Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker aloe vera produkter her? Hvordan er deres erfaringer?

Gjest constance90
Skrevet

Huden min tørket ut og produktene luktet fælt. Aldri igjen.

Skrevet

Hvilke aloe vera produkter prøvde du da?

Skrevet

Aloe vera gel er veldig godt etter voksing eller når jeg er solbrent eller har myggstikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker aloe vera gel i ansiktet. Er jeg flink å bruke den så får jeg ikke kviser/nupper i panna.

Bruker også aloe vera face wash og er fornøyd. Har brukt dette i flere år. Tørker ikke ut min hud i alle fall, og lukter ikke fælt. Jeg har sensitiv hud btw.

Anonymous poster hash: b45f0...0a1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker den fra Jäson, 98% aloe vera. Bruker den til alt etter behov. Fungerer toppers.

Anonymous poster hash: 620d2...115
Skrevet

Jeg bruker det dersom jeg blir solbrent, fungerer utmerket! Vet ikke hvilket merke den er, men er 98% aloe vera i den. Mannen som egentlig ikke har noe tro på kremer osv, har også begynt å bruke den når han er solbrent.. :fnise:

Vurderer å bytte til krem som klisser mindre, men da må man smøre seg oftere.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker den fra Jäson, 98% aloe vera. Bruker den til alt etter behov. Fungerer toppers.

Den prøvde jeg en gang, syntes den klisset veldig, så endte med å kaste den i søpla.

Anonymous poster hash: 89006...ebc

AnonymBruker
Skrevet

Den prøvde jeg en gang, syntes den klisset veldig, så endte med å kaste den i søpla.

Anonymous poster hash: 89006...ebc

Synes ikke den klisser så fælt, jeg. Den tørker fort inn på meg iallefall.

Skrevet

Bare morro å høre hvilke aloe vera produkter andre bruker..:) jeg selv bruker kun aloe vera produkter fra merket LR. Billige og veldig gode:)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Bare morro å høre hvilke aloe vera produkter andre bruker..:) jeg selv bruker kun aloe vera produkter fra merket LR. Billige og veldig gode:)

Hvilket merke er LR?

Skrevet

Vi bruker en aloe vera-gele som man får kjøpt i de fleste matbutikker. Den er veldig god å ha. En gang hadde vi et uhell på kjøkkenet ved at poden fikk noe kokende varmt vann på seg. Da spurta jeg bort til aloe vera-geléen, smurte på et tykt lag der han fikk det varme laget på seg og lot det være på til det trakk inn i huden. Slik fortsatte jeg til han hadde det bra igjen. Den lindrer og kjøler.

Vi har den også med oss på sommeren så vi kan smøre inn huden med den dersom vi blir brent av sola. Perfekt til det også, eventuelt hvis kroppen bare er slik at man kjenner godt at kroppen har fått mye sol på seg uten at man er direkte brent.

Anonymous poster hash: 540ac...8cc
Skrevet

Vi bruker en aloe vera-gele som man får kjøpt i de fleste matbutikker. Den er veldig god å ha. En gang hadde vi et uhell på kjøkkenet ved at poden fikk noe kokende varmt vann på seg. Da spurta jeg bort til aloe vera-geléen, smurte på et tykt lag der han fikk det varme laget på seg og lot det være på til det trakk inn i huden. Slik fortsatte jeg til han hadde det bra igjen. Den lindrer og kjøler.

Vi har den også med oss på sommeren så vi kan smøre inn huden med den dersom vi blir brent av sola. Perfekt til det også, eventuelt hvis kroppen bare er slik at man kjenner godt at kroppen har fått mye sol på seg uten at man er direkte brent.

Anonymous poster hash: 540ac...8cc

Dersom poden får kokende vann over seg skal h*n umiddelbart settes under rennende kaldt vann, så kles av mens h*n fortsatt sitter under vannet. Etter noen minutter skal vannet være lunkent så stakkars poden ikke blir nedkjølt i tillegg til å være forbrent. Poden skal sitte under vannet i ca 20 min. :opplyser:

Heldigvis gikk det bra med ungen, men kokende vann kan gi så alvorlige skader, spesielt på barn, at en alltid bør følge rådene fra eksperter og ikke tilfeldige råd fra diverse forum. Nedkjøling med kaldt vann gjør at vevet avkjøles slik at skaden begrenses til et mindre område og mindre alvorlighet. Det kan ofte være grensen mellom sterk 1. grads og svak 2. grads forbrenning. Aloevera vil bare avkjøle overflaten, og vil derfor ikke hindre skaden i å spre seg dypere i vevet.

Aloevera er veldig fint til å lindre hvis det gjør vondt senere. Det er også helt fint å bruke på solforbrenning.

Anonymous poster hash: fb43b...d8a

Skrevet

Ryddet for reklame.

- Avalon, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...