AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Jeg er så lei av at folk kommenterer at jenter som bruker mye sminke til hverdags er jålete og overfladiske. Det må jo være lov til å å pynte seg litt i hverdagen og gjøre det beste ut av seg selv uten å bli dømt eller sett på som jåledukke? Skulle ønske at jeg var så heldig og hadde plettfri hud. Selv har jeg dessverre ikke helt perfekt hud så føler meg derfor mye mer komfortabel med foundation og litt rouge for å få friske roser i kinnene. Liker også å fremheve øynene mine med litt maskara og bruker av og til litt selvbruning. Er ei sporty jente som tar skolen/studier seriøst, så er overhode ikke noe festløve e.l om noen tror det Er opptatt av samfunnet rundt meg, så kjedelig om noen dømmer meg for å være overfladisk bare fordi jeg bruker det som noen kanskje synes er mye sminke til vanlig. Jeg er jo fortsatt meg, med eller uten sminke, og prøver bare å fremheve mine beste trekk (og "skjule" det jeg ikke er så fornøyd med, som feks huden. Synes de som har naturlig fin hud er kjempeheldige!) Dette ligner litt på slik jeg sminker meg http://stylista.no/blog/nettenestea/selvbruning http://cathinthecity.com/?p=11640 http://stylistaz.com/wp-content/uploads/2010/11/BlakeLively.jpg Anonymous poster hash: ea7ef...efa 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Enig, dette er noe late jenter sier for å trykke andre ned. Selvsagt tenker man sitt når man ser noen med overdreven sminke, men de fleste jenter jeg kjenner tar seg tid til å sminke seg pent og style håret hver dag. Min erfaring er at den holdningen gjelder på andre områder i livet også. De som ordner seg hver dag er mer aktive med trening, mer selvdisiplinerte på andre områder. Og de er morsomme, interessante jenter. Man er ikke mer intelligent, interessant eller oppegående bare fordi man går rundt i joggis og med håret i en ball på hodet. Anonymous poster hash: ab68f...2fa 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Jeg er så lei av at folk kommenterer at jenter som bruker mye sminke til hverdags er jålete og overfladiske. Det må jo være lov til å å pynte seg litt i hverdagen og gjøre det beste ut av seg selv uten å bli dømt eller sett på som jåledukke? Skulle ønske at jeg var så heldig og hadde plettfri hud. Selv har jeg dessverre ikke helt perfekt hud så føler meg derfor mye mer komfortabel med foundation og litt rouge for å få friske roser i kinnene. Liker også å fremheve øynene mine med litt maskara og bruker av og til litt selvbruning. Er ei sporty jente som tar skolen/studier seriøst, så er overhode ikke noe festløve e.l om noen tror det Er opptatt av samfunnet rundt meg, så kjedelig om noen dømmer meg for å være overfladisk bare fordi jeg bruker det som noen kanskje synes er mye sminke til vanlig. Jeg er jo fortsatt meg, med eller uten sminke, og prøver bare å fremheve mine beste trekk (og "skjule" det jeg ikke er så fornøyd med, som feks huden. Synes de som har naturlig fin hud er kjempeheldige!) Dette ligner litt på slik jeg sminker meg http://stylista.no/blog/nettenestea/selvbruning http://cathinthecity.com/?p=11640 http://stylistaz.com/wp-content/uploads/2010/11/BlakeLively.jpg Anonymous poster hash: ea7ef...efa Hva er problemet med å vise andre at du ikke har plettfri hud? Hvorfor må du sminke huden din slik at den blir plettfri? Svarene du kommer med kan garantert relateres til elendig selvtillit. Anonymous poster hash: be54c...b9d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Enig, dette er noe late jenter sier for å trykke andre ned. Selvsagt tenker man sitt når man ser noen med overdreven sminke, men de fleste jenter jeg kjenner tar seg tid til å sminke seg pent og style håret hver dag. Min erfaring er at den holdningen gjelder på andre områder i livet også. De som ordner seg hver dag er mer aktive med trening, mer selvdisiplinerte på andre områder. Og de er morsomme, interessante jenter. Man er ikke mer intelligent, interessant eller oppegående bare fordi man går rundt i joggis og med håret i en ball på hodet. Anonymous poster hash: ab68f...2fa Dagens lættis!! Anonymous poster hash: be54c...b9d 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Hva er problemet med å vise andre at du ikke har plettfri hud? Hvorfor må du sminke huden din slik at den blir plettfri? Svarene du kommer med kan garantert relateres til elendig selvtillit. Anonymous poster hash: be54c...b9d Jeg har god selvtillit ellers, men akkurat når det kommer til huden så har jeg ikke det. Tar behandlinger (mot kviser/kvisearr) hos hudlege og prøver å gjøre noe med det, men er dessverre ikke så enkelt! Hadde ikke brydd meg om jeg hadde hatt en kvise eller to. Anonymous poster hash: b5359...58a
Neva Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Er helt enig med deg, og er litt synd, men dessverre noe vi antakeligvis ikke får gjort noe med... Og jeg tror alle gjør det, men ikke i like stor grad, selvfølgelig - dømmer mennesker utifra førsteinntrykket og hvordan de ser ut. Tror vel det har noe med at ofte så reflekterer jo utseendet mye av hvordan personen er og. Ser man en jente med langt blondt hår (extensions) og mer sminke enn bare mascara, ved siden av en jente med briller uten sminke eller styling av håret tror jeg mange vil anta at jenta med brillene er den mest intelligente. De fleste vil jeg tro ville ha antatt at hun ikke bryr seg like mye om utseendet sitt som jenta med extensions'ene, og dermed være mindre overfladisk og mer opptatt av andre ting som gjerne er/blir sett på som mer "intelligent". Et eksempel på slike stereotyper er jo Penny og Amy i "The Big Bang Theory"... 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Dagens lættis!! Anonymous poster hash: be54c...b9d Enig i at det blir feil å generalisere på den måten, men når jeg tenker på min vennekrets er det faktisk noe sant i det. Mange av jentene som trener og er opptatte av å holde seg i form, tar også vare på seg selv på andre områder: sminker seg litt og kler seg pent. Men om man sminker seg eller ei; det har ikke noe med personligheten å gjøre! Jeg kjenner både mange snille og gode jenter som ikke sminker seg og som sminker seg! Anonymous poster hash: b5359...58a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Dagens lættis!! Anonymous poster hash: be54c...b9d Ja, ikke sant? Det er jo åpenbart at slappfisker i uattraktive antrekk signaliserer intelligens. Tiden de ikke bruker på utseendet bruker de jo på biblioteket. Anonymous poster hash: ab68f...2fa
Gjest Geit Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 (endret) Jeg gjør stort sett det samme, altså sminker meg og styler håret etc. hver dag, og opplever ikke at noen dømmer meg for det. Det jeg tror mange mener, inkludert meg selv, er at det også er helt OK å ikke gjøre det. For det har liksom gått litt for langt når man som AB #2 i denne tråden evner å knytte sminke, stil, identitet og ulike grader av forfengelighet til å ha selvkontroll og ikke være lat. Det blir for dumt. Endret 27. april 2014 av Geit 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Er helt enig med deg, og er litt synd, men dessverre noe vi antakeligvis ikke får gjort noe med... Og jeg tror alle gjør det, men ikke i like stor grad, selvfølgelig - dømmer mennesker utifra førsteinntrykket og hvordan de ser ut. Tror vel det har noe med at ofte så reflekterer jo utseendet mye av hvordan personen er og. Ser man en jente med langt blondt hår (extensions) og mer sminke enn bare mascara, ved siden av en jente med briller uten sminke eller styling av håret tror jeg mange vil anta at jenta med brillene er den mest intelligente. De fleste vil jeg tro ville ha antatt at hun ikke bryr seg like mye om utseendet sitt som jenta med extensions'ene, og dermed være mindre overfladisk og mer opptatt av andre ting som gjerne er/blir sett på som mer "intelligent". Et eksempel på slike stereotyper er jo Penny og Amy i "The Big Bang Theory"... Ja, er vel lett at mange tenker sånn, men det stemmer jo ikke nødvendigvis! Vet om flere med lite/ingen utdannelse som ikke bruker sminke og som går i jeans/joggebukse og hettegenser. Tror faktisk de jeg kjenner med høyere utdannelse er de som går best kledd. Uansett kan de være like hyggelige mennesker! Ønsket folk ikke dømte så mye etter førsteinntrykk... Anonymous poster hash: b5359...58a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Jeg gjør stort sett det samme, altså sminker meg og styler håret etc. hver dag, og opplever ikke at noen dømmer meg for det. Det jeg tror mange mener, inkludert meg selv, er at det også er helt OK å ikke gjøre det. For det har liksom gått litt for langt når man som AB #2 i denne tråden evner å knytte sminke, stil, identitet og ulike grader av forfengelighet til å ha selvkontroll og ikke være lat. Det blir for dumt. Haha, ja! Man må akseptere både de som sminker seg og de som ikke gjør det, og ikke dømme personenes personlighet eller intelligens ut i fra det. Anonymous poster hash: b5359...58a
Gjest lillelarve Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 Er det bare meg som synes at kvinnene på bildene ikke har for mye sminke? Hehe:) Og jeg er helt enig i det du sier TS. Jeg sminker meg ganske likt den første jenta (forutenom lipgloss, og så bruker jeg ikke selvbruning). Alt jeg gjør er jo å fremheve det jeg liker ved meg selv eller skjule kviser om jeg skulle ha det. Hva er galt i det? Jeg tror ikke jeg blir sett på som jåledukke egentlig.. Elleeer jo kanskje, fordi jeg er en litt jålete person (personlighet), hehe... Uansett... Jeg ser fortsatt ut som meg selv. Jeg har fortsatt mine grønne øyne og mine øyebryn. Nesen min ser fortsatt helt lik ut, munnen har samme form. Alt jeg har gjort er å FORBEDRE huden min litt og fremhevd øynene mine, IKKE forandret på utseendet. Jeg synes jeg er attraktiv både med og uten sminke, og jeg har ikke dårlig selvtillit eller selvbilde. Jeg liker sminke generelt og jeg liker å fremheve det jeg er fornøyd med. Men folk får tro hva de vil:) Man får høre mye rart, men jeg har bestemt meg for å ikke bry meg. Jeg bruker jo ikke for mye sminke heller. Men man bør jo respekteres uansett.
Neva Skrevet 27. april 2014 #14 Skrevet 27. april 2014 Ja, er vel lett at mange tenker sånn, men det stemmer jo ikke nødvendigvis! Vet om flere med lite/ingen utdannelse som ikke bruker sminke og som går i jeans/joggebukse og hettegenser. Tror faktisk de jeg kjenner med høyere utdannelse er de som går best kledd. Uansett kan de være like hyggelige mennesker! Ønsket folk ikke dømte så mye etter førsteinntrykk... Anonymous poster hash: b5359...58a Nei, det gjør det jo absolutt ikke Jeg og det har inntrykk av det du skriver om sammenhengen mellom utdannelse og klesstil, så tenkte mer på sminke osv ang. det jeg skrev.. Hehe, alt fra skuldrene og opp
Cathrine88 Skrevet 27. april 2014 #15 Skrevet 27. april 2014 Er det bare meg som synes at kvinnene på bildene ikke har for mye sminke? Hehe:) Etter min mening hadde de vært penere uten unaturlig oransje hud og røde fartsstriper i kinnene (som Blake Lively), men det er som sagt akkurat det - min mening. Jeg innbiller meg ikke at jeg kan gjette meg frem til hvor intelligent eller oppegående ei jente er fordi hun tar andre fargevalg enn meg. 3
Deer Skrevet 27. april 2014 #16 Skrevet 27. april 2014 Jeg tar på sminke hver dag fordi jeg like utseenede mitt med sminke bedre.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #17 Skrevet 27. april 2014 Jeg var enig med det helt til jeg klikket på linkene. De tre ser jo ut som jåledukker. Det går fint an å sminke seg naturlig uten å se så forferdelig rosa og dollete ut. Det er mange jåledukker som er veldig sporty, men du signaliserer jo med et slikt utseende at du er overflatisk i og med at du legger såpass mye vekt på det ytre. Bare det at du kom opp med tre blogger tyder på at du bruker en del tid på å lese dem og å være opptatt av utseendet fremfor å være opptatt av viktigere ting. Anonymous poster hash: 5f4a8...6d4 1
Gjest avocadoen Skrevet 27. april 2014 #18 Skrevet 27. april 2014 Jeg har god selvtillit ellers, men akkurat når det kommer til huden så har jeg ikke det. Tar behandlinger (mot kviser/kvisearr) hos hudlege og prøver å gjøre noe med det, men er dessverre ikke så enkelt! Hadde ikke brydd meg om jeg hadde hatt en kvise eller to. Anonymous poster hash: b5359...58a http://9gag.tv/p/9r73x/cassandra-bankson-dermablend-camo-confession?ref=fbl9 1
Fandenivoldsk Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 Jeg bruker en del sminke, blandt annet linser og falske øyevipper. Om folk vil kalle meg sminkedukke, så vær så god beste jeg hører er "men gutta liker ikke jenter som bruker så mye sminke!" som om jeg ser ut som jeg gjør for mannfolk sin del, haha. Jeg sminker meg jo som jeg gjør fordi jeg selv liker det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #20 Skrevet 28. april 2014 Jeg var enig med det helt til jeg klikket på linkene. De tre ser jo ut som jåledukker. Det går fint an å sminke seg naturlig uten å se så forferdelig rosa og dollete ut. Det er mange jåledukker som er veldig sporty, men du signaliserer jo med et slikt utseende at du er overflatisk i og med at du legger såpass mye vekt på det ytre. Bare det at du kom opp med tre blogger tyder på at du bruker en del tid på å lese dem og å være opptatt av utseendet fremfor å være opptatt av viktigere ting. Anonymous poster hash: 5f4a8...6d4 For det første leser jeg ikke bloggene deres selv om jeg la ut disse bildene. For det andre bruker jeg 15-20 minutter hver morgen på å sminke meg og resten av dagen bruker jeg på lesesalen, med venner osv. At jeg sminker meg betyr ikke at jeg "legger mye vekt på det ytre". Jeg gjør det bare for å føle meg bedre, er vel naturlig å ville se fin ut når man skal ut blant folk uten at det betyr at dette er alt man tenker på eller det viktigste i livet til personen. Snakk om fordommer. Anonymous poster hash: b5359...58a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå