AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Jeg har lest litt i forumet at noen matvarer kan gjøre deg deprimert, og andre matvarer kan gjøre deg "glad". Jeg sliter med depresjoner og mye nedstemthet, men vet ikka hva jeg skal unngå å spise, og hva jeg skal spise mer av. Noen som vet? Anonymous poster hash: ec331...0b2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Jeg har lest litt i forumet at noen matvarer kan gjøre deg deprimert, og andre matvarer kan gjøre deg "glad". Jeg sliter med depresjoner og mye nedstemthet, men vet ikka hva jeg skal unngå å spise, og hva jeg skal spise mer av. Noen som vet? Anonymous poster hash: ec331...0b2 Kutt ut rafinert sukker og flerumettet fett (alt av raske karbohydrater). Dette sammen gir en kort lykkefølelse og så går man ned i kjelleren når "virkningen" er over. Beste er ren mat. Ikke kjøp halvfabrikat (mye sukker i slikt. Til og med ferdige krydderblandinger inneholder mye sukker). Her er en bok om emnet - http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=129206 Og dette har virkelig noe for seg. Jeg har vært syk i mange år, men så tok jeg tak og skulle slanke meg, så kutta ut alt av raske karbohydrater og begynte å spise rent. Og det var som om en propp i systemet løsna. Brått var livet veldig bra og jeg ble sterkere og sterkere for hver dag. I løpet av noen få måneder ble jeg helt friskemeldt Anonymous poster hash: 1bbbf...8e2 1
litago2 Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 D-vitaminmangel er oppdaget hos mange med depresjon. Så - fisk, gjerne laks, makrell + ekstra lett melk osv som inneholder D-vit kan være positivt!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Mye bra svar over her. Anbefaler i tillegg oppskjært frukt og smoothies. Friske farger gjør meg iallefall glad, og jeg får en god følelse når jeg spiser sunt. Anonymous poster hash: 24bc6...fcc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 D-vitaminmangel er oppdaget hos mange med depresjon. Så - fisk, gjerne laks, makrell + ekstra lett melk osv som inneholder D-vit kan være positivt! D3 er veldig viktig ja. Dette hjalp meg mye. Men jeg har tatt ganske høye doser med D3 (2-3000 IE) og så mye fisk får jeg ikke i meg. Så jeg anbefaler tilskudd av D3 samt Magnesium. Anonymous poster hash: 1bbbf...8e2
Neket Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Aspartam er visst veldig fy for depresjon og andre psykiske plager?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Valnøtter og bananer er visst glad-mat.Anonymous poster hash: 50567...c00
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Valnøtter og bananer er visst glad-mat.Anonymous poster hash: 50567...c00 Og brokkoli. Anonymous poster hash: 1bbbf...8e2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #9 Skrevet 30. april 2014 Avokado og valnøtter. Anonymous poster hash: 1b716...928
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå