Gå til innhold

Man er ikke nødvendigvis noe "jåledukke" selv om man sminke seg hver dag :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som synes at kvinnene på bildene ikke har for mye sminke? Hehe:) Og jeg er helt enig i det du sier TS. Jeg sminker meg ganske likt den første jenta (forutenom lipgloss, og så bruker jeg ikke selvbruning).

Alt jeg gjør er jo å fremheve det jeg liker ved meg selv eller skjule kviser om jeg skulle ha det. Hva er galt i det? Jeg tror ikke jeg blir sett på som jåledukke egentlig.. Elleeer jo kanskje, fordi jeg er en litt jålete person (personlighet), hehe...

Uansett... Jeg ser fortsatt ut som meg selv. Jeg har fortsatt mine grønne øyne og mine øyebryn. Nesen min ser fortsatt helt lik ut, munnen har samme form. Alt jeg har gjort er å FORBEDRE huden min litt og fremhevd øynene mine, IKKE forandret på utseendet. Jeg synes jeg er attraktiv både med og uten sminke, og jeg har ikke dårlig selvtillit eller selvbilde. Jeg liker sminke generelt og jeg liker å fremheve det jeg er fornøyd med.

Men folk får tro hva de vil:) Man får høre mye rart, men jeg har bestemt meg for å ikke bry meg. Jeg bruker jo ikke for mye sminke heller. Men man bør jo respekteres uansett.

Har ikke hørt at jeg ser ut som en jåledukke selv, men tenker feks på de som kommenterer at "gutter liker naturlige jenter best", for jeg er jo fortsatt meg selv selv om jeg bruker sminke, det er ikke sånn at jeg får et helt nytt utseende bare fordi jeg bruker sminke, selv om jeg ser noen hakk bedre ut :P

Uansett er det mange populære jenter som bruker sminke, så lenge det ikke er overdrevent mye så tror jeg de fleste gutter ikke bryr seg. Jeg ser i hvert fall mange jenter som sminker seg som har kjæreste og som ofte blir sjekket opp på byen osv.

Anonymous poster hash: b5359...58a

Skrevet

Aldri hørt om at man er jålete bare fordi man bruker hverdagssminke. (Løsvipper er derimot over the top).

Skrevet

Enig, dette er noe late jenter sier for å trykke andre ned.

Selvsagt tenker man sitt når man ser noen med overdreven sminke, men de fleste jenter jeg kjenner tar seg tid til å sminke seg pent og style håret hver dag.

Min erfaring er at den holdningen gjelder på andre områder i livet også. De som ordner seg hver dag er mer aktive med trening, mer selvdisiplinerte på andre områder. Og de er morsomme, interessante jenter. Man er ikke mer intelligent, interessant eller oppegående bare fordi man går rundt i joggis og med håret i en ball på hodet.

Anonymous poster hash: ab68f...2fa

Jeg har helt motsatt oppfatning av selvpleie -> trening. Ser til stadighet overvektige jenter med plettfritt hår, nøysommelig nappede øyebryn, vippeekstensions og lange falske negler. De jeg sikter til er ikke aktive eller utdannede mennesker. Har tenkt tanken om at det kan være overkompensering.

Treningsjentene virker å gi litt mer f til hverdags, selv om de ser stæsja ut på bilder.

Gjest lillelarve
Skrevet

Har ikke hørt at jeg ser ut som en jåledukke selv, men tenker feks på de som kommenterer at "gutter liker naturlige jenter best", for jeg er jo fortsatt meg selv selv om jeg bruker sminke, det er ikke sånn at jeg får et helt nytt utseende bare fordi jeg bruker sminke, selv om jeg ser noen hakk bedre ut :P

Uansett er det mange populære jenter som bruker sminke, så lenge det ikke er overdrevent mye så tror jeg de fleste gutter ikke bryr seg. Jeg ser i hvert fall mange jenter som sminker seg som har kjæreste og som ofte blir sjekket opp på byen osv.

Anonymous poster hash: b5359...58a

Ikke jeg heller :) enig i det du sier.

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg synes det er fint med sminke så lenge det er fresht og det er naturlig hverdagssminke. Bruker selv 5 minutter på morgenen med litt mineralfoundation, rouge, lys øyenskygge og mascara. Krøller også håret hver morgen(tar 5 min) så bruker 10 min totalt på hår og sminke på morgenen etter jeg har jogget og dusjet. Det synes jeg det er verdt :)

Synes noen kan ta litt av med sminken der de har enormt med øyenskygge og noen ser ut som klovner for de aner ikke hvordan de skal legge rouge eller ser ut som de har trynet oppi selvbruneren eller har så mye solpudder at man ser tydelig skille på halsen. Ikke noe av det er særlig lekkert.

På jobben min har vi alt fra de som ikke bruker noe sminke, til de som meg som bruker litt og til noen som gjerne har litt mye for hverdagssminke, men fremdeles smakfullt. Tenker ikke noe om verken den ene eller den andre. Henger meg egentlig ikke opp i hvordan andre vil sminke og kle seg. Noen vil selvsagt skille seg ut slike at de blir umulig å ikke legge merke til, men så lenge de trives så gidder ikke jeg å dømme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jåledukke? Nei det er du ikke. Du er en som vil være slik du trives. Man vil vise det beste av seg.

Jeg er voksen og tar på meg krem, skgge og mascara og leppesift når jeg går ut

Anonymous poster hash: ca1af...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...