Smilla78 Skrevet 10. juni 2004 #1 Del Skrevet 10. juni 2004 Er dette mulig hvis jeg trener hver dag og spiser: Frokost: 2 stk rugsprø med philadelpia light Mellommåltid: En tynn vaffelplate eller et knekkebrød Lunch: Salat uten dressing med knekkebrød til eller 3 knekkebrød med makrell i tomat/skinke med tomat Mellommåltid: Eple eller banan Middag: Pasta med kjøttsaus (karbonadedeig med dolmio) eller kyllingfilet med tikka masala eller sursøt saus og ris eller kylling/skinkesalat, lasagne eller pizza med lite ost i helga. Rir en times tid hver dag og går/sykler en time hver dag. Drikker farris og cola light. Skal kose meg med godteri og litt potetgull kun lørdager. Er det mulig å gå ned de 2 kg på 10 dager da og gå ned ytterligere 5 kg på 1 måneds tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 10. juni 2004 #2 Del Skrevet 10. juni 2004 For det første: en så stor vektnedgang på så kort tid, er ikke sunn. Du klarer ikke å miste en så stor mengde fett på så kort tid uten å miste muskelvev, noe du sannsynligvis ikke vil. Muskelvev forbrenner fett, så hvis du slanker bort musklene, setter du også ned forbrenningen. Det andre er at det kostholdet du beskriver, nok vil få deg til å gå ned, men det er altfor lite mat til å opprettholde stoffskiftet ditt. Du må få i deg mer proteiner (de holder deg mett lenger), og langsomme karbohydrater (rugsprø er bra her), men for eksempel inneholder salat mest vann, og lite i form av energi, såfremt du ikke tilsetter proteinkilder som tunfisk, ost, kylling osv. Ferdigsauser ala Uncle Bens inneholder mye skjult sukker; det beste hadde vært hvis du kunne unngå halvfabrikata og heller lage det meste selv. Pasta inneholder også raske karbohydrater; ris er stort sett sunnere fordi karbohydratene er langsommere, dvs at de frigjøres mer over tid, og bidrar til et jevnere blodsukkernivå. Basmatiris har lavest GI, hurtigris er omtrent som pasta, vil jeg tippe, uten at jeg har tabellene i hodet. Mellommåltid bør være noe annet enn vafler; de inneholder stort sett raske karbohydrater og ikke noe særlig nyttige næringsstoffer. Frukt, grønnsaker eller en GROV brødskive med f.eks kokt skinke er en bedre ide. Du bør også passe på at du får i deg nok kalsium, drikk gjerne skummelt melk (som i tillegg til å inneholde lite fett, er en god proteinkilde). Den beste måten å gå ned i vekt på, er en VARIG endring av livsstilen, korte "crash"-kurer som denne bare gjør vondt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 10. juni 2004 #3 Del Skrevet 10. juni 2004 Litt off topic, men Ethereal: må få berømme deg for dine alltid svært gode kostholdstips! Kunnskapsrike, saklig og motiverende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 10. juni 2004 #4 Del Skrevet 10. juni 2004 Tusen takk, Jamila Jeg er ganske opptatt av trening, kost og ernæring (men akkurat i dag sitter jeg her med magen full av steinbit, poteter og rømmesaus; vi har besøk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 10. juni 2004 #5 Del Skrevet 10. juni 2004 Ethereal; er du supertrent, slank og sunn? HAr et inntrykk av at du er det Takk for at du er her på KG, vi trenger en som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå