastet med ny sum 249,- + 300,- + 300,- totalt 849,- / mnd. Har du sjekket om innbo forsikringen dekker uhell? Er noen innboforsikringer som dekker nøyaktig det samme som HappyCare forsikringen til El-kjøp.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Sånn, da har jeg vært innom expert og jeg kan ikke overføre abonnementet mitt til en ny tlf, pga bindingstid. Jeg kan kjøpe en ny tlf, men det vil koste meg 4000,- kr. Så løsningen blir å fikse ny skjerm, det koster 900 kr. Men kommer til å kjøpe meg ny tlf til høsten, det irriterer meg at det er masse hakk på den. Takk for tips om dette med innbo, jeg skal kontakte DNB der jeg har forsikring. Og neste gang skal jeg kjøpe Nokia som IKKE er knusbar og skaffe meg idiot-forsikring! TS Anonymous poster hash: 7da0c...bc3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 Sånn, da har jeg vært innom expert og jeg kan ikke overføre abonnementet mitt til en ny tlf, pga bindingstid. Jeg kan kjøpe en ny tlf, men det vil koste meg 4000,- kr. Så løsningen blir å fikse ny skjerm, det koster 900 kr. Men kommer til å kjøpe meg ny tlf til høsten, det irriterer meg at det er masse hakk på den. Takk for tips om dette med innbo, jeg skal kontakte DNB der jeg har forsikring. Og neste gang skal jeg kjøpe Nokia som IKKE er knusbar og skaffe meg idiot-forsikring! TS Anonymous poster hash: 7da0c...bc3 Lukter luksusfellen lang vei av degAnonymous poster hash: 95a5e...9ac
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #19 Skrevet 29. april 2014 Lukter luksusfellen lang vei av degAnonymous poster hash: 95a5e...9ac Hva mener du med det? Jeg skal jo beholde telefonen min, hva FAEN er problemet ditt? Forbanna fisse. Anonymous poster hash: 7da0c...bc3
The Kitten Skrevet 29. april 2014 #20 Skrevet 29. april 2014 Hva mener du med det? Jeg skal jo beholde telefonen min, hva FAEN er problemet ditt? Forbanna fisse. Anonymous poster hash: 7da0c...bc3 Hva er en fisse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå