Gå til innhold

Kattedo med lokk, hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten vår roter veldig når hun bruker kattedoen (ligger kattesand rundt hele kassen). Vi kjøpte derfor ny kasse med lokk, men hun tør ikke bruke den. Har prøvd å åpne "døren", slik at hun kan se at det er doen hennes, men hun vil ikke bruke den. Noen som vet hvordan katten kan lære seg dette?

Anonymous poster hash: 43a1a...0fd

Skrevet

Funket det?

Vi gjorde det helt gradvis med katten vår. Hadde først kun kassa og ingenting over. Etter en uke så tok vi på lokket men tok av frontpartiet. Deretter tok vi på frontpartiet, men tror vi løfta døra slik at den stod oppe noen dager før vi lot døra også henge foran. Katten fant fint ut av det og virket ikke redd/skeptisk til å bruke doen. Kommer fremdeles en del sand rundt kattedoen da, men mye mindre enn før :)

Skrevet

Da jeg kjøpte overbygd kattedo, var jeg nøye på å legge gammel kattesand sammen med ny i den nye kassa, sånn at pus skulle lukte at her hadde hun vært før.

Etter omtrent et døgn uten at hun hadde vært i kassa på egenhånd, tok jeg saken i egne hender og dyttet henne forsiktig, men bestemt gjennom luka og da åpnet alle sluser seg med både tiss og bæsj. Etter det gikk hun i kassa helt selv. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...