Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på om noen hadde lyst til å dele erfaringer om prosessen med å være sammen igjen etter avstandsforhold? Jeg er i et avstandsforhold nå og vi skal snart treffes igjen og bo sammen igjen.

Hvordan taklet du/dere overgangen? Gikk alt smertefritt av seg selv, eller var det problemer som måtte løses?

Alt føles så fjernt og annerledes nå, men regner vel egentlig med at det meste løser seg av seg selv når vi får se hverandre og være sammen igjen.

Samtidig kjenner jeg en liten gnagende uro. Hvordan vet man generelt om man har vokst ifra hverandre? Hva vil dette egentlig si i praksis?

Bare mange tanker for tiden...

Anonymous poster hash: 8146b...61b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har dere vært borte fra hverandre lenge?

Anonymous poster hash: 916be...767
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 5 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Nja kan bare svare for erfaringer jeg har hørt om fra venner.

Det høres ut som du er på utveksling og kommer tilbake, kan det stemme?

Har et par venner som har vært i den situasjonen og de taklet det fint. Alt etter hvor stor avstanden er mellom dere får man jo ikke besøkt hverandre/pratet så mye. Likevel behøver ikke det å bety så mye. De fant ut av det etterhvert og er fremdeles sammen.

Har også hørt om avstandsforhold som har gått dårlig, men da har det skjedd underveis i forholdet. Har dere kommet gjennom den biten, så er jo det verste overstått...

Skrevet

For oss ble forholdet enda bedre, etter å ha vært fra hverandre ca. 1 år. Måtte jo si fra dersom det var noe som plaget oss med den andre, men sånn er det alltids.

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om utveksling ja, vi har vært fra hverandre før pga det også. Det gikk fint etter vi kom sammen igjen sist, men der var også en episode rett etterpå hvor jeg var en hårsbredd fra å slå opp. Og begge gangene når vi er fra hverandre blir jeg avstandsforelsket i den ene etter den andre. Gjør selvfølgelig ingenting med det, men det er jo slitsomt og jeg får dårlig samvittighet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om utveksling ja, vi har vært fra hverandre før pga det også. Det gikk fint etter vi kom sammen igjen sist, men der var også en episode rett etterpå hvor jeg var en hårsbredd fra å slå opp. Og begge gangene når vi er fra hverandre blir jeg avstandsforelsket i den ene etter den andre. Gjør selvfølgelig ingenting med det, men det er jo slitsomt og jeg får dårlig samvittighet.

Det er jo en avveining, har hatt sånne tilfeller selv. Du blir usikker på om du går glipp av noe etc. Har heller ikke gjort noe med det, og erfaringen er at det går over relativt raskt..

Avstandsforhold er jo en grei måte å teste forholdet på, fordi du virkelig har mulighet til å være utro hvis du ønsker det. Har vært på utveksling selv to ganger og man gjør jo ikke annet enn å drikke, studere og treffe spennende mennesker.. Så hvis man klarer å holde fingrene fra fatet i denne perioden bryr man seg nok om den andre personen innerst inne :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et avstands forhold i snart 5 år nå. Bodde først sammen med kjæresten min i 6mnd, så fra han i 2,5. Så bodde vi sammen i 1 år og nå bor vi litt fra hverandre igjen. Jeg studerer så derfor er jeg vekk,

Det var for vår del både veldig givende og ekstremt utfordrende når jeg var hjemme det ene året i midten. Det tok tid å finne rutinen sammen og det tok tid å lære å hensynta den andre parten. Når man bor langt fra hverandre så blir man jo vant med å bare tenke på seg selv og sitt liv, også glemmer man litt at det plutselig er en annen som gjerne liker å bli inkludert når det skal taes en avgjørelse eller to,

For vår del gikk dette seg til etterhvert og vi kom mye sterkere ut av det på andre siden. I perioden nå etter at vi nå må bo fra hverandre igjen er det blitt mye enklere på en måte for vi vet at hverdagene funker. Men vi snakker mye med hverandr om at vi savner å våkne opp ved siden av hverandre de fleste dagene - men da har vi noe å se frem imot :)

Mange får det til, mange får det ikke til, men så lenge dere er enig og er villig til å gi det tid og jobbe for det så tror jeg det går supert :)

Anonymous poster hash: 233b3...bbb
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde fra hverandre i 3 år og flyttet sammen igjen. Var også redd for hvordan det skulle bli å se hverandre hele tiden igjen, men er virkelig deilig å våkne opp med han igjen, setter mye mer pris på tiden vår sammen :) 5 mnd er vel egentlig ingenting, kjedelig, men går nok helt fint.

Anonymous poster hash: d633f...62c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...