Gå til innhold

"hjelpesending"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere...

I dag fikk jeg telefon fra min beste venninne, )som forøvrig skal være min forlover neste år). Jeg holder på å arrangere et utdrikningslag for en annen, og nå måtte hun takke nei til å bli med fordi hun ikke har råd. Hun har ca 2,- å leve på en god stund framover, har bil og to hester. Hun er en stolt personlighet, som ikke har sagt ifra noe hjemme om hvordan ståa er. og jeg vet at dersom jeg hadde konfrontert dem, hadde hun ikke blitt direkte glad!!

Jeg tilbød henne å dekke de utgiftene hun får med å være med på laget, og hun skulle se om hun kunne få det til.

Så spurte jeg henne om hvordan hun skulle greie å skaffe seg mat. Og hun måtte innrømme at det kom til å bli vanskelig. Jeg hadde lyst til å tilby henne diverse varer, men jeg gjorde det ikke, da jeg vet at hun bare ville nektet å ta imot. (Stae vesen!)

Nå spekulerer jeg på å lage en "matpakke" til henne allikevel. En eske bestående av brød, litt pålegg, drikke osv. Det mest nødvendige. Og det er da jeg lurer: Er det dumt av meg, bør jeg la være å blande meg, og heller bare vite at hun sliter og sannsynligvis går rundt sulten framover? Eller skal jeg gjøre som jeg har lyst til å gjørm, og bare drite i hva hun sier?

Hva hadde du gjort hvis du var henne og/eller meg?

Og hva bør en slik pakke inneholde, synes du?

Skrevet

Jeg synes du skal gjøre det. Det setter hun nok pris på når hun først har fått det. Brød, pålegg, juice/melk, posesupper/gryteretter (eller annen middag som går raskt å lage) og litt frukt og grønt holder nok liv i henne en stund. :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Gjør det! For å "hjelpe" henne litt hvis hun er veldig stolt, kan du jo si at en annen gang må hun hjelpe deg med et eller annet hvis du trenger det.

Skrevet

En venninne av meg fikk en hel eske med pasta, mel, posesupper og lignende i julegave fra ei annen venninne et år hun hadde dårlig råd, og syntes det var det best hun noengang hadde fått. Hva med en dårlig kamuflert "bursdags/navnedags/forskudds/etterskudds/takk-for-at-du-er-til"-gave?

Skrevet

Jeg syns du skal gjøre det, det viser hvor mye du setter pris på henne.

Eventuelt kan du jo sette en kurv utenfor døra hennes og legge ved et koselig brev, da blir hun nok glad. alle kan trenge litt hjelp inniblandt, og denne gangen var det henne :)

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg er også stolt. Jeg hadde ikke likt det... Dumt men det er bare slik jeg er :-? ... Kanskje du kunne lånt henne noen penger? Det er vel ikke så enkelt det heller kanskje...

tusjen

Gjest Jamila
Skrevet

Jeg hadde likt å få det, men kamuflert som en "gratulerer med et eller annet" som Pbrina foreslår. Syns det var en god tanke for en venninne i nøden :)

Gjest Gjesta
Skrevet

En kjempefin ting å gjøre for sin beste venninne! :)

K

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde nok gjort det! :)

Ting du kan putte i pakken kan f.eks være:

brød, knekkebrød?

melk, juice? 1fl saft?

ost,

frukt,

grønnsaker,

kjøttdeig,

gryterett,

melkesjokolade (ikke en nødvendighet, jeg vet...)

Clea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...