Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant ikke en bedre overskrift.

Greia er at kjæresten min, mann 28 år, har begynt å jobbe veldig tett med en ny på kontoret, en jente på 20 år. Selv er jeg 25. Jeg har aldri møtt henne, men til stadighet overhører jeg de to snakke sammen på tlf, og de snakker sånn "søtt" og babyspråk. De prater kun om jobb, men likevel, det tonefallet og omsorgen de viser over tlf bekymrer meg litt.

Mitt spørsmål er, kan jeg ta dette opp med kjæresten min? Er det ikke litt for lite til å muligens starte en krangel?

Anonymous poster hash: bc4e4...952

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen? Hadde jeg aldri funnet meg i. Snålt forresten, å snakke "babyspråk" mens man snakker om jobb? Hvordan får en det til, egentlig?

Anonymous poster hash: b853f...c1f
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fant ikke en bedre overskrift.

Greia er at kjæresten min, mann 28 år, har begynt å jobbe veldig tett med en ny på kontoret, en jente på 20 år. Selv er jeg 25. Jeg har aldri møtt henne, men til stadighet overhører jeg de to snakke sammen på tlf, og de snakker sånn "søtt" og babyspråk. De prater kun om jobb, men likevel, det tonefallet og omsorgen de viser over tlf bekymrer meg litt.

Mitt spørsmål er, kan jeg ta dette opp med kjæresten min? Er det ikke litt for lite til å muligens starte en krangel?

Har han pratet slik til andre, inkl. deg, noen gang før?

Anonymous poster hash: 4f9c2...eb7

Skrevet

Hm, jeg tror jeg ville spurt han hva slags ny snakkemåte han legger opp til.. Men jeg trodde ikke det var vanlig å bli så nær med en kollega at det snakkes i telefonen så ofte?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Sljerp deg. Enten så fortjener du idioten

Eller ikke . Ditt valg.

Skrevet

Sljerp deg. Enten så fortjener du idioten

Eller ikke . Ditt valg.

? hæææ?

er du tilbakestående `?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har han pratet slik til andre, inkl. deg, noen gang før?

Anonymous poster hash: 4f9c2...eb7

Det er vanskelig å si, vi har vært sammen 4-5 år nå, så husker ikke helt. Han snakker IKKE sånn til meg nå hvertfall. Har aldri hørt han snakke sånn til andre enn henne.

Hm, jeg tror jeg ville spurt han hva slags ny snakkemåte han legger opp til.. Men jeg trodde ikke det var vanlig å bli så nær med en kollega at det snakkes i telefonen så ofte?

De jobber sammen på et prosjekt som er midt i en veldig intens periode akkurat nå, og jeg har jobbet i samme firma før så jeg vet veldig godt at det er mye å gjøre og at man er nødt til å "jobbe hele døgnet". Så det er egentlig ikke selve praten som plager meg, men måten han snakker på.

Hva faen? Hadde jeg aldri funnet meg i. Snålt forresten, å snakke "babyspråk" mens man snakker om jobb? Hvordan får en det til, egentlig?

Hehe, det er litt vanskelig å demonstrere tonefall og språk via tekst, men f.eks måten han sier "hallooo" på er veldig out of character om du skjønner? Han er sånn drit søt mot henne, noe han ikke er mot andre på telefon. Istad ringte hun og var stressa fordi hun ikke hadde nøkkel til et lager og da sa han "men duuu, slapp av da, pust litt også kommer jeg opp og hjelper deg, ok?" og dette sa han med en sånn omsorg at jeg blir seriøst stressa.

Men kan jeg ta det opp med han? I mitt hode er det litt for lite til å lage en greie ut av det.

Skrevet

Jeg ville snakket med han var jeg deg. Slikt tonefall er forbeholdt kjæresten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, det er litt vanskelig å demonstrere tonefall og språk via tekst, men f.eks måten han sier "hallooo" på er veldig out of character om du skjønner? Han er sånn drit søt mot henne, noe han ikke er mot andre på telefon. Istad ringte hun og var stressa fordi hun ikke hadde nøkkel til et lager og da sa han "men duuu, slapp av da, pust litt også kommer jeg opp og hjelper deg, ok?" og dette sa han med en sånn omsorg at jeg blir seriøst stressa.

Men kan jeg ta det opp med han? I mitt hode er det litt for lite til å lage en greie ut av det.

Han flørter skikkelig med henne, med andre ord? Ja, det syns jeg absolutt du kan ta opp med han. Hadde ikke du følt at det du gjorde var litt feil dersom du snakket slik til en mannlig kollega? Jeg hadde hvertfall det!

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville snakket med han var jeg deg. Slikt tonefall er forbeholdt kjæresten.

Nei, slikt tonefall er forbeholdt barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han flørter skikkelig med henne, med andre ord? Ja, det syns jeg absolutt du kan ta opp med han. Hadde ikke du følt at det du gjorde var litt feil dersom du snakket slik til en mannlig kollega? Jeg hadde hvertfall det!

Vil absolutt ikke si at det er skikkelig flørting, men med tanke på at han viser såppas omsorg og har dét tonefallet mens jeg er i rommet kan man jo lure på hvordan han snakker til henne når det bare er de to. Og jo, jeg har ingen nære relasjoner til andre enn kjæresten, familie og venninner. Har selvfølgelig noen gode kompiser, men vi snakker ikke sånn til hverandre.

Har serr lyst til å dukke opp på jobben hans på mandag med vafler eller no. Har så lyst til å se hvordan hun ser ut.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, slikt tonefall er forbeholdt barn.

Og kjæresten. Noen liker slikt skjønner du, seg imellom. Ikke at jeg er den typen, men jeg vet om andre som er slik med kjærestene sine. Litt søtt! :rodmer:

Endret av Tris
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil absolutt ikke si at det er skikkelig flørting, men med tanke på at han viser såppas omsorg og har dét tonefallet mens jeg er i rommet kan man jo lure på hvordan han snakker til henne når det bare er de to. Og jo, jeg har ingen nære relasjoner til andre enn kjæresten, familie og venninner. Har selvfølgelig noen gode kompiser, men vi snakker ikke sånn til hverandre.

Har serr lyst til å dukke opp på jobben hans på mandag med vafler eller no. Har så lyst til å se hvordan hun ser ut.

Hadde jeg også gjort.

• Liker 1
Skrevet

Veldig spesielt, jeg hadde definitivt reagert.

AnonymBruker
Skrevet

TS, det er klart du kan ta dette opp med kjæresten. Som en start ville jeg spurt om han har for vane å tiltale kolleger på denne måten, evt. hvorfor han ikke gjør det samme hjemme hvis denne måten å snakke på ligger mest naturlig for ham.

Anonymous poster hash: 3ab4b...0cd
Skrevet

Høres ut som flørting, snakker litt sånn til dama av og til :O

AnonymBruker
Skrevet

TS, det er klart du kan ta dette opp med kjæresten. Som en start ville jeg spurt om han har for vane å tiltale kolleger på denne måten, evt. hvorfor han ikke gjør det samme hjemme hvis denne måten å snakke på ligger mest naturlig for ham.

Anonymous poster hash: 3ab4b...0cd

Ja jeg skal ta det opp neste gang jeg hører de snakke sammen. Men jeg er jo også veldig keen på å finne ut om det er noe mer der, om han er litt forelsket i henne eller noe. Noen forslag til hvordan man kan finne ut av det? Ikke noe snoking, det er jeg skikkelig imot, men er det noen typiske spørsmål jeg kan stille om jenta også tolke svarene hans om han er keen eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skal ta det opp neste gang jeg hører de snakke sammen. Men jeg er jo også veldig keen på å finne ut om det er noe mer der, om han er litt forelsket i henne eller noe. Noen forslag til hvordan man kan finne ut av det? Ikke noe snoking, det er jeg skikkelig imot, men er det noen typiske spørsmål jeg kan stille om jenta også tolke svarene hans om han er keen eller ikke?

"Om han er keen eller ikke"? Hvorfor skulle han være keen på noen, han er jo i et forhold med deg? Slik du skriver høres det ut som at det ville være helt naturlig om han var forelsket i henne osv? :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

"Om han er keen eller ikke"? Hvorfor skulle han være keen på noen, han er jo i et forhold med deg? Slik du skriver høres det ut som at det ville være helt naturlig om han var forelsket i henne osv? :laugh:

Nei det er absolutt ikke naturlig eller greit. Men nå har vi vært sammen i veldig mange år, og jeg kan være ærlig og si at jeg har vært betatt av andre et par ganger, men selvfølgelig aldri gjort noe med det. Jeg stoler jo på han, og vi er begge enige om at vi to skal være sammen og behandle hverandre med respekt. Jeg er jo ikke dum, jeg skjønner at om to mennesker skal dele hele livet sitt sammen vil man komme opp i slike situasjoner, at en blir litt keen på en annen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...