AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Del Skrevet 27. april 2014 Ser at Leander ofte blir nevnt som et av disse grusomme nymotens navnene, men Leander er et gammelt navn, som har blusset opp igjen. Det er f.eks. en karakter ved navn Leander i Ludvig Holbergs Maskarade, og han skrev den ikke i fjor akkurat. Anonymous poster hash: 2bf63...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissEi Skrevet 27. april 2014 #2 Del Skrevet 27. april 2014 å poenget er ? At det er et gammelt navn ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Del Skrevet 27. april 2014 Spiller jo ingen rolle hvor gammelt navnet er når ALLE gutter født i 2013 og 2014 skal hete dette. Anonymous poster hash: 298cc...79d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Del Skrevet 27. april 2014 Spiller jo ingen rolle hvor gammelt navnet er når ALLE gutter født i 2013 og 2014 skal hete dette. Anonymous poster hash: 298cc...79d Tull, det er enda en myte. Leander fins ikke på topp 40 en gang for 2013. Anonymous poster hash: bfee9...199 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #5 Del Skrevet 27. april 2014 Ja det vet man jo, Lucas er også et gammelt navn, men det gjør det ikke til mindre ungmor-navn som det har blitt sammen med Leander (og en del andre navn) de siste årene. Anonymous poster hash: e29be...b08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Del Skrevet 27. april 2014 Gammelt eller nytt white-trash-navn er det uansett! Anonymous poster hash: 6c339...ed2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2014 #7 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Gammelt eller nytt white-trash-navn er det uansett! Anonymous poster hash: 6c339...ed2 Jeg kjenner noen som heter Leander til etternavn, men det teller kanskje ikke? Endret 27. april 2014 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #8 Del Skrevet 27. april 2014 Poenget var rett og slett bare å opplyse de som gnåler om at det er et nytt navn. For ca ett år siden var det nemlig mange som mente at dette var et av de nyoppfunnede navnene blant unge mødre. Anonymous poster hash: 2bf63...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 27. april 2014 #9 Del Skrevet 27. april 2014 Eh, ja. Derfor trengte det en egen tråd? Da skal kanskje jeg åpne en for navnet Nathaniel, jeg da? "Nathaniel er faktisk et gammel navn." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #10 Del Skrevet 27. april 2014 Eh, ja. Derfor trengte det en egen tråd? Da skal kanskje jeg åpne en for navnet Nathaniel, jeg da? "Nathaniel er faktisk et gammel navn." Takk for den. Et nydwlig navn jeg ikke tør kalle sønnen i magen for, er redd for negative reaksjoner.Anonymous poster hash: d9b62...590 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg syns "Leander" er et fint navn og kan ikke sammenlignes med "white trash" navn som Chrisander, Angelica, Savanna, Sienna, Maximillian, Chanel, Nathaniel, osv. Bestefaren min, som kom fra en ressurssterk familien og som var en ressurssterk mann, hadde "Leander" som mellomnavn. Anonymous poster hash: 0e62b...127 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #12 Del Skrevet 27. april 2014 Poenget var rett og slett bare å opplyse de som gnåler om at det er et nytt navn. For ca ett år siden var det nemlig mange som mente at dette var et av de nyoppfunnede navnene blant unge mødre. Det morsomme er jo at navnet sannsynligvis fikk et oppsving nettopp fordi folk lette gjennom gamle sjeldne navn. Men jeg skjønner ikke hvorfor akkurat dette har blitt et "hatnavn" (i hvert fall her på kg), siden det fortsatt ikke er på noen toppliste. Anonymous poster hash: bfee9...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #13 Del Skrevet 27. april 2014 Det morsomme er jo at navnet sannsynligvis fikk et oppsving nettopp fordi folk lette gjennom gamle sjeldne navn. Men jeg skjønner ikke hvorfor akkurat dette har blitt et "hatnavn" (i hvert fall her på kg), siden det fortsatt ikke er på noen toppliste. Anonymous poster hash: bfee9...199 Kanskje fordi det omtrent utelukkende er svært unge, bloggene mødre som velger det navnet på sønnen sin???Anonymous poster hash: 2ed33...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #14 Del Skrevet 27. april 2014 Kanskje fordi det omtrent utelukkende er svært unge, bloggene mødre som velger det navnet på sønnen sin???Anonymous poster hash: 2ed33...278 Jeg vet om godt voksne ikke-bloggende mødre som har valgt det navnet. En av dem i kombinasjon med et annet kg-hat-navn. Anonymous poster hash: bfee9...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2014 #15 Del Skrevet 27. april 2014 Liam Leander, den kombinasjonen var altså da så dagens. Jeg er glade jeg klarte å holde masken da den her idiotbekjenten min fortalte om hva babyen i magen skulle hete. Verste var jo at hun var så fornøyd med at intialene til ungen ble LLL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #16 Del Skrevet 27. april 2014 Liam Leander, den kombinasjonen var altså da så dagens. Jeg er glade jeg klarte å holde masken da den her idiotbekjenten min fortalte om hva babyen i magen skulle hete. Verste var jo at hun var så fornøyd med at intialene til ungen ble LLL. Bra du klarte å holde masken da, så denne idiotbekjenten ikke fikk vite hvor nedlatende hennes bekjente tydeligvis er. Anonymous poster hash: bfee9...199 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #17 Del Skrevet 27. april 2014 Liker veldig godt Leander Anonymous poster hash: c59b1...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2014 #18 Del Skrevet 27. april 2014 Bra du klarte å holde masken da, så denne idiotbekjenten ikke fikk vite hvor nedlatende hennes bekjente tydeligvis er. Anonymous poster hash: bfee9...199 Var nok veldig greit at idiotbekjenten ble såra og vonbroten pga ikke navnekombinasjonen falt i smak, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #19 Del Skrevet 27. april 2014 Eh, ja. Derfor trengte det en egen tråd? Da skal kanskje jeg åpne en for navnet Nathaniel, jeg da? "Nathaniel er faktisk et gammel navn." Om det er ett eneste navn som er verre enn Leander så må det være Nathaniel. Det er grusomt, det! Anonymous poster hash: 6c339...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exoriri Skrevet 27. april 2014 #20 Del Skrevet 27. april 2014 Nathaniel og Liam er jo helt vanlige navn I engelsktalende land... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå