Gå til innhold

Bli kvitt enormt godtesug

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er langt i fra overvektig, noe som egentlig er rart, i og med at jeg hiver innpå med godteri hver dag. Har alltid vært ganske avhengig av godteri, og må ha ett eller annet hver dag. Begynner å irritere meg, og bruker en del penger på det også..

Hvordan kan jeg slutte? Finnes det noe som kan hjelpe meg?? (tabeletter, osv)

Har forsøkt å slutte på dagen, men suget har vært ganske umulig å holde ut...

Hjeeelp

Anonymous poster hash: 74e90...2a9
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

Kroppen blir avhengig av sukker, og man kan faktisk føle seg dårlig om man kutter det ut. Finnes vel noe på apotek som skal være til hjelp med å fjerne søtsug, men jeg tror det beste er å trappe ned. Om du tidligere har prøvd og bare kutte det fullstendig ut med en gang, og ikke fått det til, burde du kanskje slutte litt og litt? :)

Skrevet (endret)

Det beste rådet er å bite tennene sammen å være skikkelig streng mot deg selv. Du må finne på noe annet i de situasjonene du pleier å ta frem gotteriet. Lag et skjema og kryss av for hver dag du holder deg gottefri. Drikk mye vann, spis mat regelmessig. Du kan prøve med krom, men jeg har ulik erfaring med det.

Det beste er å kutte 100% i en periode på iallefall 14 dager. Da får du vekk suget. Etter det kan du spise litt gotteri. Jeg har ingen tro på nedtrapping, for da vil suget være der hele tiden. Kutter du tvert, vil suget være der i 1-2 uker - så er det borte...

Endret av Myrthel
  • Liker 1
Skrevet

Da jeg begynte på chilli forte mistet jeg godtesuget :)

Skrevet

Viljestyrke? Ikke vondt ment altså, men min erfaring er at man klarer det når man først bestemmer seg. Jeg "måtte" ha en flaske brus om dagen, men så bestemte jeg meg for å slutte med det tullet. Jeg kuttet ut over natta, rett og slett. Nå unner jeg meg en i helga, men ellers er det vann som gjelder.

Tipper det fungerer for andre søtsugvarianter også.

Som hjelp underveis så har jeg trent noe mer enn jeg gjorde. Da frister det liksom ikke så mye å ødelegge effekten med å skvalpe innpå søtt.

Gjest Runforit
Skrevet

Er som ved røyking. Du må bare kutte det ut inntil abstinensene forsvinner. Hadde en periode der jeg måtte ha godteri hele tiden. Slutte på dagen og etter et par uker så forsvant cravingen seg. Nå har jeg ikke rørt det på et par år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...