AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Å, har vært litt oppgitt over de over oss i kveld. Vi bor på bakkeplan i en lavblokk, flyttet hit i vinter med baby som nå er snart 6 mnd. Har gått greit til nå men siste uke har jeg merket noe som kan bli et potensielt problem fremover. Vi har nemlig barnerommet nesten rett under verandaen til de over, og både forrige helg og denne har de sittet ute lenge på hverandaen og snakket om kvelden. Problemet er at prinsesse vår trenger å ha det helt knyst rundt seg når hun sover, hun er veldig var på lyder og vi har aldri på høy lyd på tv eller snakker høyt om kvelden. Men når naboene sitter ute å prater er det da rett over rommet hennes der hun ligger å sover.... I kveld var jeg veldig urolig for at hun ikke skulle få sove godt fordi under suppen på dagen var hun litt urolig så jeg måtte ta henne opp flere ganger fordi hun ikke sov godt. Da jeg la henne i kveld hørte jeg at naboene satt ute så jeg gikk ut og ropte opp til de at de skulle være klar over at det lå en baby rett under de som våkner lett. Da sa de bare: vi bråker da vel ikke så fælt? Og jeg sa at hun våkner av all lyd. Fikk da bare ok til svar. Men en time senere hørte jeg at de lo der oppe, og da gikk jeg bare ut og så opp mot dem. De satt med tepper på, så følte de gjorde det litt på trass, at det ikke var særlig behagelig. De satt også røyka, og jeg synes det er lukomfortabelt i tilfelle vi trenger å lufte på barnerommet, selv om det ikke blåser ned der. Er litt hønemor og vil ikke at jenta mi skal bli utsatt for passiv gift selv om selve røyken ikke kommer inn der Regner med dere kanskje synes jeg er litt for hønemor, men helt ærlig er det ikke naturlig å rette seg litt inn når man får vite at en baby ligger og sover rett under deg og kan våkne når som helst? Heldig vis våknet hun ikke i kveld, men tror det var bare flaks å at hun var ekstra trøtt siden duppen ikke ble så god. Jeg føler kanskje ikke jeg fikk forklart det godt nok til dem eller de ikke forsto at hun er ekstra var på lyder.Anonymous poster hash: 0fdc3...843
Populært innlegg Gjest RompeRusk Skrevet 26. april 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 26. april 2014 Dere får bytte rom da, dersom problemet er så ille. Er naboene normalt stille og ikke bråker uvanlig høyt stiller dere litt urimelige krav 95
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 Populært innlegg #3 Skrevet 26. april 2014 Beklager, men du kan ikke forvente at naboene skal være stille som mus etter babyens leggetid. Går utifra at denne leggetiden er mange timer tidligere enn det voksne folk går til sengs? Jeg hadde ihvertfall blitt direkte sur hvis en nabo hadde "nektet" meg å bruke min egen balkong på kveldstid i den korte sommeren vi har her i Norge. Etter 23.00 skal det være stille. Ikke etter 19.00. Så dette problemet bør du nok forsøke å løse på en annen måte. Anonymous poster hash: 38a41...bd3 87
absinthia Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 (endret) Dere kan bytte rom, eller begynne å " bråke" i en jevn dur, slik at barnet blir mer vant til lyder. Av de jeg vet med barn som er lydvare er det merkverdig nok bare førstegangsforeldre som har lydvare barn. Endret 26. april 2014 av absinthia 32
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Jeg ville mest sannsynlig innrettet meg og sluttet å bruke verandaen helt, men det er fordi jeg lar meg tråkke på. Jeg synes du er helt urimelig som skal nekte noen helt vanlig bruk på verandaen. Jeg kan forstå det om det er hver kveld langt på kveld, men at de velger å nyte de dagene med fint vær som har vært nå, med rolig prat og kos på verandaen unner jeg dem fult ut. Og du kan heller ikke nekte dem å røyke, spesielt med tanke på at røyken som regel siver opp. Naboen under oss røyker på altanen med gjevne mellomrom og vi må jo bare godta det, selv om vi får røyk inn verandadøren. Skulle hun gått ut på andre siden hadde vi fått det inn soveromsvinduet. Vi betalte ekstra for å få leilighet med veranda, og jeg hadde blitt sur om noen skulle nekte meg å bruke den når det endelig er fint vær, men selvsagt alt med måte. Man kan ikke sitte og hoie og skrike å ha musikken på full guffe. Men å kose seg med noen glass vin, grille og prate må være lov. Du er altfor hønemor og direkte vanskelig. Du får bytte rom til barnet. Anonymous poster hash: 03edc...128 34
Zess Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Akkurat det med røyken ville jeg ikke bekymret meg for, den siver stort sett oppover, ikke ned. Når det gjelder lyder lurer jeg ofte på om slikt ikke handler mye om tilvenning. Hvis barnet blir vant til at det er superstille når hun sover, eller vice versa, så innretter hun etter hvert sovevanene deretter? Uansett ville jeg sett det an, og dersom du ser at barnet ikke får sove på grunn av bråket, ringt på døra og sagt på en hyggelig måte at "Hør her, men dette funker dessverre dårlig, kan dere være så snill og ..." Tror dessverre de fleste responderer dårlig på å bli ropt til og skult på fra etasjen under. 11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Syntes du stiller urimelige krav til naboene dine. De bor der de og, og skal ikke være nødt til å være stille etter klokken 19:00 for å ta hensyn til deres baby. Folk har retten til å gjøre hva de selv vil på sin eiendom, om det skal være røyking, latter eller en fest i ny og ne. Jeg hadde faktisk blitt irritert på deg hadde jeg vært dem, og lurt på hvorfor i all verden dere skal ha barnerommet rett under et sted som er kjent for sosialt samvær. Anonymous poster hash: 63c90...1fe 27
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Da jeg la henne i kveld hørte jeg at naboene satt ute så jeg gikk ut og ropte opp til de at de skulle være klar over at det lå en baby rett under de som våkner lett. Da sa de bare: vi bråker da vel ikke så fælt? Og jeg sa at hun våkner av all lyd. Fikk da bare ok til svar. Men en time senere hørte jeg at de lo der oppe,Anonymous poster hash: 0fdc3...843 Så naboene får ikke LE på sin egen terrasse en gang i timen?? Her er det dere som må finne på noe annet med babyen, du kan ikke kreve at naboene skal være musestille hver eneste dag fra babyens leggetid. Rimelig stillhet etter klokken 23 kan dere forvente. Men selv da må man faktisk tåle at folk beveger seg og snakker sammen. Ellers får dere flytte på landet. Anonymous poster hash: 199e9...f71 36
Populært innlegg Hypnotica Skrevet 26. april 2014 Populært innlegg #9 Skrevet 26. april 2014 Hahaha, her er det nok naboene dine som burde være oppgitt over deg, TS og ikke omvendt! Verden stopper virkelig ikke opp bare fordi at du har skaffet deg en baby! Naboene dine har kjøpt egen leilighet og har like mye rett på å få "breie seg", som det du har. At du ropte opp til dem, og faktisk gikk ut på plenen senere og "kikket stygt" på dem, synes jeg var langt over grensa, og jeg hadde virkelig blitt provosert av deg. Nå er våren og sommeren her, og jeg håper virkelig at naboene dine benytter seg av dette med både hyggelig grilling og koselige samtaler ute på verandaen om kveldene. Du hadde tildels fått min medlidenhet dersom det var snakk om høyt musikkbråk, eller festing - men kommunikasjon og latter? NEI. FY skam deg! 57
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Å, har vært litt oppgitt over de over oss i kveld. Vi bor på bakkeplan i en lavblokk, flyttet hit i vinter med baby som nå er snart 6 mnd. Har gått greit til nå men siste uke har jeg merket noe som kan bli et potensielt problem fremover. Vi har nemlig barnerommet nesten rett under verandaen til de over, og både forrige helg og denne har de sittet ute lenge på hverandaen og snakket om kvelden. Problemet er at prinsesse vår trenger å ha det helt knyst rundt seg når hun sover, hun er veldig var på lyder og vi har aldri på høy lyd på tv eller snakker høyt om kvelden. Men når naboene sitter ute å prater er det da rett over rommet hennes der hun ligger å sover.... I kveld var jeg veldig urolig for at hun ikke skulle få sove godt fordi under suppen på dagen var hun litt urolig så jeg måtte ta henne opp flere ganger fordi hun ikke sov godt. Da jeg la henne i kveld hørte jeg at naboene satt ute så jeg gikk ut og ropte opp til de at de skulle være klar over at det lå en baby rett under de som våkner lett. Da sa de bare: vi bråker da vel ikke så fælt? Og jeg sa at hun våkner av all lyd. Fikk da bare ok til svar. Men en time senere hørte jeg at de lo der oppe, og da gikk jeg bare ut og så opp mot dem. De satt med tepper på, så følte de gjorde det litt på trass, at det ikke var særlig behagelig. De satt også røyka, og jeg synes det er lukomfortabelt i tilfelle vi trenger å lufte på barnerommet, selv om det ikke blåser ned der. Er litt hønemor og vil ikke at jenta mi skal bli utsatt for passiv gift selv om selve røyken ikke kommer inn derRegner med dere kanskje synes jeg er litt for hønemor, men helt ærlig er det ikke naturlig å rette seg litt inn når man får vite at en baby ligger og sover rett under deg og kan våkne når som helst? Heldig vis våknet hun ikke i kveld, men tror det var bare flaks å at hun var ekstra trøtt siden duppen ikke ble så god. Jeg føler kanskje ikke jeg fikk forklart det godt nok til dem eller de ikke forsto at hun er ekstra var på lyder.Anonymous poster hash: 0fdc3...843 Du er ikke hønemor, men en kravstor mor som tror at verden kretser om deres lille prinsesse. Naboene må jo få lv til å sitte ute på verandaen, å når de først sitter der så må de få lov til å prate. Hvis ikke dere kan innrette dere etter at det finnes en verden utenfor deres vegger så får dere flytte langt ut på landet der dere ikke har naboer. Makan til kravstort menneske du er. Anonymous poster hash: fa975...033 34
SiMa Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 Hva venter du naboene deres skal gjøre? La være å bruke verandaen? Hviske til hverandre og aldri le? Du reagerer på at de sitter ute med pledd, at de røyker og lers.i foretrekker det fremfor å skynde seg ut og ta en kjapp røyk. Og selv om det er kaldt, er vårlufta deilig. Jeg kan fint sette meg ute og nyte våren selv om det betyr at jeg må ha pledd og ullgenser. Tviler på at de sitter ute "på trass" som du antyder. Og de har tydeligvis hørt deg, de snakket roligere etter at du sa fra, men etter en time hadde de glemt prinsessa deres, og var mer opptatt av sine egne liv. Jeg skjønner at du helst ikke vil at småen skal vekkes, men det er jo til en viss grad også en tilvenning. Når hun blir vant til at det er litt lyder/prating ovenfra kommer det nok til å gå greit med sovinga. 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Ville rett og slett valgt et annet rom som barnerom. Det er helt urimelig å forvente at naboene ikke skal sitte ute på sin egen veranda i varmen nå fremover, bare fordi barnet ditt skal sove. Anonymous poster hash: 050c6...3e3 11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #13 Skrevet 26. april 2014 Jeg tror at dette er en trolletråd, at det er noen som kjeder seg ikveld. Å hvor har det blitt av ts siden hun startet denne trolletråden? Anonymous poster hash: fa975...033 19
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 TS her. Virkelig?.? Ingen av dere ville tatt hensyn til en sovende baby? Jeg må innrømmet at jeg synes det er litt rart. Ser ikke poenget med at de skal sitte der ute uansett når det tydeligvis er nødvendig med tepper. Det er ikke så lytt inne, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan flytte seg inn. Vi kan ikke bare flytte barnerommet først og fremst fordi det kan være mer bråkete på andre siden pga trafikk, og fordi vi nylig har pusset opp. Så ikke for meg st dette kom til å bli et problem, men jeg er kanskje naiv.Anonymous poster hash: 0fdc3...843 1
Zilas Skrevet 26. april 2014 #15 Skrevet 26. april 2014 Herregud. Les det du skriver en gang til TS. Må si jeg ler godt her jeg sitter.. Jeg forventet nemlig å lese om alskens fyllefesting, orientalsk dans, bongotrommer og dansbandmusikk. Men nei, fordi du har unge skal ikke resten av blokka kunne oppholde seg utomhus etter kl 7? Lyd venner da barnet seg til.. sitter du og mannen din i hvert deres hjørne av sofaen mens dere legger hver deres kabal (musestille selvfølgeig, lille nurket må ikke våkne må vite)? jeez 31
Gjest Timber Skrevet 26. april 2014 #16 Skrevet 26. april 2014 Beklager, men verden snurrer ikke rundt deres lille prinsesse. Her er det ikke naboene som er vanskelige, men du. Du kan hverken forvente eller forlange at folk ikke skal kunne bruke sin egen veranda. I tillegg til at du oppfører deg noe spesielt... Skal du ha det dørgende stille når prinsessa sover, må du flytte et sted uten naboer.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #17 Skrevet 26. april 2014 TS her. Virkelig?.? Ingen av dere ville tatt hensyn til en sovende baby? Jeg må innrømmet at jeg synes det er litt rart. Ser ikke poenget med at de skal sitte der ute uansett når det tydeligvis er nødvendig med tepper. Det er ikke så lytt inne, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan flytte seg inn. Vi kan ikke bare flytte barnerommet først og fremst fordi det kan være mer bråkete på andre siden pga trafikk, og fordi vi nylig har pusset opp. Så ikke for meg st dette kom til å bli et problem, men jeg er kanskje naiv.Anonymous poster hash: 0fdc3...843 Jeg ville tatt hensyn for eksempel hvis jeg hadde en høylytt fest og fikk beskjed om å dempe det, fordi barn sover. Men jeg ville ikke latt være å bruke min egen hverandre, sitte ute og le en varm vårdag, kun fordi barnet ikke tåler noe lyd i det hele tatt, nei. Når man bor i blokk så er en del av det å ha naboer tett på, og da kan man ikke forvente at det er musestille tidlig på kvelden, bare fordi det er det som passer dere best. Anonymous poster hash: 050c6...3e3 14
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #18 Skrevet 26. april 2014 TS her. Virkelig?.? Ingen av dere ville tatt hensyn til en sovende baby? Jeg må innrømmet at jeg synes det er litt rart. Ser ikke poenget med at de skal sitte der ute uansett når det tydeligvis er nødvendig med tepper. Det er ikke så lytt inne, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan flytte seg inn. Vi kan ikke bare flytte barnerommet først og fremst fordi det kan være mer bråkete på andre siden pga trafikk, og fordi vi nylig har pusset opp. Så ikke for meg st dette kom til å bli et problem, men jeg er kanskje naiv.Anonymous poster hash: 0fdc3...843 De sitter ute fordi de nyter det. Det er jo en grunn til at folk setter opp elektriske stråleovner og gassovner ute, det er jo fordi de vil nyte kveldene så lenge som mulig. Samme blir det med pledd. Vi har pledd liggende i putekassen som vi tar over oss når det begynner å bli kveld. Og spesielt hvis de røyker så syns de sikkert det er kjekt å sitte ute. Du er særdeles urimelig. Bytt rom til barnet. Anonymous poster hash: 03edc...128 24
hjärterdam Skrevet 26. april 2014 #19 Skrevet 26. april 2014 Håper dette er trolling. En baby kan ikke diktere naboenes kveldssysler, og iallefall ikke når det bare er snakk om å sitte på egen veranda. Om du ikke ser det må dere nesten flytte på landet uten naboer. 11
kulu-kulu Skrevet 26. april 2014 #20 Skrevet 26. april 2014 Jeg skal gi deg et godt råd : Ha på tv , snakk med samboeren din med vanlig volum i stemmen , skramle gjerne litt med ting og tang. Skal love deg at prinsessa di venner seg fort til lydene. Man kan ikke forvente at naboer ikke kan sitte på verandaen . Når hun skal starte i bhg , så sover hun mest sannsynlig ute i vogn. Storbarn kommer til å være ute og leke , de leker ikke stille! Kanskje er det trafikk-støy der , anleggs arbeid , helikopter som flyr over bhg etc.. Jenta mi sov seg igjennom nyttårsaften , og jeg skal love deg at det bråkte , hun var den gangen 2 mndr . Lykke til 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå