Gå til innhold

Når er sola sterkest så man får farge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt blek, og får ikke fort farge, men jeg tenkte å prøve å få det i sommer. Når på dagen er sola sterkest slik at det er lettest å få farge?

Hvordan kan man enklest bli brun? Får man farge nå når det er så tidlig på sommeren og?

Anonymous poster hash: 10c4b...79c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

10-14

Om du får farge fort eller ikke spørs litt på uv indexen, ligger den på 4 tar det betydlig mye lenger tid enn dersom den skulle ligget på 10/11 som den gjør b.la i Spania om sommeren.

Bruk solkrem.

Endret av dillyduzit
Gjest TheRighteous
Skrevet

Fra kl. 12 til 2 er solen aller sterkest, men jeg soler meg også når klokken er alt fra 11 til 4 :) Etter det begynner solen å bli ganske svak. Og ja, man får absolutt farge så tidlig på sommeren! Man får farge så lenge det er sol, når som helst på året.

AnonymBruker
Skrevet

klokka 12-14 som er nevnt her ja.

men har du ikke merket at ofte (ikke alltid), arbeidskarer, de som strår i veggen å maler, de som jobber og gjør ting uten t-skjorte nesten er svart? så du må ikke ligge padde flat ute midt i solsteken for å bli brun. gjør noe. arbeid utenfor. om du synes det er gørr kjedelig å bare ligge padde flat. selv hater jeg å bare ligge der.

husk at så lenge du er ute, så blir du brun. du trenger ikke nødvendigvis å konstant holde deg i sola. solstrålene kommer igjennom i skyggen også. og om du bytter litt på. så vil du også bli brun.

selv så sliter jeg med å bli brun. bleik som et lik året rundt. kan skryte av at jeg er blitt brun. men da må jeg bevise det med skiller. for ellers trur ingen på meg.

Anonymous poster hash: f4eae...bcf
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var ute nå, så kjentes det ut som sola ble sterkest etter klokken 14. Hvertfall da jeg kjente sola varmet mest på kroppen.

Skrevet

Man får farge uansett, så lenge man er ute og har kroppsdeler bare, det tar bare lengre tid, når solen ikke er så sterk.

AnonymBruker
Skrevet

Sola er vel sterkest mellom 12-16 ellernoe? Jeg er alltid ut da iallefall :-D

Anonymous poster hash: 78c9a...089

Skrevet

Anbefaler deg å ta Betakaroten. Da tåler huden bedre solingen og brunfargen varer lenger. :) Kjøpes på helsekostbutikk.

Forøvrig er det jo veldig viktig å smøre seg med solkrem!!

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å ta Betakaroten. Da tåler huden bedre solingen og brunfargen varer lenger. :) Kjøpes på helsekostbutikk.

Forøvrig er det jo veldig viktig å smøre seg med solkrem!!

Hvor lang tid tar det fra man begynner med betakaroten til det faktisk virker?

Skrevet

Du burde heller satse på to soløkter en stund før og etter at solen er på sitt sterkeste. Ellers får du bare soleksem og tørr hud.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk solfaktor minst 30, dekk til kroppen med tøy, bruk hatt og hold deg inne midt på dagen. Da slipper du å bli brun og stygg.

Anonymous poster hash: a2572...5d8

• Liker 1
Skrevet

TS lurte på om når solen er sterkest, ikke kreft.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan også godt forklare med en gang at det ikke spiller noen rolle hvilken solfaktor man bruker ettersom det ikke går på styrke. Solfaktor 1 varer i 15 min, solfaktor 10 varer lenger, solfakter 20 enda lenger osv. Men alle er like sterke. Så har dere lært dere noe nytt.

Skrevet

Så bra for TS da som fikk litt ekstra informasjon.

Skrevet

sola er sterkest mellom kl 11 og 15. jeg har vært ute i 5-6 timer i dag og fått knallfarge :) vil du bli brun så må du jo selvfølgelig være ute når det er sol. husk og smøre deg! jeg synes fargen kommer fortere tidlig på sommeren jeg, men vet ikke om det er tilfeldig eller om sola er sterkere da?

Skrevet

Så bra for TS da som fikk litt ekstra informasjon.

igjen, TS spurte om når solen er sterkest, ikke kreft. h*n er sikkert helt klar over at soling øker sjansene for å få kreft.

Skrevet

Ts skrev:

"Jeg er helt blek, og får ikke fort farge, men jeg tenkte å prøve å få det i sommer.

Når på dagen er sola sterkest slik at det er lettest å få farge?

Hvordan kan man enklest bli brun? Får man farge nå når det er så tidlig på sommeren og?"

-----

Dette er å grille seg fortest mulig på verst mulig måte, bare for å bli brunest mulig. Det er svært skadelig for huden og hvis en mishandler huden i sterk sol,- KAN hudkreft bli et resultat. Det er ikke skremsel, men de harde fakta. Alle som vet noe om soling og hud, sier at man helst ikke skal sole seg når strålene er som sterkest, for da kan det bli mye skade på huden. Bruk fornuften din, ts. Ta vare på huden din, for du får ingen ny i dette livet.

• Liker 2
Skrevet

igjen, TS spurte om når solen er sterkest, ikke kreft. h*n er sikkert helt klar over at soling øker sjansene for å få kreft.

Igjen, da fikk h*n en liten ekstra forklaring på det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...