AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Min datter på 21 måneder elsker rosiner. Virker som hun syns det er veldig godt også er det jo stas med denne lille esken hun kan holde og spise av selv. Men hun kan godt spise en liten eske hver dag, det er dette hun maser om (bedre enn godteri selvsagt). Men så tenker jeg, hvor mye er for mye?? Og er det greit at hun spiser dette hver dag? Anonymous poster hash: 6fd47...28c
Gjest *kokos* Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Det er masse sukker i rosiner, så jeg ville ikke ha gitt det hver dag. Det kommer jo også an på hva hun spiser ellers, om hun spiser Prim, Gomme og syltetøy, som inneholder sukker, eller om hun spiser sunnere pålegg. Hva med å gi henne en liten neve til dessert istedet? Kan jo putte det i rosineska, og så bare gjemme bort resten av innholdet til seinere?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Syns rosiner har en dårlig effekt på magen.. Anonymous poster hash: 74624...3d7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 Nei, jeg ville ikke gitt det hver dag pga høyt innhold av soppgifter. Anonymous poster hash: af715...331
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Evt porsjoner ut i små søte eggeglass. Skader ikke som en liten dessert hvis hun ikke spiser mye annet godteri, er jo også naturlig sukker. Men ville nok begrenset det litt. Pass også på at magen hennes takler det, finnes de som ikke takler for mye rosiner.Anonymous poster hash: 72d4b...072
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Nei, jeg ville ikke gitt det hver dag pga høyt innhold av soppgifter. Anonymous poster hash: af715...331 På Matportalen ble det før anbefalt at man skulle holde seg til under 50 g i uken, dette ble nylig endret til at 6 bokser a 45 g i uka var ok. (Bare å google...)Anonymous poster hash: 72d4b...072
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Ca. 15 rosiner tilsvarer én frukt, så får du selv vurdere hvor mye du synes hun skal få. Anonymous poster hash: d8e0b...2f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå