AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 En amatør på kjøkkenet trenger litt hjelp av dere Jeg lager pasta med denne sausen: http://www.consuming.co/2014/03/pastasaus-med-ricotta-parmesan-fra-ica-selection/ Jeg liker den godt siden den smaker så mye parmesan. Men synes den blir litt kjedelig også. Så da lurer jeg, hvilke krydder ville dere hatt i? Jeg laget pasta bolognese en gang og hadde kanel i, det var kjempegodt! Men jeg er usikker på om kanel ville passet sammen med denne sausen? Den står til kok nå, med kjøtt og løk og litt hakkede tomater i hittil, så hadde blitt veldig glad om noen kom med tips til meg Anonymous poster hash: 7219b...630
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Hvitløk, chilli og pepper? Hvitløk må alltid med.. Anonymous poster hash: 1dbef...faa 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 hvitløk eller chilli Anonymous poster hash: 17cca...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 hvitløk eller chilli Anonymous poster hash: 17cca...7d5 Hvitløk OG chilli Anonymous poster hash: 1dbef...faa 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Nå er en halv hakket hvitløk oppi gryta Har ikke chili desverre for meg! Syns fortsatt den er litt lite fyldig, hvis dere skjønner hva jeg mener? Men jeg vet ikke hva jeg skal tilsette for å gjøre den mer fyldig... TS Anonymous poster hash: 7219b...630
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Nå er en halv hakket hvitløk oppi gryta Har ikke chili desverre for meg! Syns fortsatt den er litt lite fyldig, hvis dere skjønner hva jeg mener? Men jeg vet ikke hva jeg skal tilsette for å gjøre den mer fyldig... TS Anonymous poster hash: 7219b...630 Hakkede tomater? Løk? Paprika? Anonymous poster hash: bea8d...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Nå er en halv hakket hvitløk oppi gryta Har ikke chili desverre for meg! Syns fortsatt den er litt lite fyldig, hvis dere skjønner hva jeg mener? Men jeg vet ikke hva jeg skal tilsette for å gjøre den mer fyldig... TS Anonymous poster hash: 7219b...630 Fyldig i smaken eller fyldig i konsistensen? Anonymous poster hash: bea8d...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Takk for tips, har allerede løk og hakkede tomater i Fyldig i både smak og konsistens kanskje mest i smaken. Noen som vet om kanel ville passet? Jeg synes det gjorde så mye i bolognese-sausen, men er redd for at det kræsjer med denne? Anonymous poster hash: 7219b...630
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Takk for tips, har allerede løk og hakkede tomater i Fyldig i både smak og konsistens kanskje mest i smaken. Noen som vet om kanel ville passet? Jeg synes det gjorde så mye i bolognese-sausen, men er redd for at det kræsjer med denne? Anonymous poster hash: 7219b...630 Paprika-krydder? Har du olje i sausen? Fett får frem smakene Anonymous poster hash: bea8d...9dc
Pawn Hearts Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Timian? Basilikum? Oregano? Sikkert for sent nå uansett, men du kan jo prøve det en annen gang.
Gjest Citronella Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 For fyldighet kan en god klatt smør eller en klunk med god olivenolje gjøre susen. Eventuelt en skvett med fløte. En skvis med sitron er også en bra smaksforsterker. Jeg bruker sitron i de fleste av mine sauser.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 26.4.2014 den 22.48): En amatør på kjøkkenet trenger litt hjelp av dere Jeg lager pasta med denne sausen: http://www.consuming.co/2014/03/pastasaus-med-ricotta-parmesan-fra-ica-selection/ Jeg liker den godt siden den smaker så mye parmesan. Men synes den blir litt kjedelig også. Så da lurer jeg, hvilke krydder ville dere hatt i? Jeg laget pasta bolognese en gang og hadde kanel i, det var kjempegodt! Men jeg er usikker på om kanel ville passet sammen med denne sausen? Den står til kok nå, med kjøtt og løk og litt hakkede tomater i hittil, så hadde blitt veldig glad om noen kom med tips til meg Anonymous poster hash: 7219b...630 Ta på cayene pepper og pepper. Det dekker de primære smaksløkene. Lykke til og god middag Anonymkode: 35a32...0e4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ta på cayene pepper og pepper. Det dekker de primære smaksløkene. Lykke til og god middag Anonymkode: 35a32...0e4 Seriøst, tråden er fra 2014 Anonymkode: bc80a...8f6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå