Gå til innhold

Min kjære har en halvbror....


Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

som han ikke har sett på mange år.

I vinter bestemte vi oss for å ta opp kontakten med broren og hans familie. Og vi fikk kontakt tilbake.

Etter noen mail, tekstmeldinger og telefonsamtaler så virker det som dette skal gå kjempe bra. God tone oss i mellom.

I sommer er det bestemt at vi skal møtes. Vi håper vi da bor på østlandet for da blir det enklere. Hvor vi skal møtes er ikke bestemt.

Dersom vi bor på østlandet og vi skal ha treffet hos oss, så har jeg lyst å gjøre noe ut av det. Jeg har lyst å gjøre det så koselig som mulig slik at de føler seg velkommen.

Er det noen av dere gode KG brukere som har noen gode tips på hva vi burde gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kommer jo litt an på hvor halvbroren bor og hvor "eksotisk" det er å komme til Østlandet. Men jeg synes at dere ikke skal legge opp til så veldig arrangert opplegg. Hensikten er vel å få pratet mest mulig sammen for å bli bedre kjent. Da kan det være dumt å dra på Tusenfryd (f.eks.)hvor man stadig blir spredd.

Hva med en piknick eller båttur? Gjerne i kombinasjon. Da kan eventuelle barn bade mens dere voksne prater.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi kommer til å bo ca 1 time i fra hverandre.

Jeg hadde ikke tenkt noen tusenfryd tur. Mer noe tilstelling hjemme med noe slags servering.

Jeg vet ikke. Det er vanskelig dette her. Vi kommer nok til å være ganske så nervøse alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt sånn at om man er nervøse, så er det kanskje ikke noe vits i å ha så mye ekstra!..Jeg mener, er det lenge siden dere har treftes, blir det nok mye prating..Kanskje mannen din og broren hans har mye de vil snakke om..sikkert mange tanker og følelser inn i bildet!

Om det er fint vær, så kan dere jo f.eks dra på piknik...da er det lett for ungene å leke seg, og greit for foreldrene å prate og bli bedre kjent...Det kan jo bli mindre anstrengt om det ikke blir så formelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Kanskje like greit å være hjemme og servere kaffe og kaker.

Jeg regner med at min kjære og broren trenger litt tid sammen, det er mye de trenger å snakke om.

Vi har ingen barn men de har ei som kommer til å være i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å ha det første møtet i nøytrale omgivelser. Altså ikke hjemme denne gangen. Bare en tanke...Jeg møtte min halvbror og min halvsøster(hadde aldri sett henne) og min pappa i nøytrale omgivelser. Hadde ikke hatt kontakt på 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes Gjest sin kommentar var fornuftig. Jeg husker når min venninne skulle møte sin biologiske mamma etter nær 20 år. Trenger vel ikke si at begge to var VELDIG nervøse forut møtet. De møttes på en rolig cafè der de fikk muligheten til å prate ilag over en kopp kaffe. Mammaen hadde først foreslått middag og full pakke, men venninna mi ville heller møtes over en "kjapp kopp kaffe" - i tilfelle det gikk helt i stå og situasjonen ble for kinkig. Men, møtet gikk over all forventning og etter kaffekoppen ble de enige om å møtes etter noen dager til middag og da hadde de med seg sine respektive familier. Et vellykket møte og de har veldig god kontakt den dag i dag (nå 14 år etter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en gjest

Tror også et annet sted enn hjemme kan være lurt. Et sted hvor det er rolig og "pratevennlig".

En mann jeg kjenner fikk i godt voksen alder vite at han hadde ei datter fra ungdomsforholdet sitt. De skrev og ringte med hverandre og da de møttes skjedde det på et kunstmuseum. De møttes i kafeen der og etter en stund kom kona hans etter (hun vandret rundt og så på kunsten mens far og datter møttes for første gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for kjempe gode råd og tips.

Jeg er faktisk helt enig med dere. Etter at vi har fått opp kontakten så kan vi heller invitere de hjem.

Vi gleder oss kjempe masse til å hilse på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke planlegg for mye. Håper dere får det koselig. Kansje sette av en kveld til å vise bilder av smboers barndom/oppvekst.

Hvorfor sier alle en halvbror? En halv bror? Mangler han noe? :)

Hvorfor ikke bare si en bror/søster man ikke har sett på mange år pga avstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Det er forskjell på en bror og en halvbror. En bror så har de samme mor og samme far, mens en halvbror har samme mor eller samme far.

Men vi sier ikke halvbror til han, da er han bror. Men for å forklare det her inne brukte jeg halvbror.

Det er en bror en ikke har sett på mange år men det er ikke pga avstanden. Så vi kan ikke legge skylden på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke treffes hjemme ved første møte er det lettere å bryte opp, dere slipper å "vente" på at/om de skal gå og de slipper å lure på om dere vil være alene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg har snakket litt med samboeren om dette treffet og han var helt enig med deres tanker og råd.

Tusen takk alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Fiona*

Ja, han mangler noe, han er delt nøyaktig i to, splittet fra skallen og ned. Hvor dumt er det mulig å svare på dette da? Det er da et etablert uttrykk.

Kjempelurt med nøytral setting, og jeg ville heller aldri ha dratt på Tusenfryd (???!) elle rnoe - poenget er å treffes. Møtte min far for første gang på 17 år da jeg var 20 år, vi møttes på en kro og spiste litt. Kort møte, men akkurat passe innledning.

Høres kjempekoselig ut dette! Familie og nett verk er viktig, ta vare på hverandre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...