Gå til innhold

Vondt kne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal legen i morgen, men jeg skriver likevel. I en måned har jeg hatt veldig vondt i kneet. Jeg er usikker på hva som har utløst det. Det gjør vondt når jeg har sittet på huk, og skal reise meg opp. Det er akkurat som noe har låst seg, og jeg nesten ikke kommer opp igjen. Det gjør også vondt å gå trapper. Det plager meg ikke hele tiden når jeg går, men det stivner lett når jeg sitter stille, og blir plagsomt når jeg går lenge på harde gulv (dumt når jeg jobber på sykehus...).

Noen som har en ide om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å vri på kneet i ulike retninger når det er utstrakt. Dersom dette går smertefritt tror jeg du kan utelukker noen særlig alvorlige skader. Kanskje du har betennelse i kneet. Jeg fikk denne diagnosen etter å ha jogget en laaaang tur på bare asfalt, og spilt en fotballkamp på hard grus like etterpå. Hadde, som du, problemer når jeg måtte bøye kneet. Ta deg en tur til legen, så får du råd og evt. tabletter som fjerner betennelsen...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som kan være galt, men vil bare fortelle deg hvor viktig det er med gode dempende sko!

Viktig når du går og står mye, hvis du ikke har det bør du skaffe deg det nå. Jeg har tips om gode merker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...