Gå til innhold

Lim på kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå!

Har et aldri så lite spørsmål angående bruk av lim direkte på huden, til de som tilfeldigvis av en eller annen grunn har erfaring når det kommer til dette. Jeg prøver lykken i alle fall.

Kort fortalt: Jeg trenger å bruke lim/godt flytende feste på huden til en venninne av meg. Så og si hele overkroppen skal dekkes best mulig av små papirbiter (altså ikke veldig tunge gjenstander), men trenger da selvfølgelig noe å feste dette med. Noen tips der ute til hva man kan bruke for å få dette til å sitte godt, men samtidig helst ikke ødelegge huden til frøkna? Er et stort pluss om man ikke trenger å kjempe en brutal kamp i dusjen med å få dette av igjen.

Folk som jobber innenfor teatersminke og den slags bruker vel noe innenfor dette? Noen som vet hva en sånn eventuell profesjonell "lim-type" kan hete, eller eventuelt har et helt annet forslag til klebende middel? Er åpen for det meste, altså. :tommel:

Skrevet

Prøv med honning. Det skal i det minste være direkte bra for huden. ;)

Gjest earthquake
Skrevet

Vippelim kan fint brukes på kroppen, men det kan jo bli dyrt om det er snakk om mye lim som skal brukes.

• Liker 1
Skrevet

Mel og vann? Men det varer jo ikke så lenge.

Skrevet

Prøv med honning. Det skal i det minste være direkte bra for huden. ;)

Har vært innom tanken der, men tror det muligens ikke sitter særlig godt. Spesielt om huden blir varm, ser for meg at det kan smelte og renne litt. Kanskje ikke så aktuelt ettersom vi skal være ute heller, tiltrekker seg nok en del insekter med den lukta der :fnise:

Skrevet

Vippelim kan fint brukes på kroppen, men det kan jo bli dyrt om det er snakk om mye lim som skal brukes.

Siden hele overkroppen må tildekkes så sprekker nok budsjettet der, haha

Skrevet (endret)

Har du en panduro i nærheten? Eller en annen hobbybutikk? Det finnes noe som heter hudlim.

Endret av dillyduzit
Skrevet

Har du en panduro i nærheten? Eller en annen hobbybutikk? Det finnes noe som heter hudlim.

Jeg har i hvertfall ikke noe problem med å komme meg dit. Skal google det, tænkju!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i hvertfall ikke noe problem med å komme meg dit. Skal google det, tænkju!

Skulle egentlig poste en liten link, men så bestemte hele internett seg for å bli bitch. Fortell meg gjerne om det funker om du går for det, trenger nemlig hudlim selv!

Skrevet

Skulle egentlig poste en liten link, men så bestemte hele internett seg for å bli bitch. Fortell meg gjerne om det funker om du går for det, trenger nemlig hudlim selv!

Haha, den er grei! Trenger jo å bruke en del så...

• Liker 1
Skrevet

Spirit gum eller liquid latex. Dette er spesialeffekts-sminke som er ment til å brukes på huden. Vet dessverre ikke de norske navnene på dette, men dette får du ihvertfall kjøpt på Ebay :)

Skrevet

Mener de selger flytende latex til sminkebruk på Standard. De har i alle fall gjort det tidligere.

Skrevet

Spirit gum eller liquid latex. Dette er spesialeffekts-sminke som er ment til å brukes på huden. Vet dessverre ikke de norske navnene på dette, men dette får du ihvertfall kjøpt på Ebay :)

Okay, du har ikke tilfeldigvis noen anelse om hvor mye dette eventuelt kan koste? (For all del, jeg kan jo forsåvidt google det selv også)

Skrevet

Okay, du har ikke tilfeldigvis noen anelse om hvor mye dette eventuelt kan koste? (For all del, jeg kan jo forsåvidt google det selv også)

Det kommer an på hvor mye du skal ha, men for eksempel så koster en 10 ml flaske med Spirit gum ca 50 spenn inkludert frakt :) Om du bruker Spirit gum så må du ha spirit gum remover, men den er heller ikke så dyr. Tror jeg ville anbefalt Spirit gum til ditt bruk, liquid latex er mer for å lage spesialeffekter på kroppen.

Skrevet

Det kommer an på hvor mye du skal ha, men for eksempel så koster en 10 ml flaske med Spirit gum ca 50 spenn inkludert frakt :) Om du bruker Spirit gum så må du ha spirit gum remover, men den er heller ikke så dyr. Tror jeg ville anbefalt Spirit gum til ditt bruk, liquid latex er mer for å lage spesialeffekter på kroppen.

Aaah, tusen takk!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...