AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 hei! jeg har en liten krabat gående her hjemme på 4 bein. jada. en hundedame. hun er voksen. det jeg lurer på er om noen har noen råd når det kommer til dusjing av hun. jeg dusjer henne jevnlig (ikke kritiser på om det er for mye eller lite. dette er hva hun er vant med fra hvalpen av). men nå har det seg slik at vi var borte forrige helg, og jeg kom til å glemme av hårføneren hennes, som jeg bruker etter dusj. og hun skulle så absolutt ha dusjet seg snart. ganske så lenge siden sist. men det jeg lurer på er hva andre tenker om å dusje hun. klapp/klemtørke hun godt med en håpnduk eller to. også la hun være ute i sola? det er over 20 grader her. og veldig lite vind utenfor huset. merker personlig at jeg er litt i tvil. da jeg er livredd for at hun skal bli syk. så lurer på hva andre tenker om dette? (P.S. ser at VELDIG mange klør i fingrene etter å finne noe å kritisere hver og en hundeeier på når det kommer nye innlegg her. men vær så snill. bare svar på det jeg spør om. og hold kritikken unna. det er min hund. og jeg oppdrar den slik jeg føler er riktig). Anonymous poster hash: 27d97...ad2
Påfugl Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Vi har aldri fønet vår hund og det har ikke gitt noen problemer, så det går nok helt fint.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Jeg har aldri brukt føner på min hund. Ikke på vinteren engang. Må være deilig for hunden å soltørke nå. Det er jo godt temperatur ute. Anonymous poster hash: 80e7a...9eb
Gjest miora Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Er ikke hunder laget for å kunne svømme og gå opp på land, uten at de blir fønet? Nå har jeg kun kunnskap til vår egen hund, men har aldri opplevd at hun blir syk dersom pelsen er våt.
Sapientia Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Det går nok bra å gi henne et bad uten å føne/blåse henne etterpå i dette fine og varme været. Men hva slags pels har hun? hvis den er lang og tett ville jeg vurdert å få satt opp deler av pelsen litt eller løftet mye på den under tørkeprosessen så hun ikke er våt inntil huden i lang tid. Siden dette kan føre til våteksem. Selv har jeg polarhunder, og de har jo tykk pels fortsatt (vinterpelsen har ikke falt av), men jeg blåser de ikke nå i finværet med annet de skal showstyles
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 takk for svar alle sammen hun har lang og ganske tykk pels. men ikke underhår. er en Coton De tulear. om det sa dere noe? hihi. men da ikke full lengde på pelsen enda. men ganske mye kan man si. kan prøve å sette det litt opp, og la hun være uet å kose seg. takk TS Anonymous poster hash: 27d97...ad2
xinnia Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Når afghaneren ikke skal på utstilling og det er sol og varmt som nå.. lar jeg han alltid lufttørke. (afghaneren har tynn men mye pels) Rett før han er helt tørr, børster jeg i gjennom.
Sugerøret Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Jeg har en leonberger og bruker ikke føner. Lar hunden lufttørke det som håndkler ikke tar ,så blir det børstet som en gal etterpå.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 takk takk. nå har jeg badet hun. og hun koser seg ute i sola. blir jo tørr etterhvert. og tar ikke lengre tid å lufttørke, enn det tar å bruke føner. også er føneren så kjedelig. synes både jeg og hunden. så jeg skal gjøre slik flere ganger når det er fint vær ute TS Anonymous poster hash: 27d97...ad2 1
Chia Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 (P.S. ser at VELDIG mange klør i fingrene etter å finne noe å kritisere hver og en hundeeier på når det kommer nye innlegg her. men vær så snill. bare svar på det jeg spør om. og hold kritikken unna. det er min hund. og jeg oppdrar den slik jeg føler er riktig). Anonymous poster hash: 27d97...ad2 Vi kritiserer bare ting som bør kritiseres....det er mange idiot hundeeiere der ute som gjør mye rart. Det er da ingen som har tenkt til å kritisere at du ikke får fønet bikkja di etter en dusj Jeg føner aldri mine hunder etter dusj, men holder dem inne etterpå hvis det er kjølig eller blåser. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Vi kritiserer bare ting som bør kritiseres....det er mange idiot hundeeiere der ute som gjør mye rart. Det er da ingen som har tenkt til å kritisere at du ikke får fønet bikkja di etter en dusj Jeg føner aldri mine hunder etter dusj, men holder dem inne etterpå hvis det er kjølig eller blåser. hehe. har sett at det har blitt kritisert for noe som ikke har trengt å blitt kritisert for også. derfor jeg skrev det. skulle ikke forundre meg om noen hadde funnet på noe å kritisere meg for også. hehe. derfor jeg skrev det TS Anonymous poster hash: 27d97...ad2
Sapientia Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 takk for svar alle sammen hun har lang og ganske tykk pels. men ikke underhår. er en Coton De tulear. om det sa dere noe? hihi. men da ikke full lengde på pelsen enda. men ganske mye kan man si. kan prøve å sette det litt opp, og la hun være uet å kose seg. takk TS Anonymous poster hash: 27d97...ad2 vet hvordan en Coton de Tulear ser ut, selv om den for meg blir litt "en av de små hvite dottene" sammen med shi tzu (som hvit), lhasa apso, bichon havanais (hvis de er hvite) og lignende høres lurt ut å passe på at hun får luft inntil huden, spesielt ved albuer har ting en tendens til å krølle seg og tørke seint i min erfaring med katter som har noe coton lignende pels.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 ja. de kan jo ligne litt på bichon frisee da. vet ikke helt på havanais. men det er jo en av bichonrasene. og blir jo en liten hvit ulldott. hehe. TS Anonymous poster hash: 27d97...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå