Gå til innhold

Datahjelp til kirkeprogram

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg skal lage kirkeprogram, men får det ikke til. Programmene skal være A4-ark brettet på midten - slik at hver side er som et A5-ark.

Men hvordan i all verden klarer jeg å få skrevet på tvers av A4-arket? :klø: Jeg trodde det var en eller annen helt enkel ting man gjorde for å snu dokumentet, men jeg finner ikke ut av det.

Håper dere skjønner hva jeg mener, og at noen flinke KG-damer kan hjelpe litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skriver i Word - velg skriv ut og egenskaper, og så finner du et ikon som ser ut som et liggende ark. Verre er det ikke!

Skrevet

Jepp, bare gå på fil, deretter print setup og velge Landskap. Du ser det enkelt der :)

Skrevet

Hvis du er i et word-dokument så kan du gå på Fil og Utskriftsformat, deretter på papirstørrelse og velg liggende.

Så går du på Format og spalter og velger 2 spalter. (velg gjerne avstand 5 cm så blir det ganske jevnt justert - dette er lurt hvis std. i dokumentet er 2,5 på venstre og høyre marg - pleier å være det.)

Hvis du velger Vis og utskriftsoppsett så er det lettere å se hvordan det blir.

Huff, håper dette ble noenlunde forståelig, ellers må du bare si i fra så skal jeg prøve å hjelpe mer..

Lykke til da!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk. Visste at det ikke var vanskelig, men klarte ikke å finne ut av det.

Da er det bare å sette i gang med kirkeprogram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...