AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 En fyr jeg har møtt på en datingside og truffet noen ganger,inviterte eg på date med middag hjemme hos ham. Jeg takket ja. Da helgen nærmet seg og vi skulle avtale nærmere, var han derimot borte vekk. Fikk ikke tak i ham noen steder. Dette har skjedd før og jeg ble drittlei og sur. Dagen etter slettet jeg ham fra facebook. Han hadde fortsatt ikke gitt lyd fra seg. Dagen etter kontaktet han meg på datingsiden der vi møttes, og srev en sur melding om at det var synd jeg hadde slettet ham men lykke til videre, hvis det var sånn det skulle være. Jeg sa jeg var sur fordi han bare hadde forsvunnet. Han svarte han hadde måttet reise hjem til foreldrene fordi faren var alvorlig syk (dette vet jeg stemmer). (De bor i et annet land) Det jeg stusser på er ordene hans sa: "Jeg hadde andre ting å tenke på enn å svare på meldinger fra deg og alle andre"! Var dette slemt sagt? Jeg skjønner at han er bekymret for faren.(faren ligger for døden). Men ble litt satt ut over at han skrev dette... Vi har blitt venner igjen etter dette, og jeg la han til igjen på fbook da han sendte ny venneforespørsel..men det han sa gnager ennå i bakhodet. Anonymous poster hash: 9c1cb...aa0
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Vil vel si at det var en helt normal reaksjon. Det siste jeg ville gjort med en dødssyk far er å chatte på FB med potensielle flørter. Ikke så mange andre heller, for den saks skyld. Anonymous poster hash: cee80...b57 8
Hypnotica Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Det normale i denne situasjonen ville vært at han hadde skrevet en melding, type; "Beklager, men jeg må avlyse middagen vår da faren min har blitt syk igjen. Reiser dit nå. Snakkes!" For deretter å ta opp tråden igjen når han var hjemme. Man kan ikke bare reise fra jobb og andre forpliktelser uten å si fra dersom noe oppstår, og jeg synes man skal behandle avtaler på samme måte. Reagerte også på at han skrev "eg hadde andre ting å tenke på enn å svare på meldinger fra deg og alle andre" Her får han jo på en barnslig måte frem at TS ikke er eksklusiv - at han også sender melding med andre damer. Nå vet ikke jeg om de har begynt å date eksklusivt, men det er iallfall ikke en smigrende ting å si. 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Reagerte også på at han skrev "eg hadde andre ting å tenke på enn å svare på meldinger fra deg og alle andre" Her får han jo på en barnslig måte frem at TS ikke er eksklusiv - at han også sender melding med andre damer. Nå vet ikke jeg om de har begynt å date eksklusivt, men det er iallfall ikke en smigrende ting å si. Jeg tolker "alle andre" som alle som ikke er nærmeste venner og famillie. Ikke at han nødvendigvis dater flere, alle har jo perifere venner og bekjente man ikke nødvendigvis prioriterer når det er krise i familien. Anonymous poster hash: 7800f...c65 9
Gjest Tris Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Nei, seriøst.. Gidder du virkelig dette? Hvorfor inviterer han deg og ikke opplyser deg om situasjonen og blir så sur for at du slettet han? Alarm alarm.. 2
Hypnotica Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 (endret) Jeg tolker "alle andre" som alle som ikke er nærmeste venner og famillie. Ikke at han nødvendigvis dater flere, alle har jo perifere venner og bekjente man ikke nødvendigvis prioriterer når det er krise i familien. Anonymous poster hash: 7800f...c65 Det blir jo i såfall et spørsmål TS kan finne ut av. Jeg tolket det som at han skrev at flørtene hans på datingssiden ikke ble så viktig lengre, men selvfølgelig kan det bety nære venner og. Men jeg tok det iallfal litt for gitt at nærmeste familie allerede var underrettet av andre, ettersom han nettopp reiste hjem til foreldrene dine. Og jobben må man jo også si fra til dersom man plutselig må reise. Endret 27. april 2014 av Hypnotica 2
Gjest Heartbeat Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Han burde jo ha avlyst og sagt at faren ble sykere? Jeg hadde ALDRI lagt han til på FB igjen! 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Ikke bit på. Typisk unnskyldning. Det å bruke barna sine, syke foreldre osv. som unnskyldning for oppførsel som i utgangspunktet ikke er bra er totalt low ogskamløst. Eksen lot meg i stikken 3 ganger og skyldte på et sykt barn og på den måten legger de skylden over på deh istedenfor slik at du kan få dårlig samvittighet. En ordentlig mann ville sendt en melding og avlyst. Med mindre det var akutt og han måtte løpe. Men da ville han nok skjønt hvorfor du slettet han og beklaget istedenfor å bli sint. Det er veldig dårlig stil. En form for hersketeknikk. Ikke et godt tegn. Du sitter med dårlig samvittighet også har han renvasket hendene. FysjAnonymous poster hash: 28c37...96c 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Jeg synes overhodet ikke det var noe slemt i det han skrev!! Skjønner han godt om faren ligger for døden Anonymous poster hash: 7728a...253 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Jeg har også en dødssyk far, men det er ikke en unnskyldning for å behandle andre respektløst. Lytt til magefølelsen din. Hvis det er gang nr. 2 og han opptrer sint fordi du slettet han for så å gi deg dårlig samvittighet...nei. Jeg kunne nok glatt avlyst en date hvis pappa ble dårligere og trengte meg, men hadde nok respektert daten nok til å avlyse. Hadde jeg måttet løpe og ikke rakk å si ifra, da hadde jeg hatt forståelse for å bli sletta.Anonymous poster hash: 28c37...96c 3
Gjest Awzm me Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 (endret) Unødvendig av han å skrive så krasst, men han var vel irritert og ville si i fra på en (noe frekk) måte at alt ikke handlet om deg og kommunikasjon med omverdenen. Mente ikke at du trodde alt handlet pm deg altså, siden dere hadde jo faktisk planlagt noe, pg hadde tatt han to sekunder å forklare at han ikke kunne. Virker som en fyr med veldig kort lunte... Endret 27. april 2014 av Awzm me
Timza Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 (endret) Da har ikke du fulgt med. Selvfølgelig gir han ikke henne en tanke hvis han får en telefon og får beskjed om at faren hans kanskje kun har noen timer igjen å leve. Da slepper man alt man har og reiser ned dit for å ta farvel. De som ikke forstår det er blåste i hodet. Endret 28. april 2014 av MissStiles
Sapientia Skrevet 27. april 2014 #14 Skrevet 27. april 2014 I den situasjonen han er, med dødssyk far, så hadde jeg gitt ham denne på tabbekvoten uten å synes det var spesielt slemt. Hadde han vært en nær venn eller kjæresten din ville jeg synes det var verre at han ikke sa i fra at han måtte avlyse. Dette hadde selvsagt vært det ideelle også i denne situasjonen, men om man ikke tenker helt på slike ting oppi det hele så synes jeg faktisk det er tilgivelig. Men en gjentakelse hadde vært vanskeligere å svelge for mitt vedkommende. 1
Snowblind Skrevet 27. april 2014 #15 Skrevet 27. april 2014 Det kan hende at meldingen hans var frekk. Men med tanke på at han har en dødssyk far, så vet ikke noen (her spesielt) hvordan han føler det angående den situasjonen, og det er ikke sikkert han tenkte over hva han skreiv, og jeg tror ikke han mente det på en frekk måte. F.eks når jeg er sur/lei meg og folk "maser" om ting som jeg i den situasjonen ikke bryr meg om, så kan jeg kanskje høres ganske "careless" ut på en melding. Sånn er det bare.
torias Skrevet 27. april 2014 #16 Skrevet 27. april 2014 I en stresset situasjon tenker man gjerne ikke klart, og selvom han burde gitt deg beskjed er det forståelig at han ikke gjorde det..
biblid40 Skrevet 27. april 2014 #17 Skrevet 27. april 2014 Tenker det at det ville være en fin anledning til å få litt støtte på "si" og kanskje litt forsiktig i nettop forumer som FB og annet om noe sånnt skjedde. Nettop en sånn sak kunne bli en fin "pådriver" for deres framtidige kjærlighet og omsorg, men! Har også fått "hunden er syk" og mye rart så blir det ikke mere... (jeg har mistet en hund som var min hjertevenn så respekterer det) men det er da man kan få "støtte" av gode medmennesker som bryr seg. Tror ikke så mye på dette jeg.... beklager å si det, men det holder ikke helt i mål og jeg er redd det vil fortsette om du godtar det. Bra du reagerer nå og setter en standard for hva du faktisk vil med folk du skal tilbringe livet med:) mann!
Gjest Makemeloveit Skrevet 27. april 2014 #18 Skrevet 27. april 2014 Skjønner at han kan skrive noe slikt i en sånn situasjon. Men jeg har tidligere vært i et forhold med en som ikke gir en lyd fra seg eller bare slutter å ta kontakt/slutter å svare. Hadde definitivt ikke giddet å satse på han hvis det har skjedd flere ganger.
Glitnir Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 Synes forsåvidt det kan tilgis at han "forsvinner" i en akutt situasjon selv om dere har en avtale. Det som ikke er greit er når HAN furter istedenfor å be om unnskyldning når dere snakkes igjen. Da hadde alarmklokkene ringt for min del! 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. april 2014 #20 Skrevet 28. april 2014 Synes det er merkelig å slette han fra facebook etter så liten tid, men synes også det er merkelig svar fra han. Sa han aldri unnskyld?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå