Gjest Hooty McOwlface Skrevet 27. april 2014 #21 Skrevet 27. april 2014 Jeg synes dere bør reservere, og velger du å ta sjansen på at det er ledige seter så tar du også sjansen på at dere må sitte hver for dere. Stiller du opp tidlig og aksepterer løsninger som at far sitter med en eller to barn et sted og mor et annet med en eller to, så kan det være det er noen seter til dere. Spørs jo på hvor fullbooket flyet er og hvor mange som har reservert, da. Jeg flyr mest innenlands og møter rundt en time før avgang, da er det alltid en del ledig på de bakerste radene. Men på lengre reiser utenlands er det vel sikkert flere som reiser sammen og som reserverer. Har vært på et fly hvor en mor laget en scene og skulle absolutt ha første rad fordi hun hadde en baby og et litt større barn med seg. Frekkhetens nådegave seiret over de konfliksky og hun fikk plassen sin, men det var nok til stor irritasjon for medpassasjerer og personale. Jeg synes det er irriterende selv å bli spurt, jeg er typen som som oftest sier ja fordi man føler jo nesten man må. Til og med når man får et midtsete mot en vindusplass bare fordi et kjærestepar skal sitte sammen, men det gjør jeg ikke igjen, for da satt jeg og angret og var sur på meg selv resten av turen.
hjärterdam Skrevet 27. april 2014 #22 Skrevet 27. april 2014 Jeg har flydd mye med barn og det kunne ikke falle meg inn å ikke reservere plass. Hvis barnet mitt ikke kan sitte alene er det mitt ansvar at det ikke gjør det, ingen andres. 3
Strange Doll Skrevet 27. april 2014 #23 Skrevet 27. april 2014 Håper virkelig de folkene har tilbudt deg å betale det du har lagt ut på setet, men jeg merker at jeg tviler...Anonymous poster hash: f9a95...713 Det gjorde de ikke, fikk ikke et takk en gang, bare et surt blikk og følelsen av at jeg var den vanskelige som ikke med et smil byttet bort et sete jeg hadde betalt for på forhånd mot et sete jeg faktisk prøver å unngå når jeg flyr.
Athena27 Skrevet 27. april 2014 #24 Skrevet 27. april 2014 Jeg vil også råde dere til å reservere flyseter. Da er dere sikret at dere får sitteplasser ved siden av hverandre, og dere slipper å bry andre på flighten med setebytter. Som andre også nevner er det en ekstra belastning for crewet på flighten å måtte omplassere passasjerer. Dere kan heller ikke ta det for gitt at andre oppgir sine seter. Som du ser er det flere, inkludert meg selv, som betaler på forhånd for de setene vi ønsker, slik at vi er sikret disse. Da er det ikke hyggelig om andre "forventer" at vi må flytte på oss når det faktisk er vi som har betalt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #25 Skrevet 29. april 2014 Jeg bestiller fast sete med Norwegian med unntak av korte flyturer innenlands. Da bryr jeg meg lite om hvor jeg sitter, men på turer til utlandet er det viktig for meg å ha et bra sete. Reiser mye og har flere ganger blitt spurt om å bytte sete. Sier ja dersom jeg får samme plass (må sitte ved vinduet på F plass, sitter aldri ved nødutgang, sitter heller ikke på første rad i flyet) på omtrent samme sted i flyet. Bortsett fra dette vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har forklart at jeg har betalt for nettopp dette sete og derfor ikke ønsker å flytte på meg. Bruker litt sunn fornuft altså, flyttet meg da en person ble dårlig og derfor ønsket å sitte med en person han kjente. Det forstår jeg jo. Ellers får folk gjøre som jeg selv gjør nemlig betale for sete dersom de må sitte sammen. Anonymous poster hash: 273b6...5ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå