Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kronisk syk og venter på time hos spesialist som NAV ønsker vurdering fra i forbindelse med at de ønsker at jeg søker uføretrygd. Isted gikk jeg gjennom gamle aviser og reklame, og da ramlet det ut et brev fra NAV som må ha ligget inni en av disse. I brevet sto det at jeg skulle ha møtt på et gruppemøte for to dager siden! Jeg visste jo ikke om dette, og nå er jeg kjemperedd. Jeg skal selvfølgelig ringe på mandag og forklare, men jeg klarer ikke slappe av. I brevet står det at man mister ytelsen om man ikke møter opp. Min "forklaring" kan nesten virke like tåpelig som at bikkja spiste leksene, så jeg er redd de ikke vil tro meg. Hva har jeg egentlig gått glipp av? Det står bare "gruppemøte" i brevet. Hva pleier det å bety? Jeg håper det er mulig at jeg kan lese meg opp på emnet eller noe slik at jeg kan vise saksbehandler at jeg ikke mente å skulke unna.

Anonymous poster hash: 93368...b48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du forklarer uansett bare hva som har skjedd, og jeg tror ikke de gjør noe med ytelsen din pga situasjonen du er i. Det går nok bra skal du se :hug:

Anonymous poster hash: 5161e...f78
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo heller bare si at du var syk med influensa og helt glemte av timen. Så slipper det å høres ut som en merkelig løgn (selv om det er sant). Har gjort det flere ganger selv.

Anonymous poster hash: cd8b6...c06
AnonymBruker
Skrevet

hehe, jeg fikk brevet mitt om møte samme dag som møtet så jeg måtte jo bare ringe nav å si ifra. han flira godt, men godtok jo svaret :P jeg sa jo det at han fikk sette meg opp neste gang så skulle jeg komme da :)

Anonymous poster hash: bf56c...a4b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å fortelle sannheten, men jeg så redd for at de ikke vil tro meg. Hva pleier slike gruppemøter å gå ut på? Jeg bare vært på ett og da var det fem timer om hvordan man skal sende inn meldekort, så hvis det er noe liknende klarer jeg jo å lese meg opp på nav.no.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som vet hva disse gruppemøtene pleier å handle om?

Gjest Blomst83
Skrevet

Du kan vel spørre om det samtidg som du ringer ang timen du ikke møtte opp på?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg tenkte at hvis noen her visste hva møtene pleier å handle om så kunne jeg lese meg opp på det i dag slik at jeg kan vise saksbehandler at jeg ikke mente å skulke unna.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det blir det samme, men da jeg fikk dagpenger måtte jeg på møter hos nav hver tredje mnd. Det var bare informasjonsmøter der de viste oss hvordan nettsiden fungerte og snakket om jobbsøking.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det blir det samme, men da jeg fikk dagpenger måtte jeg på møter hos nav hver tredje mnd. Det var bare informasjonsmøter der de viste oss hvordan nettsiden fungerte og snakket om jobbsøking.

Viste dere hvordan nettsiden fungerte? Snakket om jobbsøking? Du verden. Hadde de tilbudt meg det som arbledig, så vet jeg ikke hva jeg hadde svart. Som arbledig vet du vel hvordan nettsiden fungerer, og du vet vel hva det vil si å søke jobb.

Anonymous poster hash: 43885...fd7

Skrevet

Det er stort sett bare informasjonsmøter de gruppemøtene, der man får vite om rettigheter og plikter og diverse sånn. Du mister ikke ytelsen om du har mistet et møte, men gjentatte

AnonymBruker
Skrevet

Viste dere hvordan nettsiden fungerte? Snakket om jobbsøking? Du verden. Hadde de tilbudt meg det som arbledig, så vet jeg ikke hva jeg hadde svart. Som arbledig vet du vel hvordan nettsiden fungerer, og du vet vel hva det vil si å søke jobb. Anonymous poster hash: 43885...fd7

Møtene/kursene (som alltid blir gitt beskjed om få dager før) har bare et poeng: å sjekke om du er i tilstrekkelig nærhet til å møte opp. NAV er helt åpne om dette. De har derfor ikke noe særlig til innhold.

Anonymous poster hash: 7e041...f5b

Skrevet

Viste dere hvordan nettsiden fungerte? Snakket om jobbsøking? Du verden. Hadde de tilbudt meg det som arbledig, så vet jeg ikke hva jeg hadde svart. Som arbledig vet du vel hvordan nettsiden fungerer, og du vet vel hva det vil si å søke jobb. Anonymous poster hash: 43885...fd7

Jepp. Etter andre møte om akkurat det samme så var jeg ganske forbanna kan man si. Jeg sa klart ifra hva jeg syntes. Jeg hadde i tillegg jobbet mesteparten av tiden jeg gikk på dagpenger (vikariat, litt til og fra) så skjønte ikke helt hvorfor jeg måtte på disse møtene, var jo ikke som om jeg ikke gjorde noe for å få meg jobb.

De skjønte hva jeg mente og skulle ta det videre, men kjenner jeg systemet rett så fortsetter det nok bare sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...